Chcete optimalizovať obsahu e-shopu alebo webstránk pre vyhľadávače? Základom lepšie optimalizovanej stránky je kvalitný, relevantný a aktuálny obsah. Ak chcete, aby bol obsah zaradený do výsledkov vyhľadávania a zobrazený na lepšej pozícii  v Google alebo inom vyhľadávači, je vhodné ho mať správne formátovaný v HTML. Využívajte bohatý obsah hlavne, čo sa týka rôznorodosti formátov, ktorý je správne označený a popísaný. Nezabúdajte na jeho distribúciu.

Začnite auditom

Zistite aký je aktuálny stav vašej obsahovej stratégie, obsahu na webstránke / e-shope, blogu a externých kanáloch ako sociálne siete. Začnite teda analýzou toho, aký je stav. Pomôže obsahový a SEO audit, ktorý odhalí slabé stránky a získate odporúčania na to, čo zlepšiť. Pozrite sa na to čo robí konkurencia a monitorujte kvalitu obsahu, vaše kľúčové stránky na webe na top kľúčové slová v pravidelnom monitoringu. Ten nemusíte viesť manuálne cez exporty, ale cez online služby ako Moz alebo Ahrefs.

Tipy na lepší obsah webstránky

  • Identifiikujte kľúčový obsah, témy a hľadajte inšpirácie.
  • Využívajte pri obrázkoch vo formáte jpg, png a gif „alt“ parameter a vyplňájte ich relevantnými kľúčovými slovami.
  • Ak máte video alebo audio obsah, poskytnite užívateľovi aj jeho prepis a odkazujte z kanála, kde video obsah zdieľate.
  • Formátujte správne obsah a využívajte navigačné prvky a interné odkazy medzi užitočným obsahom navzájom.
  • Zamerajte sa na distribúciu obsahu.

Pravidelne sledujte stav a výsledky

Nie je dôležité vedieť, kde ste, ale aj kam smerujte a aké má vaša obsahová stratégia výsledky z pohľadu získvania organickej návštevnosti. Všetko má samozrejme svoju sezónnosť, čo si ľahko overíte v Google Trends, teda ideálne je porovnávať výsledky medziročne a porovnávať ten istý mesiac. Trendovosť, ak zoberiete návštevnosť z Google môžeme to rozdeliť na pokles, rast a stagnáciu, ktoré odrážajú to, ako sa tomu venujete. Obsah má na optimalizácii pre vyhľadávače dosť zásadný podiel a teda nič nerobiť je najhoršie. Ak konkurencia nespí, len veľmi ťažko sa to dobieha.

SEO - optimalizácia pre vyhľadávače spôsobila rast náštevnosti Lulubee
Rast organickej návštevnosti Lulubee v priebehu jedneho roka.

Ako vidí Google bot obsah vašej webstránky alebo e-shopu

Ak si vyplnete Java Script a obrázky, tak nejako vidí aj bot vyhľadávača váš web. Ujistite sa vždy, či robíte webstránky viditeľné aj pre vyhľadávače. Ak nebudete používať správne parametre, označovať prvky alebo mať správne navigačné prvky na webstránke, bot ich nebude vidieť a teda ich nebude indexovať vo výsledkoch vyhľadávania. Vyhnite sa zacykleným presmerovaniam a odkazom na neexistujúci obsah.

Štruktúra stránky, v ktorej sa bot a užívateľ nestratia

Tvorba kvalitnej webstránky začína návrhom štruktúry webstránky na základe vašich obchodných cieľov a analýzy kľúčových slov. Následne bude kľúčový dizajn webstránky a navigácia, ktoré umožňujú obsah dobre zobraziž a jednoducho umožniť užívateľovi nájsť, čo potrebuje. Ak sa stratí na vašej stránke užívateľ, zníži sa vás konverzný pomer, čo žiadny majiteľ firmy nechce. Môže to byť spôsobené neprehľadnou štruktúrou webstránky, dizajnom, zle umiestneným obsahom alebo nevhodnými navigačnými prvkami. Ak sa stratí bot z vyhľadávača, stránku buď nezaradí, ak ju nenájde alebo stránku neumiestni až tak dobre vo výsledkoch vyhľadávania. Štruktúra a navigácia sú alfa a omega pri SEO a je vhodné to riešiť s obsahovým a vývojárskym tímom už od samotného začiatku.

Meta značky

Meta značky ako titulka a popis sú dôležitou súčasťou obsahu. Zobrazuje ich Google a iné vyhľadávače vo výsledkoch vyhľadávania. Titulka by mala byť relevantná, nie príliš dlhá, ideálne do 60 znakov. Meta popis by mal byť dlhý okolo 300 znakov a mal by byť tak napísaný, aby z neho užívateľ jasne vedel, čo na pristávacej stránke nájde a môže zvyšovať mieru prekliku, ak je dobre napísaný. Ako písať meta popis? Prečítajte si v našom článku ako správne robiť meta popisy.

Duplicity obsahu a meta značiek

Vyhľadávače nemajú radi duplicity. Čo to znamena? Ak sa ten istý obsah nachádza na dvoch rôznych URL alebo ak ide o meta značky, tak dve rôzne URL ich majú rovnaké. Tu platí jednoduché pravidlo – vyvarujte sa obsahovým duplicitám a vyhľadávače to ocenia. Ako tomu zabrániť? Ideálne pre vaše podstránky, produkty, kategórie, filtre a iné súčasti webstránky mať copywriterom napísané unikátne meta značky a obsah. Ak ide o veľké množstvo napríklad výsledkov vyhľadávania, filtrov, tak môžete využiť automatizáciu a generovať ich, tak aby boli SEO pozitívne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *