Vymyslieť nadpis článku býva často tá najťažšia úloha. Množstvo času strávite hľadaním informácií, písaním a formátovaním príspevku a keď je už konenčne hotový, zostane ešte posledná výzva – titulok. Musí byť výstižný a zaujímavý, aby naň ľudia chceli kliknúť. Vybrali sme pre vás zopár tipov, ako vytvoriť úspešný nadpis bez zbytočných stresov.

Prvý je vždy článok, titulok môže počkať

Na začiatok si zvoľte len pracovný názov článku. Nepremýšľajte nad ním zbytočne dlho. Má len jednu funkciu, a to určiť smerovanie vášho článku. Pracovný nadpis je niečo ako váš kompas. Skutočný názov budete vymýšľať až na konci, keď bude článok hotový. Bude sa tak presne hodiť na tému, o ktorej ste práve písali.

Neriešte clickbait

„Muž chcel prekvapiť svoju manželku, avšak to, čo sa stalo, vám vyrazí dych!“ Podobné nadpisy sú odpad a články, ktoré sa za nimi skrývajú, nie sú často iné. Áno, je pravda, že ľudia na ne klikajú. Často sú však gýčové a zavádzajúce. Je len na vás, či chcete svoje podnikanie takto prezentovať. Ak vás majú ľudia rešpektovať, mali by ste sa takýmto nadpisom vyhnúť širokým oblúkom. Radšej sa sústreďte na to, aby boli vaše nadpisy pravdivé a usmerňujúce. Vaši zákazníci by mali vždy presne vedieť, čo sa za vaším titulkom bude skrývať.

Rady a tipy vždy fungujú

Váš obsah musí byť hlavne kvalitný. Sústreďte sa na otázky, ktoré podľa vás vyhľadáva vaše publikum. „Rady, ako urobiť“, „10 tipov“ a podobné nadpisy sú často presne tým, čo vaše publikum hľadá. Väčšinou fungujú výborne. Jasne označujú, čo sa v článku nachádza a vaši čitatelia vedia presne, čo môžu očakávať. Ak máte v článku video, infografiku, návod alebo šablónu, nebojte sa to spomenúť hoc i v nadpise.

Nech je z čoho vyberať

Sadnite si a pokúste sa vymyslieť hneď 5 rôznych verzií nadpisu pre váš článok. Z nich potom vyberte jeden, ktorý sa vám najviac páči. Vyhraďte si 10 – 20 minút, počas ktorých sa z neho pokúsite vytvoriť rôzne obmeny. Nechajte vaše výtvory trochu odstáť a potom z nich vyberte jedného alebo viac finalistov.

Viac hláv, viac rozumu

Podeľte sa o svoje nápady a poproste niekoho iného o názor. Ak chcete nadpis, ktorý zaujme ostatných, je fajn počuť názor niekoho iného. Obráťte sa na niekoho, kto pracuje v rovnakom odbore ako vy, alebo je súčasťou vašej cieľovky.

Zopár rád na záver

  • Myslite aj na SEO. Na vytvorenie meta nadpisov pre vyhľadávače a sociálne siete môžete použiť plugin.
  • Nadpis by mal byť krátky a výstižný.
  • Nebojte sa osloviť čitateľa.
  • Sloveso dodá nadpisu silu. Vyskúšajte to.
  • Škrtajte. Zoberte váš dokonalý nadpis a vyhoďte všetkú slovnú vatu. Buďte údernejší.
  • Berte do úvahy aj vaše predchádzajúce články. Môže sa vám totiž stať, že každý váš nadpis sa začína slovom „Ako“.
  • S predponou „naj“ opatrne. Niektoré firmy sa oháňajú s tými najlepšími, najkvalitnejšími produktami na svete. Používajte „naj“ v nadpisoch, ale len tam, kam sa hodia. Napríklad: Aké mená dostávali bábätká v minulom roku najčastejšie?

Spraviť dokonalý titulok je nemožné. Nikdy na neho neklikne každý, kto si ho prečíta. Niekedy sa ľuďom môže stať pridlhý a ani ho nedočítajú. Určite sa však oplatí použiť aspoň jednu z našich rád a zvýšiť tak svoje CTR, teda pomer kliknutí na počet videní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.