Stevula Case Study

Čo priniesli pravidelné aktivity počas rokov 2018 a 2019.

CASE STUDY

Ako sme zvýšili celkový obrat slovenskej značky s pánskym oblečením Stevula o 305 %


So značkou STEVULA spolupracujeme už od roku 2018. Postupne sa z malej rodinnej firmy stala stabilná značka, ktorá rozširuje svoje portfólio produktov. Pozrite si, ako sa nám podarilo rozbehnúť online predaj malej rodinnej firmy s obmedzeným rozpočtom. V prípadovej štúdii vám ukážeme stratégiu pre sociálne siete a správu online kampaní, ktorá priniesla 745 %-né zvýšenie predaja cez tento kanál s výrazným znížením ceny za konverziu.

O klientovi

STEVULA je slovenská značka, ktorá ponúka prémiové pánske košele z kvalitnej 100 % bavlny od európskych dodávateľov. Do svojej ponuky pridali aj kvalitné Chinos nohavice a doplnky. Značka vystupuje z radu nielen svojím vynikajúcim zákazníckym servisom a jedinečným prístupom k podnikaniu, ale aj kvalitou materiálov a moderným strihom košieľ. Košele a nohavice STEVULA nosia stovky spokojných zákazníkov, čomu už od roku 2017 pomáhame našimi marketingovými službami v oblasti SEO, sociálnych sietí, obsahovému marketingu, exekúcie reklamných kampaní a konzultáciami.

Stav pred spoluprácou

V roku 2017 kampane a sociálne siete nefungovali efektívne. ROAS realizovaných kampaní bol 200 %. Obrat z kampaní cez Facebook a Instagram nepresiahol na e-shope 5000 € za rok.

Zadanie

Cieľom spolupráce bolo zvýšiť povedomie o značke cez sociálnu sieť Facebook a Instagram, nastaviť obsahovú stratégiu a zároveň postupne optimalizovať výkonnostné kampane a prepojiť ich navzájom tak, aby sme dosiahli:

  • vyšší predaj,
  • priemernú nižšiu cenu za konverziu,
  • vyšší ROAS kampaní.

Stratégia


Na úvod spolupráce sme vypracovali SEO audit e-shopu, vďaka ktorému sme odhalili jeho slabé stránky. Následne sme optimalizovali štruktúru kategórií a kompletný obsah na e-shope. SEO optimalizáciu sme naďalej udržiavali na úrovni odporúčaní formou konzultácií. Jedným z našich zásadných krokov bolo zníženie výdavkov na Google Ads – platenú reklamu na minimum a presunutie tohto rozpočtu na kanály s efektívnejšou návratnosťou investície.

V druhom kroku sme zahájili správu sociálnych sietí, konkrétne Facebook. Vypracovali sme komunikačnú stratégiu, vizuálnu identitu príspevkov a nové cielenia reklamy na lepšie zasiahnutie potenciálnych zákazníkov. Cieľom komunikačnej stratégie bola tvorba obsahu, ktorý má interaktívny charakter, zvyšuje organický dosah, buduje povedomie o značke a pomáha zvyšovať konverzie. Statický a dynamický retargeting nám umožnil zvýšiť efektivitu kampaní a znížiť cenu za konverziu.

Dôležitým faktorom úspechu bola frekvencia a kvalita príspevkov. Pravidelné propagačné akcie dokážu efektívne pritiahnuť na e-shop nových návštevníkov, ako aj osloviť potenciálnych zákazníkov, ktorí sa so značkou v minulosti zoznámili a e-shop už navštívili. Klientovi sme pomohli optimalizovať aktuálny obsah na blogu a pripravili sme obsahovú stratégiu na zvýšenie organickej návštevnosti.

Realizované služby


Konzultácie

Správa reklamných kampaní

Obsahový Marketing

SEO

Stratégia a produktové kampane

Pozrite si, aké výsledky priniesla stratégia na sociálnych sieťach

Výsledky


506 % návratnosť investície do marketingu, vrátane návratnosti rozpočtu brandových kampaní

V porovnaní medzi rokmi 2017 a 2019 sa počet objednávok zvýšil o 604 %

Stratégia a správa online kampaní pre sociálne siete priniesla 745 % zvýšenie predaja cez tento kanál

Priemerná cena za konverziu klesla o 46 %

Výkonnosť najúspešnejších kampaní dosahovala 900 až 1300 % ROAS

Nárast návštevnosti z organického vyhľadávania stúpol až o 275 % a nárast obratu z tohto kanála až o 599 %

Viac ako 1800 hodín práce 4 členov tímu v priebehu 2 rokov

Nárast návštevnosti z organického vyhľadávania medzi 2017 a 2019 stúpol až o 275 % a nárast obratu z tohto kanála až o 599 %

Pravidelná tvorba obsahu, optimalizácia pre vyhľadávače, onPage úpravy na e-shope a povedomie o značke nám pomohli dosiahnuť excelentné výsledky. V rámci klientových možností sme z neplatenej návštevnosti z vyhľadávačov vyťažili maximum. Dopomohol tiež fakt, že klient pravidelne tvorí a publikuje vlastný obsah, pričom zapracoval väčšinu odporúčaní pri návrhu štruktúry, úpravy webstránky, rozdelenia kategórií, úprave popisov, meta dát a statických sekcií na web stránke, ktoré sme mu navrhli.




Nárast predaja cez sociálne siete Facebook a Instagram medzi 2017 a 2019 dosiahol 419 % a ROAS sa zvýšil na 461 %

Pre sociálne siete Facebook a Instagram sme vypracovali komunikačnú stratégiu, vizuálnu identitu príspevkov a nové cielenia reklamy na lepšie zasiahnutie potenciálnych zákazníkov. Stratégiu obmieňame a optimalizujeme na základe získaných dát, a to pravidelne na kvartálnej báze. Cieľom komunikačnej stratégie bola tvorba obsahu, ktorý má interaktívny charakter, zvyšuje organický dosah, buduje povedomie o značke a pomáha zvyšovať obrat aj cez tieto kanály. Statický a dynamický retargeting nám umožnil zvýšiť efektivitu kampaní a znížiť cenu za konverziu.

Kľúčové aktivity v rokoch 2018 a 2019


Audit e-shopu, úprava webstránky a sociálne siete

komunikačná stratégia a budovanie značky

SEO a úpravy obsahu na e-shope

odporúčania na úpravu webstránky a novej témy

návrh štruktúry e-shopu a navigácie

spustenie Google Ads a správa blogu

SEO pre blog a kategórie na základe dostupnej analýzy kľúčových slov

expanzia na trh CZ a SI – e-shop, sociálne siete a riešenie technických prekážok pri expanzii

Kľúčové aktivity v rokoch 2018 a 2019

Záver

Výsledky, ktoré sa nám podarilo počas dlhodobej spolupráce dosiahnuť, splnili všetky naše ciele. E-shop má vďaka optimalizácii výhodnú pozíciu v Google, čím si získal nových zákazníkov aj bez platenej reklamy. Počet objednávok sa zvýšil o viac než 600 %, pričom cena za konverziu klesla takmer o polovicu. Vďaka novej komunikačnej stratégii stúplo povedomie o značke na sociálnych sieťach. Pravidelnými analýzami a optimalizáciou marketingových aktivít pomáhame značke Stevula aj naďalej rásť.

Čo na to klient?


Spolupráca s Madviso začala tak, ako by som si to v ideálnom prípade predstavoval. Majiteľ firmy pán Voltemár ma sám oslovil s ponukou spolupráce s tým, že by nám vedel pomôcť. Aj keď sme sa hneď nedohodli, z vlastnej vôle nám zaslal pár odporúčaní, na ktorých bolo vidno záujem a chuť pomôcť. Naštartovali sme teda spoluprácu, ktorú hodnotím veľmi pozitívne. Každý klient je iný, predáva iný tovar a má iné požiadavky. Na Madvise sa mi páči osobný prístup a hľadanie cesty práve pre nás, nie aplikácia postupov plošne na všetkých rovnako.


Michal Števula, stevula.sk
Michal Števula, stevula.sk

Zaujala vás naša práca?

Naša misia je poskytovať kvalitné a efektívne marketingové služby,
ktoré vám pomôžu rásť nielen v ecommerce.



Kontaktujte nás