Sociálne siete sú veľmi častým kanálom na propagáciu služieb a produktov na internete. Úspešná konverzia je však o čosi komplikovanejšia a pri realizácii komunikácie na sociálnych sieťach je potrebné myslieť aj na SEO či iné kanály. Inak vás konkurencia môže veľmi rýchlo pohltiť.

Sociálne médiá a SEO idú v mnohých prípadoch ruka v ruke. Pomáhajú zlepšovať povedomie o vašej firme alebo značke a môžu vám priniesť užitočné spätné odkazy, čo sa odzrkadlí na mieste zaradenia vo výsledkoch vyhľadávania.

Online používatelia sú iní ako obyčajní kupujúci. Charakterizujú ich najmä tieto vlastnosti:

  • Takmer žiadny používateľ sociálnych médií si vašu značku, produkt alebo vaše posolstvo nezapamätá po prvom vzhliadnutí.
  • Ľudia majú krátku pamäť.
  • Používatelia nejdú na Facebook, aby nakupovali, chcú sa hlavne zabaviť, oddýchnuť si, zistiť niečo nové.
  • Väčšina návštevníkov nenakúpi počas prvej návštevy na vašom webe.

Potenciálny zákazník venuje vašej reklame s prípadným odkazom na sociálnych médiách väčšinou len zopár sekúnd. To znamená, že iba malé množstvo ľudí klikne na váš odkaz, ak je správne nacielený a pútavo pripravený. Zvyšok „scrolluje“ ďalej a pravdepodobne si vaše posolstvo nezapamätá. To znamená, že svoju reklamu budete musieť smerovať na jedného zákazníka viackrát. Priemerný človek potrebuje reklamu vidieť tri- až päťkrát, aby ju spozoroval a zapamätal si ju. Keď však vašu reklamu zobrazíte viac ako päťkrát, budete považovaní za dotieravých. Treba sa snažiť nájsť vhodný balans.

Keď si už zákazník zapamätá vašu značku, ešte stále nemáte vyhraté. O vašom produkte už vie, avšak momentálne nemusí mať čas a potrebu si ho kúpiť. Nie je to tragédia, avšak v tejto chvíli by mali nastúpiť šikovní marketéri, ktorí budú vedieť, ako ďalej s takýmto človekom pracovať. V budúcnosti totiž tento produkt môže predsa len chcieť, avšak vašu reklamu už nebude mať pred očami. Vtedy budú váš produkt hľadať pomocou Google alebo iného vyhľadávača. Môžu ku vám prísť aj priamo, ak bude váš brand silný. Aj keď sa práve venujete reklame na sociálnych médiách, svoje SEO musíte mať nestále pod kontrolou tak, aby vás zákazníci našli vo vyhľadávači alebo na inom kanáli.

Využívajte všetky kanály

V dnešných časoch sú najväčšími zdrojmi návštevnosti sociálne médiá, organická návštevnosť a odporúčania v rámci B2C a B2B. Keď plánujete kampane, musíte rátať so všetkými kanálmi, cez ktoré by sa používatelia mohli dostať na váš web a uskutočniť nákup. Na toto je výborným nástrojom napríklad registrácia na cenových porovnávačoch, ktoré sme spomínali v článku o prilákaní zákazníkov na eshop.

Dobré je tiež mať prehľad v relevantných kľúčových slovách a témach organického vyhľadávania, pretože ide o veci, ktoré vaši potenciálni zákazníci môžu hľadať v budúcnosti. Riešiť treba top kategórie, ale aj top značky, ktoré predávate. Napríklad, keď plánujete predávať produkt cez sociálne médiá, mali by ste vedieť, ako stojíte vo výsledkoch vyhľadávania kľúčových slov, ktoré sa priamo týkajú vášho produktu.

Záver

Ak plánujete propagovať svoj produkt na sociálnych médiách s cieľom zvýšenia návštevnosti vašej stránky, v žiadnom prípade sa nesmiete spoliehať čisto len na sociálne médiá alebo tam minúť zbytočne vysoký podiel reklamy. Vytvárajte interakciu vašich služieb, produktov, vzdelávajte potenciálnych zákazníkov, budujte povedomie a značku. Pritom myslite na to, že zákazník môže prísť z iného kanálu a dokončiť nákup. Snažte sa vžiť do jeho mysle a naplánovať si multi-kanálový marketing, cielenie reklamy a venovať aj veľkú pozornosť SEO vašej stránky. Nezabúdajte ani na pútavé brand storyktoré tiež môže osloviť veľké množstvo potenciálnych zákazníkov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *