We are using older version of Android browser. For showing page correctly please install Google Chrome. Thanks. Team Madviso.

Nový eshop – ako prilákať zákazníkov?

Eshop s úspešnou štatistikou

Pokiaľ sa vám podarilo sprevádzkovať eshop, gratulujeme. Vedzte však, že vás čaká ešte množstvo zložitých krokov. Zásadnou úlohou je, samozrejme, dosiahnutie toho, aby vaša internetová predajňa dokázala generovať prvé úspešné nákupy, ale aj získala zákazníkov, ktorí sa budú ku vám neustále vracať.

Dôležitá je štruktúra a kategórie

Prvou podmienkou úspešného zrealizovania nákupu je fakt, ako samotný eshop na náhodného návštevníka pôsobí. Funguje to podobne ako v kamennej predajni, zákazník sa rozhoduje na základe dizajnuprehľadnosti, intuitívnej navigácie, ale aj dostačujúcim informáciám o firme a sortimente.

Orientáciu zákazníka medzi „oddeleniami“ v online predajni suplujú kategórie. Slúžia na segmentáciu produktov, môžete ich rozdeliť aj na ďalšie podkategórie, aby bolo vyhľadávanie ešte jednoduchšie a logickejšie.

Na internete je rovnako dôležitý text. V informáciách o danom produkte by rozhodne nemali chýbať kľúčové slová, ktoré sú relevantné pre vyhľadávače. Každej kategórii potom treba prideliť aj meta údaje (titulok, popis a kľúčové slová), ktoré pomôžu používateľovi nájsť produkt na internete.

Zákazník potrebuje informácie

Ďalšou veľmi dôležitou vecou na vašom novom eshope sú kvalitné produktové texty, fotky a videá. Majú zákazníkovi pomôcť v rozhodovaní pri výbere konkrétneho výrobku. Uvádzajú základné fakty, ako napríklad rozmery, charakteristiku a spôsob využitia produktu, materiál a farebné stvárnenie, prípadne pokyny pre správnu údržbu, ideálne doplnené vyobrazením produktu na fotografii. Fotky v žiadnom prípade nesmú byť zavádzajúce.

Patričnú pozornosť venujte aj statickým stránkam. Tie zákazníkovi prinesú komplexné informácie o celom procese výberu produktu, objednávke, platbe, spôsobe dopravy či prípadnej reklamácii. Čím viac potenciálnych otázok návštevníkovi zodpoviete, tým mu celý nákup zjednodušíte.

Zaujmite témami

Návštevy na vašej stránke môže podnietiť platená reklama, ale často aj konkrétna téma, ktorou sa spotrebitelia aktuálne zaoberajú. Práve toto je moment, ktorý môžete využiť na zvýšenie organickej návštevnosti.

Zaujímavý nekomerčný obsah v podobe blogu je vhodným prostriedkom, ktorý môže ľudí navigovať do prostredia vášho eshopu a nenútene im sprostredkovať aj komerčný obsah, teda vaše produkty. Čím relevantnejšie a atraktívnejšie témy im v článkoch prinesiete, tým ochotnejšie budú vyhľadávať a prirodzene navštevovať práve vašu webstránku.

Relevantnosť si ľahko overíte pri prieskume kľúčových slov vo vyhľadávači. Ideálne je, ak namiesto krátkych kľúčových slov nasmerujete svoju pozornosť na dlhšie long-tail frázy, ktoré kľúčové výrazy bližšie špecifikujú.

Samozrejme, dobrým ťahom je aj následný postpublishing zverejnených článkov na sociálnych sieťach, sledovanie rôznych diskusných fór či facebookových skupín a pravidelné prispievanie do takýchto debát – komunikáciou v úzko orientovanej komunite sa nielenže zviditeľňujete v očiach svojej cieľovej skupiny, ale zároveň získavate ďalšie námety na témy. Na všetky tieto kroky je vhodné stanoviť si vopred komunikačný plán.

Pomôžte si reklamou

Svoj online biznis môžete zviditeľniť aj pomocou PPC kampaní na Google, ktoré dokážu okamžite generovať predaj, ak máte dostatočne vysokú maržu a kvalitný eshop. Aj na sociálnych sieťach sa dajú rôzne témy zaujímavo prepojiť s vašou cieľovou skupinou cez platené reklamy. Pomáha to najmä na vytváranie interakcií a nasmerovaniu zákazníkov na vašu stránku. Ak je vaša téma presne ušitá na mieru cieľovej skupiny a vytvoríte okolo nej dostatočné „haló“, prinesie vám to organický zisk. Práve sociálne siete sú skvelé na budovanie marketingu aj pri nižšom rozpočte.

Porovnávajte

Ani vtedy, keď si zákazník vložil dačo do nákupného košíka na vašom eshope, nemáte vyhraté. Ľudia stránky často opúšťajú naprázdno, pretože neustále porovnávajú. Preverujú si ceny, úrovne služieb a podobne.

V tomto smere sa oplatí investovať do takzvaných nákupných portálov – porovnávačov cien, ako sú Heureka.sk či Pricemania.sk. Ponúkajú eshopom rozličné reklamné programy, možnosť optimalizovať eshop prostredníctvom štatistík na rôznych úrovniach, ktoré dopĺňajú aj recenzie na predávané produkty. Eshopy, ktoré sú medzi návštevníkmi porovnávacích portálov dlhodobo vedené ako spoľahlivé, tu môžu získať aj certifikáty či iné odporúčania, slúžia ako referencia pre ďalších potenciálnych zákazníkov.

Sledujte svojich zákazníkov

Okrem všetkých spomenutých marketingových nástrojov sú neoceniteľnou pomocou majiteľov eshopov aj pravidelné štatistiky, ktoré sledujú nákupné správanie zákazníkov, resp. to, aké typy informácií vyhľadávajú najviac. Zároveň si vďaka nim možno vypočítať rozdiel medzi prostriedkami investovanými do reklamy a samotným obratom.

Ešte pred spustením eshopu či blogu sa odporúča vytvorenie účtu v nástroji Google Analytics, ktorý vám pomôže sledovať, akým spôsobom sa zákazníci na vašu stránku dostali, čo konkrétne a akým spôsobom si tu prezerajú, alebo koľko času u vás trávia.

Prihláste sa k odberu noviniek

Ak sa Vám blog páčil a nechcete, aby Vám ušli zaujímavé články, tak sa prihláste k odberu noviniek.

Súvisiace články

Chcete s nami spolupracovať?

Prečo spolupracovať s nami?

Záleží nám na vašom úspechu a zisku. Našou kľúčovou hodnotou je transparentnosť, s ktorou sme pripravení poskytnúť klientom výnimočné výsledky.