Čo obnáša práca Social media manažéra? Aké sú jeho zodpovednosti a čo musí vedieť? Úprimne, Social Media manažér je copywriter aj account a tak trochu švajčiarsky nožík. V online agentúre som sa ako správca sociálnych sietí naučila týchto päť vecí (a oveľa viac).

Facebook = biznis

Nastavenie proklientského myslenia, komunikácia na úrovni, rýchle odpovede na otázky a sťažnosti, sociálna sieť je jednoducho online tvárou značky. Všetko, čo odkomunikujete na sociálnej sieti musí byť reprezentatívne. Ak ide o firmy a e-shopy, sociálne siete fungujú ako komunikačný kanál, kde každý očakáva profesionálne proklientské správanie. Hodnotenie hviezdičkami často zákazníci preferujú aj pred ústnou sťažnosťou, preto silu Facebooku netreba podceňovať. Navyše je to skvelá forma, ako získať spätnú väzbu. Riadenie sociálnych médii sa momentálne stáva veľmi komplexnou úlohou, ktorá pomáha firmám a internetovým obchodom dosahovať obchodné ciele.

Plánovanie a stratégia nie sú výsady krízových manažérov

To, aby som pochopila cieľovú skupinu jednotlivých klientov bol absolútny základ. Všetka ďalšia práca sa odvíjala od toho, ako veľmi som sa dokázala vcítiť do toho, čo práve zákazníci potrebujú. Mne osobne na začiatku veľmi pomohla analýza konkurencie, naštudovanie každého zákutia webu klienta a samozrejme sledovanie správania používateľov na sociálnych sieťach. Počas plánovania mám čas premyslieť si, čo chcem v ktorý deň a ktorú hodinu zákazníkom komunikovať a snažím sa citlivo narábať s predajnými príspevkami tým, že ich prekladám zábavnými a vzdelávacími lifestyle postami. Publikum takéto správanie ocení a komunikácia je prirodzenejšia. Typy príspevkov je vhodné obmieňať a pri tvorbe komunikačného plánu je potrebné dbať na aktuálnu dostupnosť a výber sezónnych produktov a služieb. Výbornou formou propagácie značky je spolupráca s influencermi. Veľmi prirodzeným spôsobom tak môžete pomôcť budovaniu povedomia o značke a organickému dosahu.

 

Pre klienta aj nemožné

Podľa výskumov majú články s obrázkami o 94% viac views ako bez. Výskum z Wishpond zasa ukazuje, že vizuálne príspevky na Facebooku majú o 120% vyšší engage ako iné typy príspevkov. Ak sú cieľovou skupinou ženy, je vizuálny obsah ešte dôležitejší. Občas sa stretávam s tým, že produkty, ktoré mám prezentovať v tom najlepšom svetle nemajú kvalitné fotografie alebo o nich neviem dostatok informácií ani ja sama. Niekedy je preto nutná vysoká dávka vynaliezavosti a schopnosť prevŕtať sa Googlom až kým nenájdete, čo hľadáte. Na konci čaká spokojný zákazník, ktorý dostane všetky potrebné informácie a klient, ktorému ste svojou prácou priviedli zákazníka až do nákupného košíka.

S nekvalitnými alebo chýbajúcimi obrázkami na webstránke je to o niečo ťažšie. Tu nastupuje estetické cítenie a samozrejme technické a grafické zručnosti. Netreba veľa a s pomocou pár prvkov aj z menšej alebo nekvalitnej fotky vykúzlite použiteľný vizuál. Čistá grafika je jednoducho potešenie pre oči a funguje hlavne podvedome. Ako hovorí náš CEO: „Každý pixel sa počíta!”

Po vizuálnej stránke platí, že príspevky by mali vyzerať jednotne. Napomáha to budovaniu identity a keď používateľ zazrie príspevok, vie si ho automaticky priradiť. Alfa a omega je optimalizácia obrázkov pre web a sociálne siete. Ani by ste nepovedali, ako veľmi vie Google oceniť správny formát obrázku v blogu.

Pochopenie SEO a obsahového marketingu

Ako osoba, ktorá sa podieľa na každodennej propagácii blogového obsahu som sa musela naučiť, ako funguje SEO a obsahový marketing. Blog a obsah sociálnych médii totiž zapadajú do rebríčka vyhľadávania a všetok webový obsah (aj ten, ktorý nevidíte) funguje v rámci obchodného marketingu. Sociálne siete majú vplyv nielen na návštevnosť stránky, ale aj na SEO. Marketingový mix sa skladá z častí, ktoré na seba priamo nadväzujú a navzájom sa ovplyvňujú.

Billboardy sú už dávno po smrti

Reklama na sociálnych sieťach začína byť jednou z najvyšších priorít obchodníkov. Navyše prináša jedinečné príležitosti: obsah vytvorený špeciálne pre používateľa. Absolútne zacielenie a možnosť využívať online marketing typu word-of-mouth. Jedna z najdôležitejších vecí, ktoré som sa naučila je, že marketing je živý organizmus. Má svoje pravidlá, ale nikdy nemôžete stopercentne odhadnúť výsledok. Je to o neustálom skúšaní a snahe predvídať. Zlatým pravidlom pre mňa osobne ostáva: Quality over quantity.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.