Chcete optimalizovať obsahu e-shopu alebo webstránky pre vyhľadávače? Základom lepšie optimalizovanej stránky je kvalitný, relevantný a aktuálny obsah. Ak chcete, aby bol obsah zaradený do výsledkov vyhľadávania a zobrazený na lepšej pozícii v Google alebo inom vyhľadávači, je vhodné mať ho správne formátovaný v HTML. Využívajte bohatý obsah, rôznorodosť formátov, správne označenia a popisy. Nezabúdajte ani na jeho distribúciu.

Začnite auditom

Zistite, aký je aktuálny stav vašej obsahovej stratégie, obsahu na webstránke/e-shope, blogu a externých kanáloch (napríklad sociálne siete). Začnite teda analýzou vašich doterajších výstupov. Pomôže obsahový a SEO audit, ktorý odhalí slabé stránky a ukáže vám, v akých oblastiach môžete svoj obsah zlepšiť. Pozrite sa na to, čo robí konkurencia a sledujte kvalitu obsahu, vaše kľúčové stránky na webe a top kľúčové slová v pravidelnom monitoringu. Ten nemusíte viesť manuálne cez exporty, môžete využiť online služby ako Moz alebo Ahrefs.

Tipy na lepší obsah webstránky

  • Identifikujte kľúčový obsah, témy a hľadajte nové inšpirácie.
  • Využívajte pri obrázkoch vo formáte jpg, png a gif parameter „alt“, vypĺňajte ho relevantnými kľúčovými slovami.
  • Ak máte video alebo audio obsah, poskytnite používateľovi aj jeho prepis a odkazujte z kanála, z ktorého video obsah zdieľate.
  • Formátujte obsah správne, využívajte navigačné prvky a interné odkazy.
  • Zamerajte sa na distribúciu obsahu.

Pravidelne sledujte stav a výsledky

Je dôležité vedieť, kam smerujete. Aké má vaša obsahová stratégia výsledky z pohľadu získavania organickej návštevnosti? Všetko má svoju sezónnosť, čo si ľahko overíte v Google Trends. Ideálne je porovnávať výsledky medziročne a porovnávať ten istý mesiac. Trendovosť, pri pohľade na návštevnosť z Google, môžeme rozdeliť na pokles, rast a stagnáciu. Miera úspechu sa priamo odrazí od toho, ako precízne sa optimalizácii venujete. Obsah má na optimalizácii pre vyhľadávače zásadný podiel, najhoršie preto je, ak žiadny obsah neprodukujete. Len veľmi ťažko dobehnete konkurenciu, ktorá svojej obsahovej stratégii venuje množstvo času.

SEO - optimalizácia pre vyhľadávače spôsobila rast náštevnosti Lulubee
Rast organickej návštevnosti Lulubee v priebehu jedného roka.

Ako vidí Google bot obsah vašej webstránky alebo e-shopu

Ak si vypnete Java Script a obrázky, uvidíte svoj web z pohľadu bota. Samozrejme iba v prípade, že je stránka pre botov vyhľadávača viditeľná. Ak nebudete používať správne parametre, označovať časti stránky alebo mať správne navigačné prvky na webstránke, bot ich nebude vidieť a nebude ich indexovať vo výsledkoch vyhľadávania. Vyhnite sa aj presmerovaniam a odkazom na neexistujúci obsah.

Štruktúra stránky, v ktorej sa bot a užívateľ nestratia

Tvorba kvalitnej webstránky začína návrhom štruktúry webstránky na základe vašich obchodných cieľov a analýzy kľúčových slov. Následne bude kľúčový dizajn webstránky a navigácia, ktoré umožňujú obsah dobre zobraziť a jednoducho pomôcť používateľovi nájsť všetko, čo potrebuje. Ak sa na vašej stránke používateľ stratí, zníži sa váš konverzný pomer, čo žiadny majiteľ firmy nechce. Môže to byť spôsobené neprehľadnou štruktúrou webstránky, dizajnom, zle umiestneným obsahom alebo nevhodnými navigačnými prvkami. Ak sa u vás stratí bot z vyhľadávača, stránku do výsledkov buď nezaradí vôbec, alebo ju neumiestni tak vysoko, ako by ste si želali. Štruktúra a navigácia sú alfou a omegou optimalizácie. SEO je vhodné to riešiť s obsahovým a vývojárskym tímom už od samotného začiatku.

Meta značky

Meta značky ako titulok a popis sú dôležitou súčasťou obsahu. Zobrazuje ich Google a iné vyhľadávače vo výsledkoch vyhľadávania. Titulka by mala byť relevantná, nie príliš dlhá, ideálne do 60 znakov. Meta popis by mal byť dlhý okolo 300 znakov a mal by byť napísaný tak, aby z neho užívateľ jasne vedel, čo na pristávacej stránke nájde. Zaujímavé meta údaje zvyšujú mieru prekliku. Ako by mal meta popis vyzerať? Prečítajte si v našom článku ako správne robiť meta popisy.

Duplicity obsahu a meta značiek

Vyhľadávače neradi vidia duplicity. Čo to znamená? Ak sa ten istý obsah nachádza na dvoch rôznych URL adresách, alebo ak majú dve rôzne URL adresy rovnaké meta údaje. Tu platí jednoduché pravidlo – vyvarujte sa obsahovým duplicitám a vyhľadávače to ocenia. Ako tomu zabrániť? V ideálnom prípade pre vaše podstránky, produkty, kategórie, filtre a iné súčasti webstránky využite copywriterom napísané unikátne meta značky a obsah. Ak ide o veľké množstvo textu, napríklad pre výsledkov vyhľadávania na stránke alebo filtrov, môžete využiť automatizáciu a generovať ich tak, aby boli SEO pozitívne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *