V tomto článku vám prinášame niekoľko odpovedí na základné otázky, ktoré si kladie takmer každý majiteľ alebo marketér internetového obchodu, ak začína predávať online a chce investovať  do SEO, teda optimalizácie pre vyhľadávače. Povieme si základné fakty o optimalizácií pre vyhľadávače a analýze kľúčových slov a dozviete sa, ako robiť SEO svojpomocne.

Čím začať, ak chcem začať so SEO?

V prvom rade si spíšte všetko, čo v rámci online marketingu už robíte alebo plánujete realizovať. Ak je váš rozpočeť vyšší, SEO by ste mali zaradiť ako pravidelnú aktivitu na mesačnej alebo týždennej báze v rozsahu niekoľko hodín. Ak nemáte konkrétnu stratégiu či rozpočet, nechajte si vypracovať aspoň audit webu, ktorý identifikuje slabé miesta eshopu (viac o téme auditu si prečítajte v našom článku tu). Výstupom auditu by mal byť zoznam vecí, ktoré je potrebné upraviť ešte predtým, než do marketingu začnete investovať. Vďaka tomuto kroku môžete výrazne ušetriť na marketingových nákladoch. Doplnkovo vám na úvod môže pomôcť aj analýza kľúčových slov, ale len ak disponujete rozpočtom, čo nie je prípad každého začínajúceho podnikateľa.

Prečo je dobré investovať do optimalizácie pre vyhľadávače?

Ak váš web nie je optimalizovaný pre ľudí alebo vyhľadávače, tak okrem organickej návštevnosti, ktorá vám ušla môžete dosiahnuť aj slabšiu mieru konverzie alebo vyššiu mieru odchodov z webu. Chyby na webe či rýchlosť načítania stránky môžu tiež znížiť záujem o vaše služby, produkty, a teda aj mieru konverzie. To je hlavný dôvod, prečo by ste mali vždy riešiť techické SEO a optimalizáciu obsahu na webe. Pri vyššom rozpočte sa je dobré riešiť SEO v rámci budovania značky, či na externých kanáloch ako sú médiá online, blogy alebo sociálne siete.

Môžem si SEO robiť sám?

Optimalizácii webstránky pre vyhľadávač môže porozumieť v základoch každý. Reálne k tomu treba množstvo skúseností či už  vývoja webu, online marketingu a tvorby obsahu na webe, ktoré človek nezíska za týždeň ani za pár mesiacov. Ako majiteľ firmy, internetového obchodu alebo živnostník by ste mali vedieť, čo je SEO už len kvôli jednaniu s dodávateľmi a komunikáciou s ľuďmi z marketingu.

Ako urobím alebo zapnem SEO?


SEO nie je jednorázová činnosť a treba sa jej venovať dlhodobo a pravidelne s cieľom dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Ovplyvňuje totiž konverzný pomer webstránky alebo eshopu. Výsledky content marketingu bez validácie a implementácie SEO môžu byť aj o 80 % horšie. Robiť len SEO tiež nemá zmysel a treba to robiť komplexne a koncepčne. Častou predstavou laikov je že SEO sa niekde zapína alebo že je to na 1 klik, pričom pravdou je úplný opak, výsledky prichádzajú až po čase.

Koľko ma SEO bude stáť a čo môže získať?

V rámci marketigu má každá činnosť svoju návratnosť investície a pri správnej realizácii bude SEO patriť k vašim najefektívnejším nástrojom v porovnaní z ostatnými súčasťami marketingového mixu. Nedá sa generalizovať, že SEO má zmysel pre každého, a preto je dobré vypracovať najskôr audit webu a poradiť sa s odborníkom. Eshop benefituje z optimalizácie najmä nárastom prirodzenej návštevnosti a predaja, ale aj prehľadnosti stránok, rýchlosti webu a použiteľnosti.

Potrebujem analýzu kľúčových slov?

Pokiaľ máte veľký eshop alebo ambíciu narásť, analýza kľúčových slov je pre vás veľmi podstatná. Pre malý eshop stačí rámci auditu webu identifikovať top frázy a témy, ktoré prepájajú vašu službu s cieľovou skupinou. Je vhodnejšie zamerať sa práve na ňu a technické či obsahové chyby na webe.

Na záver by sme vám len odporučili určite SEO riešiť aspoň na úrovni auditu webu a jeho zapracovanie. Síce to niečo stojí, ale straty pri realizácii marketingového mixu budú menšie. Ak máte web vyladený, pre eshop je vhodné riešiť optimalizáciu pre vyhľadávače pravidelne viac hodín mesačné a zároveň aj jednorázové aktivity ako analýzu kľúčových slov, sledovanie konkurencie, trendy pozícií v rámci tém a kľúčových slov a iné. Viac otázok, ktoré vás zaujímajú napíšte do diskusie, radi vám odpovieme.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *