LinkedIn je najväčšia profesionálna sociálna sieť na svete s viac ako 750 miliónmi registrovaných používateľov. Funguje ako miesto, kde profesionáli hľadajú svoju ďalšiu príležitosť, firmy propagujú svoj biznis a obchodní manažéri kontrolujú úroveň firiem, s ktorými spolupracujú. V tomto článku sa dozvieš výhody firemného profilu LinkedIn a aj to, ako si ho vytvoriť a čo spraviť preto, aby si svoj podnik zviditeľnil.

Prečo je firemný profil na LinkedIn pre podnikateľov dôležitý

Osobný profil na LinkedIn predstavuje skvelú príležitosť na zdieľanie svojho životopisu a hľadanie nových pracovných príležitostí. Na čo je ale takýto profil podnikateľom? Firmy si môžu na tejto platforme vytvoriť profil na propagáciu svojich produktov, služieb alebo na zverejnenie pracovných príležitostí. Pomocou LinkedIn môžu nájsť nových zákazníkov aj zamestnancov a tiež si vybudovať stabilné miesto na trhu. 

Propaguj svoje produkty alebo služby

Firemný profil poskytuje tvojej spoločnosti ďalší spôsob propagácie produktov alebo služieb. Môžeš zverejniť fotky produktov, opísať ich výhody a pridať odkaz, ktorý vedie na webovú stránku tvojej firmy. Propagovať svoje podnikanie na sociálnych sieťach Facebook a Instagram je v súčasnosti úplne bežné. Prečo si teda nenájsť zákazníkov aj na platforme LinkedIn?

Skvelé miesto na oslovenie potenciálnych zákazníkov

Platforma LinkedIn je vnímaná ako najdôveryhodnejšia sociálna sieť a v súčasnosti na nej pôsobí 58 miliónov spoločností a viac ako 750 miliónov používateľov, ktorí stále pribúdajú. Až 79 % marketérov hovorí, že LinkedIn je veľmi efektívnym zdrojom potenciálnych zákazníkov, ale aj zamestnancov. Ak budeš prinášať zaujímavý obsah, ktorý bude prínosný pre tvoju cieľovú skupinu, rozšíriš svoje publikum a tiež prilákaš nových zákazníkov.

Nájdeš tu talentovaných uchádzačov o zamestnanie

Tak, ako hľadajú bežní používatelia prácu na LinkedIn, firmy využívajú túto platformu na hľadanie talentovaných uchádzačov o zamestnanie. Môžeš uverejniť ponuku práce alebo si pozrieť profily potenciálnych zamestnancov a osloviť ich. Ak vytvoríš zaujímavý a, samozrejme, pravdivý obsah, kandidáti sa o tvojej firme dozvedia viac a možno to bude faktor, pre ktorý sa rozhodnú uchádzať sa o ponúkanú pozíciu.

Ako vytvoriť firemný profil na LinkedIn

Predtým, ako sa rozhodneš vytvoriť si firemný profil na LinkedIn, musíš splniť niekoľko požiadaviek. Nezľakni sa, ak nemáš splnené podmienky alebo nevlastníš osobný profil na LinkedIn. V predchádzajúcom článku sme podrobne rozobrali a vysvetlili, ako si založiť osobný profil a vyťažiť z neho čo najviac. 

Pre vytvorenie firemného profilu na LI musíš splniť tieto podmienky:

  • Vlastniť osobný profil so skutočným menom a priezviskom starší ako 7 dní.
  • Sila osobného profilu musí byť na úrovni Intermediate alebo All-Star (Takýto odznak získaš za komplene a správne vyplnený profil a za spojenie s aspoň 50 ďalšími používateľmi).
  • Musíš vytvoriť niekoľko spojení s inými kontaktmi.
  • Webová stránka a e-mail spoločnosti (nemôže to byť všeobecný e-mail, ako napr. gmail.com) musia byť verejné.
  • V sekcii Skúsenosti musíš byť uvedený ako aktuálny zamestnanec.

Ak spĺňaš všetky požiadavky, môžeme prejsť na registráciu krok po kroku.

1. Vytvor profil spoločnosti

Prihlás sa do svojho osobného účtu LinkedIn a klikni na ikonu Práca v pravom hornom rohu hlavného panela. Zobrazí sa okno, v ktorom klikni na poslednú možnosť Vytvoriť stránku spoločnosti +.

