Základom lepšie optimalizovanej stránky je kvalitný, relevantný a aktuálny obsah. Ak chcete, aby bol obsah zaradený do výsledkov vyhľadávania Google alebo iného vyhľadávača je vhodné ho mať správne formátovaný v HTML. Flash, Java aplety alebo iný typ obsahu je väčšinou ignorovaný alebo menej hodnotný pre bota, ktorý prechádza cez váš web.

Tipy na lepší obsah webstránky

  • Využívajte pri obrázkoch vo formáte jpg, png a gif „alt“ parameter a vyplňájte ich relevantnými kľúčovými slovami.
  • Ak máte video alebo audio obsah, poskytnite užívateľovi aj jeho prepis.
  • Formátujte správne obsah a využívajte navigačné prvky a interné odkazy.

Ako vidí Google bot obsah vášej webstránky

Ak si vyplnete Java Script a obrázky, tak nejako vidí aj bot vyhľadávača váš web. Ujistite sa vždy, či robíte webstránky viditeľné aj pre vyhľadávače. Ak nebudete používať správne parametre, označovať prvky alebo mať správne navigačné prvky na webstránke, bot ich nebude vidieť a teda ich nebude indexovať vo výsledkoch vyhľadávania.

Štruktúra stránky, v ktorej sa bot a užívateľ nestratia

Ak sa stratí na vašej stránke užívateľ, trpí váš konverzný pomer. Je to spôsobené neprehľadnou štruktúrou webstránky alebo nevhodnými navigačnými prvkami. Ak sa stratí bot z vyhľadávača, stránku buď nezaradí, ak ju nenájde alebo stránku neumiestni až tak dobre vo výsledkoch vyhľadávania. Štruktúra a navigácia sú alfa a omega pri SEO a je vhodné to riešiť s obsahovým a vývojárskym tímom už od samotného začiatku.

Meta značky

Meta značky ako titulka a popis sú dôležitou súčasťou obsahu. Zobrazuje ich Google a iné vyhľadávače vo výsledkoch vyhľadávania. Titulka by mala byť relevantná, nie príliš dlhá, ideálne do 60 znakov. Meta popis by mal byť dlhý okolo 300 znakov a mal by byť tak napísaný, aby z neho užívateľ jasne vedel, čo na pristávacej stránke nájde a môže zvyšovať mieru prekliku, ak je dobre napísaný.

Duplicity obsahu a meta značiek

Vyhľadávače nemajú radi duplicity. Čo to znamena? Ak sa ten istý obsah nachádza na dvoch rôznych URL alebo ak ide o meta značky, tak dve rôzne URL ich majú rovnaké. Tu platí jednoduché pravidlo – vyvarujte sa obsahovým duplicitám a vyhľadávače to ocenia. Ako tomu zabrániť? Ideálne pre vaše podstránky, produkty, kategórie, filtre a iné súčasti webstránky mať copywriterom napísané unikátne meta značky a obsah. Ak ide o veľké množstvo napríklad výsledkov vyhľadávania, filtrov, tak môžete využiť automatizáciu a generovať ich, tak aby boli SEO pozitívne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *