Vedeli ste že za jednu minútu sa nahrá až 400 hodín videí na YouTube, viac než 1200 príspevkov cez WordPress, 3 milióny príspevkov na Facebooku a takmer pol milióna tweetov? Pri takomto pretlaku musíte dbať na to, aby bol práve váš obsah jedinečný a zaujímavý pre vaše publikum. Tiež sa musíte postarať o to, aby potenciálne publikum váš obsah na presýtenom internete  vôbec našlo. V tomto článku si povieme pár užitočných tipov, ktoré vám pomôžu vymyslieť nápady na zaujímavý obsah.

Buďte tam, kde vaše publikum

Najlepšie nápady nájdete tam, kde sa pohybuje vaše publikum. Fóra, skupiny a sociálne siete, podujatia… Cez tieto médiá komunikujú o svojich problémoch, ktorým sa môžete venovať práve vo vašich článkoch. Prostredníctvom videa, blogu alebo iného obsahu im ponúknite odpovede na ich otázky.

Inšpirujte sa a vytvárajte nové témy z okrajových tém

Hľadajte články s podobným obsahom. Dobré články by mali mať štrukturované podnadpisy na lepšiu orientáciu. Vyberte si jeden podnadpis a napíšte celý článok o konkrétnej téme, ktorej sa venuje. Ak ste, napríklad, našli článok o tom, ako cestovať zadarmo po svete, každá z jeho tematických častí je dobrou témou pre úplne nový nezávislý článok. Tento nový článok sa dá opäť rozčleniť na ďalšie články, v ktorých tému rozoberiete do väčšej hĺbky. Okrem množstva tém získate aj skvelú príležitosť na interný linkbuilding (jeden článok môže napríklad slúžiť ako všeobecný rozcestník).

Vytvorte si myšlienkovú mapu a koncept

Áno, stará dobrá myšlienková mapa vám naozaj pomôže. Najprv sa zamyslite nad tým, kto je vaša cieľová skupina a aké sú jej záujmy, problémy či výzvy. Ku každému bodu priraďte 10 tém. Ak teda majú vaši potenciálni čitatelia 5 záujmov, už tu máte 50 potenciálnych tém, o ktorých môžete písať.

Náš tip: Myšlienkové mapy môžete využiť aj pri vašom produkte. Predávate napríklad mobilné telefóny. Aký druh obsahu z toho môže vzniknúť? Často kladené otázky, články o rôznych aplikáciách,  návody, recenzie, trendy, tipy a triky, testy a porovnania s inými telefónmi.

Vyskúšajte Google Alerts

Povedzme, že sa venujete cestovaniu. Zadajte „cestovanie“ ako kľúčové slovo pre Google Alerts a každý deň dostanete zoznam najpopulárnejších článkov, ktoré sa týkajú vášho kľúčového slova. Samozrejme, nemusíte prečítať každý jeden. Preleťte ich pohľadom a možno nájdete niečo, čo by ste mohli použiť vo vašom ďalšom článku.

Skúste Buzzsumo alebo Topsy

Ako to funguje? Máte tému a potrebujete nápady. Cez Buzzsumo a podobné nástroje uvidíte najviac zdieľané články, ktoré obsahujú vaše kľúčové slová. Vďaka tomu zistíte, aké články ľudia radi zdieľajú. Pozor, nikdy nekopírujte. Iba sa inšpirujte.

Pozrite sa na výsledky vo viacerých vyhľadávačoch

Ak už máte pocit, že ste z výsledkov vyhľadávania v Google vyčerpali všetku inšpiráciu, vyskúšajte hľadať nápady na témy aj inde. Vyhľadajte kľúčové slová na YouTube, v Bingu či na Zozname. Hodnotný obsah nemusí byť správne optimalizovaný pre Google, alebo môže byť v odlišnom formáte (napríklad videá alebo obrázky). Vďaka ďalším vyhľadávačom môžete objaviť témy, ktorým ste sa doteraz nevenovali.

Inšpirujte sa obsahom na sociálnych sieťach

Nápady na zaujímavé témy môžete objaviť aj na sociálnych sieťach. Hľadajte pomocou hashtagov na Instagrame, prezrite si relevantné skupiny na Facebooku, alebo použite jednoduché vyhľadávanie na Twitteri. Obsah zdieľaný na sociálnych sieťach je mimoriadne aktuálny, vďaka čomu zachytíte každú novinku či trend.

Vytvorte články na základe otázok vašich zákazníkov

Dostávate od zákazníkov otázky o vašich produktoch či službách? Požiadajú vás o radu v oblasti, ktorej sa venujete? Okrem FAQ môžete na časté otázky odpovedať aj prostredníctvom blogového príspevku.

Prečítajte si komentáre pod článkami

Nezáleží na tom, či sa diskusia rozbehla po vaším starším článkom, alebo sa budete venovať komentárom na inej webstránke. Pod jedným príspevkom môžete nájsť desiatky ďalších tipov na témy, ktoré čitateľov zaujímajú.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.