Vytvoriť firemný profil na LinkedIn je jednoduché
Pre vytvorenie firemného profilu musíš vlastniť osobný profil na LI.

LinkedIn ťa požiada, aby si si vybral, aký typ firemného profilu chceš vytvoriť. Na výber máš z viacerých možností:

  • malý podnik (menej ako 200 zamestnancov), stredný a veľký podnik (viac ako 200 zamestnancov),
  • stránka produktu (podstránka pre existujúci profil),
  • vzdelávacia inštitúcia (školy a vysoké školy).
Malý podnik má menej ako 200 zamestnancov
Pri registrácii na LI si môžeš vybrať z troch možností.

Ak si si vybral, môžeš pokračovať v ďalšom kroku.

2. Vyplň svoj firemný profil

Teraz je čas vyplniť všetky informácie o firme. Musíš pridať názov spoločnosti, webovú stránku, odvetvie, veľkosť spoločnosti a typ spoločnosti. Môžeš tiež nahrať logo firmy a napísať jej slogan, ak nejaký máš. 

Po vyplnení všetkých informácií začiarknutím políčka over, že si oprávneným zástupcom organizácie a klikni na Vytvoriť stránku. Firemný profil na LI je na svete, ale ak chceš, aby bol efektívny, musíš preň spraviť rovnako veľa, ako pre svoj osobný profil.

Pri registrácii musíš zadať niekoľko povinných údajov
V tomto kroku pridaj názov spoločnosti, webovú stránku, odvetvie, veľkosť spoločnosti a typ spoločnosti.

3. Pridaj titulnú fotku, polohu a napíš zhrnutie

Ak chceš, aby tvoj firemný profil na LI vynikol a zapôsobil na publikum, musíš splniť niekoľko bodov, ktoré tvoj profil vylepšia.

Titulná fotka

Titulná fotografia je veľký obrázok, ktorý sa zobrazí v hornej časti profilu. Môže to byť obrázok produktov, služieb, tímu alebo väčšia verzia loga. Fantázii sa medze nekladú, takže to môže byť naozaj čokoľvek, čo vystihuje tvoj podnik. Jediné, čo musíš dodržať je veľkosť fotografie, a to 1584 x 396 pixelov

Zaujímavé zhrnutie

V tejto časti popíš tvoju firmu alebo podnikanie úprimne a zaujímavo. Tento priestor môžeš využiť na propagáciu produktov či služieb, ktoré ponúkaš, alebo na presvedčenie kandidátov o tom, prečo by mali pracovať práve pre teba. Sekcia je obmedzená na 2000 znakov, takže musíš byť stručný a presvedčivý. Nezabudni na relevantné kľúčové slová, aby tvoj podnik používatelia jednoduchšie našli vo vyhľadávačoch. 

Pri písaní popisu tvojej firmy si polož tieto kľúčové otázky:

  • Čo chceš v biznise dosiahnuť?
  • Čo si ochotný urobiť pre naplnenie vízie?
  • Aké hodnoty sprevádzajú tvoju firmu?
  • Čím sa tvoja firma líši od ostatných?
  • Čo ponúka tvoja firma zákazníkom?
Používaj relevantné kľúčové slová
Sekcia zhrnutie je obmedzená na 2000 znakov, takže musíš byť stručný a presvedčivý.

Poloha firmy

Pridaním polohy na firemný profil uľahčíš potenciálnym zákazníkom alebo uchádzačom o zamestnanie nájsť či objaviť tvoju spoločnosť na LinkedIn. Ak má tvoja firma viac ako jednu adresu, pre LI to nie je žiadny problém, pretože umožňuje pridať všetky adresy. Zdieľanie odkazov na lokalitu tvojho webu alebo adresy môže pomôcť zlepšiť hodnotenie profilu vo výsledkoch vyhľadávania.

4. Publikuj bežný obsah

Pravidelné zdieľanie obsahu na firemnom profile LI ti pomôže získať viac sledovateľov a s tým spojený vyšší dosah. Na profile môžeš vytvárať obsah špeciálne navrhnutý pre LinkedIn, ale začať môžeš aj tým, že budeš postupne pridávať existujúce príspevky, blogy či fotografie.

Ďalej môžeš propagovať udalosti, pridávať fotky produktov a služieb alebo čohokoľvek, čo súvisí s tvojím podnikaním. Vďaka pravidelnosti a kontinuite budeš mať aktívny LinkedIn profil, ktorému sa bude postupne zvyšovať počet sledovateľov a rásť bude i návštevnosť webovej stránky tvojho biznisu.

Aktivita na LI zvyšuje návštevnosť webovej stránky
Pravidelné zdieľanie obsahu na firemnom profile LI ti pomôže získať viac sledovateľov.

5. Propaguj firemný profil

Propagovať nemusí hneď znamenať zaplatiť, a preto sa nemusíš obávať ani vtedy, keď vlastníš firmu s nízky budgetom. Prvým krokom bezplatnej propagácie je požiadať svojich zamestnancov, ak nejakých máš, o to, aby si do profilu na LI pridali tvoju firmu ako miesto zamestnania. Ďalšími metódami, ako propagovať firemný LinkedIn profil sú:

  • Zdieľanie profilu na iných sociálnych sieťach (Facebook, Instagram).
  • Pridanie LI profilu na webovú stránku spoločnosti.
  • Pravidelné zdieľanie obsahu a pridávanie relevantných hashtagov, aby si rozšíril dosah profilu.
  • Vytvorenie e-mailovej kampane s cieľom požiadať zákazníkov o sledovanie na platforme LinkedIn.
  • Používanie reklám a sponzorovaného obsahu na vytváranie cielených kampaní.

Čím viac budeš propagovať svoj profil na LI, tým viac sledovateľov môžeš získať. Väčší počet sledovateľov znamená väčšie dosahy, čiže viac potenciálnych zákazníkov a uchádzačov o zamestnanie.

Tipy, ako vyťažiť z firemného profilu na LinkedIn maximum

Profesionálna sociálna sieť LinkedIn ponúka niekoľko možností, vďaka ktorým môžeš svoje podnikanie posunúť na vyššiu úroveň, zviditeľniť ho pred väčším publikom a tiež zefektívniť svoj firemný profil. Body sú podobné, ako pri optimalizovaní svojho osobného profilu, no s tým rozdielom, že sa orientuješ viac na potenciálnych zákazníkov a uchádzačov o zamestnanie.

Získaj relevantných sledovateľov a sieť kontaktov neustále rozširuj

Publikovanie a zdieľanie obsahu nemá zmysel, ak ho nikto nevidí. Preto je dôležité neustále rozširovať sieť kontaktov. Pri osobnom profile má byť zloženie zamerané na ľudí, ktorí súvisia s tvojou profesiou. Pri firemnom profile by malo byť zloženie sledovateľov rozdelené na potenciálnych partnerov a odborníkov, ale aj potenciálnych zákazníkov a uchádzačov o zamestnanie

Získavanie sledovateľov súvisí s propagáciou firemného profilu na LI pomocou zdieľania profilu, pridania profilu na iné sociálne siete, pridávaním hashtagov a podobne. Je to akýsi začarovaný kruh, ktorý ale našťastie stále rastie v pozitívnom zmysle.

Ako rozšíriť sieť kontaktov na LinkedIn

  • Pridaj na svoju webovú stránku tlačidlo Sledovať na LinkedIn.
  • Pozvi svoje osobné kontakty, aby sledovali tvoj firemný profil na LI pomocou funkcie Pozvať na sledovanie.
  • Pridaj odkaz na LinkedIn do všetkých marketingových šablón (e-mailový podpis, vizitka, blog…).
  • Denne zverejňuj 1 až 2 posty a zvýš tak svoju dôveryhodnosť.
  • Raz za týždeň propaguj svoj LinkedIn profil na iných sociálnych sieťach, aby si oslovil rôzne publikum.
  • Pomocou hashtagov sa v paneli Komunita pripoj k aktuálnej konverzácii.
  • Raz za mesiac prepni hashtagy v paneli Komunity na základe tvojich aktuálnych cieľov.
  • Pravidelne kontroluj analýzu firemného profilu a zisti, ktoré príspevky fungujú na používateľov viac a ktoré, naopak, menej.
  • Požiadaj spokojných zákazníkov o uverejnenie príspevku s označením tvojej firmy.
  • V príspevkoch spomínaj influencerov alebo iné stránky, ktoré ťa inšpirujú.
  • Preskúmaj obsah konkurencie a nechaj sa inšpirovať tým, čo funguje.

Zdieľaj užitočný obsah

Prvým krokom, ako zaujať svoje cieľové publikum, je zdieľať obsah, ktorý ich bude zaujímať a prinesie im nejakú pridanú hodnotu. Môžeš zverejňovať užitočné príspevky o svojich produktoch alebo službách s informáciami, ktoré budú pre používateľov prínosné, písať blogové články, pridávať videá, ktoré vysvetľujú používanie a podobne. 

Viac kontaktov na LI podnecuje vyššiu aktivitu profilu
Pravidelne kontroluj analýzu firemného profilu na LinkedIn.

Zdieľaním užitočného a pútavého obsahu na LinkedIn môžeš zvýšiť návštevnosť svojej stránky a premeniť potenciálnych zákazníkov na zákazníkov. Pridávanie obsahu si môžeš uľahčiť tým, že si ich dopredu naplánuješ pomocou nástrojov ako je Buffer alebo Hootsuite.

Správne zacieľ na svoje publikum

Jedným z najlepších spôsobov, ako dosiahnuť, aby sa tvojmu obsahu na LinkedIn darilo, je prispôsobiť príspevky publiku. LinkedIn ti umožňuje organické zacielenie príspevkov na základe údajov profilov sledovateľov podľa informácií ako sú jazyk, miesto, región, odvetvie alebo veľkosť spoločnosti. Na možnosť organického zacielenia príspevkov však potrebuješ mať aspoň 300 sledovateľov na svojom firemnom profile.

Zisti, ktorý čas je na pridávanie príspevkov najefektívnejší

Pri každej sociálnej platforme môže mať čas, kedy zverejníš príspevok, veľký vplyv na to, akú mieru zapojenia, resp. dosah získaš. Dôležité je uverejňovať príspevky pravidelne, ideálne každý deň, pričom môže trvať dlho, kým zistíš, ktorý čas je pre tvoju firmu najideálnejší. Podľa výskumu od Hootsuite sú najlepšie časy na pridávanie obsahu na LinkedIn 7:45, 10:45, 12:45 a 17:45. Neboj sa však experimentovať, skúšať a zisťovať, ktorý čas najviac funguje u tvojich sledovateľov.

Komunikuj so svojou cieľovou skupinou

Najmä pre B2B spoločnosti (čiže obchodných partnerov) je profesionálna sociálna sieť LinkedIn jednoduchým spôsobom, ako sa spojiť s množstvom majiteľov firiem a profesionálov z daného odboru prostredníctvom príspevkov, komentárov, správ alebo sponzorovaných príspevkov. V zdieľaných príspevkoch môžeš položiť otázku na zamyslenie sa či spustiť súťaž, čo vyvolá diskusiu v komentároch. Rovnako tak aj ty komentuj, lajkuj a zdieľaj príspevky iných používateľov a vyvolávaj diskusiu.

Ešte jednoduchšie je spojiť sa s potenciálnymi zákazníkmi a zamestnancami – postup je rovnaký. LinkedIn produkuje 3x viac konverzií ako Twitter a Facebook. Preto je jednoduchšie postrčiť cieľového používateľa k pozitívnemu nákupnému správaniu cez platformu LinkedIn ako cez inú sociálnu sieť.

Vytvoriť si firemný profil na LinkedIn je veľmi jednoduché. Ťažšie je ho udržať aktívny a prínosný pre používateľov. Ani to však nie je nemožné a ocení to najmä tvoj podnik. Pomocou firemného profilu na LinkedIn dokážeš zviditeľniť svoj biznis, získať nové publikum, zákazníkov či dokonca zamestnancov. Vďaka aktívnemu profilu môžeš zvýšiť návštevnosť webovej stránky firmy a, v neposlednom rade, to najdôležitejšie – zvýšiť predaj produktov alebo služieb, ktoré ponúkaš.

Zdroje: 

https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages/best-practices#0

https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages/for-small-business

https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/linkedin-ads/why-you-should-be-marketing-on-linkedin-right-now

https://www.businessnewsdaily.com/10376-linkedin-for-business.html

https://optinmonster.com/create-a-linkedin-business-page/

https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.