V prvom kroku je dobré si vybrať kvalitného SEO konzultanta, alebo marketingovú agentúru, ktorá realizuje SEO služby. V tomto prípade je to o niečo lepšie, lebo ak vám realizuje aj PPC, tak sa tieto dve oblasti môžu pekne dopĺňať. Vyberajte si na základe ich skúseností a hodnotení. Pozor na tých, čo sľubujú prvé pozície. Teda dosiahnete lepšie výsledky celkovo, ale aj pri optimalizácii pre vyhľadávače. Aké ďalšie kroky nevynechať, ak chcete dobre začať, si spíšeme v tomto článku.

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov je jednou zo súčastí marketingu (SEM) a optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Je to veľmi dôležitá a vysoko návratová aktivita v oblasti internetového marketingu. Nie je len o tom zistiť, ktoré kľúčové slová a frázy je dobré používať v rámci cielenia na zákazníka, či už v obsahu na webe alebo priamo v platených reklamách vo výsledkoch vyhľadávania.

Je to veľmi jednoduchý spôsob, ako získať prehľad o správaní trhu, umožňuje nám predvídať zmeny v požiadavkách a následne zmeniť na základe reálnych dopytov ponuku, napríklad prispôsobením ponuky produktov, služieb alebo obsahu, ktorý potenciálny zákazník vyhľadáva. Analýza kľúčových slov má za cieľ vytvoriť zoznam kľúčových slov, podľa ktorého sa dajú správne voliť kotvy pre odkazy, popisy produktov, kategórie, písať blogy alebo tvoriť iný zaujímavý obsah, reklamy, komunikácia na zákazníka a iné.

Prostredníctvom analýzy kľúčových slov možno jednoduchšie spoznať svojich zákazníkov, pochopiť ich požiadavky a zistiť, ako im vyhovieť. Poodkryje nám to rôzne vzorce správania zákazníkov a ich úmysly. Spoznať zákazníka je veľmi dôležité, ak mu chceme predať službu alebo produkt. Bez nej sa v zásade nevieme pohnúť vpred. Viac o analýze nájdete v článku Analýza kľúčových slov a témy.

Jednorazová optimalizácia e-shop podstránok, kategórií a produktov

Na úvod je potrebné skontrolovať a na základe analýzy kľúčových slov spraviť optimalizáciu podstránok, kategórií a produktov pre váš e-shop. Ide o základné prvky ako titulok, meta popis, popis, obrázky a ich popisné prvky, ktoré by mali byť optimalizované pre vyhľadávače na každom e-shope a webstránke.

SEO audit, analýza aktuálneho stavu a konkurencie

Ak sa chcete zlepšiť v čomkoľvek, teda nielen SEO alebo výkonnosť reklamných kampaní, tak musí váš dodávateľ SEO a aj vy vedieť presne, kde ste s vaším e-shopom. Hlavne to, aký je aktuálny stav v rámci výsledkov vyhľadávania Google, technický stav webstránky, spätné odkazy na web, ako je spracovaný obsah a podobne. Optimalizácia pre vyhľadávače nie je len linkbuilding, ale dôležité je mať aj dobré technické riešenie e-shopu a kvalitný obsah. To isté platí aj o vašej konkurencii, akokoľvek si môžete myslieť, že ste na tom dobre, vždy sa nájde niekto, kto môže byť na tom lepšie a ak nie, tak sa môže nájsť vždy inšpirácia, čo môžete na základe konkurencie zlepšiť u vás. Rozsah auditu môže byť rôzny, ale od toho bude závisieť aj jeho hĺbka a teda aj kvalita, čo vám špecialista môže povedať. Samozrejme, ak neviete investovať viac, je dôležité, aby sa do vášho rozpočtu dostalo to kľúčové a to ostatné sa môže spraviť neskôr. SEO audit je možné v čase rozširovať, teda s ním pracovať.

Ako by správny audit mal vyzerať? SEO špecialista alebo agentúra prejdú všetky podstatné oblasti čo súvisia s optimalizáciou pre vyhľadávače a pre každý jeden bod označia a spíšu čo je problém, aké je riešenie, jeho prioritu a ľudí, ktorí sa majú danou vecou zaoberať a následne ju vyriešiť. Opísať by mal aj to, čo sa stane po realizácii ako sa implementujú odporúčania správne. Pre SEO audit je potrebné pozerať nielen na váš e-shop, ale aj na konkurenciu, aby ste zhodnotili, do čoho sa má význam spustiť. Audit je vhodné opakovať jedenkrát ročne, aby ste vedeli, ako ste sa posunuli.

Pre audit sa používajú rôzne nástroje ako Ahref, Moz alebo iné, ktoré sú platené a dokážu zjednodušiť prístup k dátam o webe, ktoré sú pre audit kľúčové. Do toho používame aj Google Search Console, Google Analytics a iné nástroje, ktoré máte k dispozícii zdarma. Tieto nástroje sa ďalej využívajú na pravidelný monitoring, ktorý je potrebný pre každého, kto to s e-shopom myslí vážne. Pravidelný monitoring odhalí rôzne zmeny vo výsledkoch vyhľadávania, chyby na webstránke alebo obsahu. Zároveň povie, či konkurencia nezvýšila aktivity a vy ste nestratili vaše pozície vo výsledkoch vyhľadávania.

Ak máme audit, nasleduje SEO stratégia a implementácia odporúčaní

Samozrejme, aby sme odporúčania z auditu nebrali len za radom a implementovali podľa priorít je vhodné na základe auditu stanoviť komplexnú SEO stratégiu a akčné kroky, ktoré povedú k zlepšeniu stavu. Nie vždy má zmysel napríklad realizovať linkbuilding, ak nie je technické riešenie e-shopu, obsah a kľúčové landing pages vyladené. Preto je potrebné mať SEO stratégiu, ktorá stanoví, čo budeme robiť a v akom rozsahu najbližších 6 až 24 mesiacov. Samozrejme, je to živé a každé 3 mesiace odporúčam stratégiu validovať. Priebežne sa dá pracovať na optimalizácii konkrétnych landing pages, ktoré majú slabšie výsledky alebo aj pripraviť nové, ak zistíte, že by ich vaši potenciálni zákazníci mohli vyhľadávať. Dá sa využiť aj tvorba mikrostránok pre top kategórie na e-shope.

Monitoring výsledkov vyhľadávania, webstránky a konkurencie

Ako som spomenul, je potrebné monitorovať stav, konkurenciu a výsledky vyhľadávania. Ideálne je každý týždeň zhodnotiť stav, navrhnúť riešenia a v prípade potreby ich doplniť k akčným krokom, ktoré sú už naplánované. Samozrejme, je vhodné mať aj pravidelný report, hlavne zameraný na počet nových odkazov, zlepšenia na vybrané kľúčové slová, ktoré sledujeme a chyby na webe.

Ak budete tieto základné kroky aplikovať a pravidelne auditovať váš e-shop, zlepšovať, sledovať konkurenciu, tak postupnou implementáciou akčných krokov zo stratégie dosiahnete výsledky. SEO – optimalizácia pre vyhľadávače je beh na dlhé trate a preto je lepšie ho robiť v menšom rozpočte, pravidelne a dlhodobo, ako názorovo a náhodne. Následne si spravte zoznam pravidelných aktivít pre SEO a dodržiavajte ho, nech vám nič neujde.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.