Úspešné značky nepredávajú iba produkty, prinášajú často aj silné príbehy a emócie. Mať logo a meno nie je všetko. Ľudia na vás môžu aj tak ľahko zabudnúť. Značky a produkty, ktoré prinášajú viac než nákup, ponúkajú vždy nejakú pridanú hodnotu. Môžete si vybrať, či budete značkou bez mena alebo značkou, ktorú si ľudia zapamätajú vďaka príbehu.

Brand story, známy aj ako príbeh značky, predstavuje ľuďom vašu firmu. Opisuje vaše produkty, služby, no najmä hodnoty, ktoré sú pre vás kľúčové. Zabudnite na nudný zoznam informácií, o tom, v ktorom roku vznikla vaša firma, koľko máte zamestnancov a podobne. Dôležité je vedieť namiešať vhodný pomer faktov a zaujímavo spracovaného obsahu.

Úprimnosť nadovšetko

Nikdy pred ľuďmi neklamte, nezaujímajú ich výmysly a pretvárka. Brand story by mal obsahovať príbeh o vašich hodnotách, firemnej kultúre, produktoch či službách.

Pred vytvorením brand story skúste odpovedať na nasledujúce otázky:

  • Aký je základ vášho podnikania? (filozofia, ciele,…)
  • Čím je vaše podnikanie iné a výnimočné?
  • Aké hodnoty prinášate ľuďom?
  • Kam vaše podnikanie smeru?

Komunikujte s ľuďmi

Pri písaní akéhokoľvek posolstva nezabúdajte na to, že stále komunikujete s ľuďmi. Neuvádzajte len holé fakty, ľudia by mali po prečítaní vášho príbehu niečo cítiť. A nemala by to byť ľútosť. Vraví sa, že komunikácia B2B a B2C (business to business) a (business to customer) už neexistuje. Poznáme už len H2H, čiže Human 2 Human.

Zaujmite

Niektorí ľudia si myslia, že spísať zoznam faktov o svojej firme a nahrať ho na svoju stránku, stačí. Správny príbeh značky však vôbec nie sú len holé informácie. Musí vychádzať zo srdca vášho podnikania, odzrkadľovať vaše hodnoty a hlavne musí byť pravdivý.

Kde nájsť nápady?

Pokiaľ stále neviete, kde začať, ponúkame vám rôzne tipy, na čo by ste sa mohli zamerať.

  • Máte zaujímavého zakladateľa s pútavým životným príbehom?
  • Ako sa firma rozbiehala? S akými problémami bolo treba bojovať?
  • Čo bolo inšpiráciou na začatie podnikania?
  • Máte na trhu nový produkt? Aká je jeho inovatívnosť? Čím chcete zaujať?
  • Podnikáte v súlade s prírodou? Vraciate sa k tradíciám?
  • Ponúkate nejaké špeciálne záruky?

Napísať dobré brand story môže byť zložité. Vyžaduje si to najmä hlboké poznanie firmy a veľkú dávku tvorivosti. Ani ten najlepší copywriter nenapíše váš osobný príbeh lepšie než vy sami. Minimálne bude potrebovať vašu pomoc a dostatočné množstvo informácií. Copywriter váš príbeh vie spracovať pútavo, iba vy však najlepšie poznáte svoje hodnoty, firmu či plány. Príbeh ako taký závisí len od vás.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.