Vedeli ste že za jednu minútu sa nahrá  až 400 hodín videí na YouTube, viac než 1200 príspevkov cez WordPress, 3 milióny príspevkov na Facebooku a takmer pol milióna tweetov? Pri takomto pretlaku musíte dbať na to, aby bol práve váš obsah jedinečný a zaujímavý pre vaše publikum. Tiež sa musíte postarať o to, aby potenciálne publikum váš obsah na presýtenom internete  vôbec našlo. V tomto článku si povieme pár užitočných tipov, ktoré vám pomôžu vymyslieť nápady na zaujímavý obsah.

Buďte tam, kde vaše publikum

Najlepšie nápady nájdete tam, kde je a kde sa pohybuje vaše publikum. Fóra, skupiny a sociálne siete, podujatia. Cez tieto médiá komunikujú o svojich problémoch, ktorým sa môžete venovať práve vo vašich článkoch. Prostredníctvom videa, blogu alebo iného obsahu im ponúknite odpovede na ich otázky. Je to jednoduché.

Inšpirujte sa a vytvárajte nové témy z okrajových tém

Hľadajte články s podobným obsahom. Dobré články by mali mať štrukturované podnadpisy na lepšiu orientáciu. Vezmite si jeden podnadpis a napíšte celý článok o konkrétnej téme, ktorej sa venuje. Ak ste, napríklad, našli článok o tom, ako cestovať zadarmo po svete, každá z jeho tematických častí je dobrou témou pre úplne nový nezávislý článok. Tento nový článok sa potom opäť dá rozdeliť na ďalšie články, atď.

Vytvorte si myšlienkovú mapu a koncept

Áno, stará dobrá myšlienková mapa vám naozaj pomôže. Najprv sa zamyslite nad tým, kto je vaša cieľová skupina a aké sú jej záujmy, problémy, atď. Pre každý si vymyslite 10 tém. Ak teda majú vaši potenciálni čitatelia 5 záujmov, už tu máte 50 potenciálnych tém, o ktorých môžete písať.

Náš tip: Myšlienkové mapy môžete využiť aj pri vašom produkte. Predávate napríklad mobilné telefóny. Aký druh obsahu z toho môže vzniknúť? Často kladené otázky, články o rôznych aplikáciách,  návody, recenzie, trendy, tipy a triky, testy a porovnania s inými telefónmi.

Vyskúšajte Google Alerts

Povedzme, že sa venujete cestovaniu. Zadajte „cestovanie“ ako kľúčové slovo pre Google Alerts a každý deň dostanete zoznam najpopulárnejších článkov, ktoré sa týkajú vášho kľúčového slova. Samozrejme, nemusíte prečítať každý jeden. Preleťte ich pohľadom a možno nájdete niečo, čo by ste mohli použiť vo vašom ďalšom článku.

Skúste Buzzsumo alebo Topsy

Ako to funguje? Máte tému a potrebujete nápady. Cez Buzzsumo a podobné nástroje uvidíte najviac zdieľané články, ktoré obsahujú vaše kľúčové slová. Vďaka tomu zistíte, aké články ľudia radi zdieľajú. Pozor, nikdy nekopírujte. Iba sa inšpirujte.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *