Usporiadaný a kvalitný webový obsah si vyžaduje určitý čas. On-page SEO je nielen potrebné, ale aj veľmi dôležité. Preto ak ste na vašej stránke, alebo e-shope zanedbali kvalitné texty, je načase, aby ste im začali venovať pozornosť. A pozor, teraz nebudeme hovoriť o základoch kreatívneho písania. Prinášame vám 5 tipov na excelentné SEO (nielen) pre copywriterov.

Kvalitná obsahová marketingová stratégia zahŕňa presvedčivé on-line. Preto ak vytvoríte obsah s kľúčovými slovami a témami pomôžete Google pochopiť váš content. Na základe toho bude váš web zaradený na stránku s výsledkami. Existujeniekoľko technických aspektov optimalizácie pre vyhľadávače, ktoré je potrebné dodržiavať, ale začneme kvalitnými textami. Tie sú alfou a omegou pre každého potenciálneho návštevníka stránky.

Kvalitný obsah a kľúčové slová

„Quality over quantity” platí aj pri obsahovom marketingu. Google bude vždy penalizovať stránky s nedostatočným obsahom, ktoré čitateľom neponúkajú cenné informácie. Je preto dôležité, aby ste rozvíjali content s vysokou kvalitou a obsahom, ktorý si ľudia čítajú a hľadajú. Pri písaní obsahu nezabúdajte na kľúčové slová. Premýšľajte o tom, čo užívateľ zadáva pri vyhľadávaní vo vyhľadávačoch. Ak chcete cieliť na správne kľúčové slová, analýza kľúčových slov je perfektný štart. Odporúčame Plánovač kľúčových slov z balíka služieb Google.  Správna analýza vám navyše ušetrí peniaze aj za nevhodne zacielenú online marketingovú kampaň.

Tip: Využívajte kľúčové slová s polohou. Napríklad názov Marketingová agentúra Bratislava je vo vyhľadávači viac konkurencieschopný ako všeobecný názov Marketingová agentúra.

Nadpisy a URL

Čo je prvá vec, ktorú si všimne potenciálny zákazník, keď sa mu váš web objaví na stránkach s výsledkami vyhľadávania? Veru, nadpis. Nadpis je jedným z najdôležitejších on-page faktorov. Neznamená to, že by ste mali tvoriť dlhé nadpisy, ktoré budú obsahovať všetky vygenerované kľúčové slová. Po prvé, Google nadpisy skracuje, takže je lepšie umiestniť kľúčové slová na začiatku názvu. Ale ak chcete zabrániť tomu, aby vôbec bol skrátený, dodržte maximálny počet znakov 70. Ocení aj optimalizované a skrátené URL. Ideálna URL je krátka, neobsahuje zbytočné spojky a vystihuje podstatu stránky.

Prehľadne, prirodzene a bez gramatických chýb

Vyhnite sa zbytočnému používaniu kľúčových slov. Takéto umelé vypchávanie obsahu je mizerná prax, ktorá sa používala dávnejšie a viedla k tomu k  zmene  algoritmu s cieľom penalizovať webové stránky s týmito metódami. Ak dostanete od Google penalizáciu, bude veľmi náročné sa z nej dostať a vaše marketingové úsilie môže vyjsť nazmar. Obsah s neprirodzenou hustotou kľúčových slov nebude dobre hodnotený v porovnaní s konkurenciou, ktorá využíva túto taktiku prirodzene. Navyše návštevnosť takého obsahu bude nízka, pretože kto by chcel čítať účelový text bez hlbšej podstaty.

Aj tesár sa utne, ale ak máte na stránke neprirodzene veľa gramatických chýb, vaši návštevníci vycítia, že obsah nemá hodnotu. Tým, že svoj obsah pred publikovaním necháte skontrolovať viacerými pármi očí, vyriešite 99 % problémov. Existujú aj online nástroje na opravu gramatiky, ktoré vám vedia v prípade potreby pomôcť. Premyslený web design, krátke odseky a body vám zasa pomôžu zvýšiť prehľadnosť webu.

Opäť malý tip: Používajte výkonné slová ako teraz, úžasné, pozoruhodné, rýchle, jednoduché, rýchlo, zvýšiť a ďalšie.

CTA a LSI nie sú drogy

Kľúčové slová LSI sú synonymá alebo súvisiace slová pre vaše hlavné kľúčové slovo. Povedzme, že vaše hlavné kľúčové slovo je „agentúra SEO“, potom by ste mali do svojho obsahu zaradiť kľúčové slová typu LSI, ako napríklad „SEO online agentúra“ alebo „SEO marketingové stratégie“, pretože ich ocení aj Google a bude s nimi pracovať pri rozšírenom vyhľadávaní. Vždy preto premýšľajte o tom, čo by ste ako používateľ zadali do vyhľadávača a na základe toho tvorte obsah.

Ak je to možné, pokúste sa zahrnúť aj CTA. Zvyčajne sa pridáva na konci článku a pomáha zvyšovať interakciu s čitateľmi. Vhodné je položiť čitateľom otázky – či už ide o výmenu informácií alebo o udržanie kontaktu, pomáha vytvoriť lepšie vzťahy a prilákať vyššiu návštevnosť.

Pre upútanie pozornosti použite na CTA tlačidlá farebný kontrast. Výzva na akciu je najlepším miestom na to, aby ste čitateľom povedali, čo robiť. Buďte priami. Ak im chcete dať ebook na stiahnutie, povedzte im to a oni vám poskytnú svoj email. To je perfektný začiatok na zvyšovanie konverzií a návštevnosti.

Linkbuilding

Dáta sú dôležitým aspektom presvedčivého obsahu. Prepojenie s inými webovými stránkami znamená, že si vážite to, čo vytvorili ďalší ľudia. Okrem toho to tiež pomôže vybudovať vzťah s ľuďmi vo vašom odvetví. Počet odkazov smerujúcich na vašu stránku je navyše jedným z faktorov, ktoré Google meria. Rovnako dôležité je aj vnútorné prelinkovanie. Napríklad tuto vám odporúčem prečítať si aj náš článok, ako na Blog so skvelým SEO i obsahom. Prepojte obsah s relevantným obsahom na vašom webe alebo blogu a zážitok pre čitateľa bude o niečo interaktívnejší. Pamätajte, že nepíšete len pre Google, ale hlavne pre čitateľov.

Vyhnite sa komplikovaným a dlhým vetám, aby ste zbytočne nezavádzali svojich čitateľov. Namiesto toho nechajte obsah prirodzene plynúť v priateľskej a ľahko čitateľnej podobe. Nezabudnite vybrať najrelevantnejšie kľúčové slová a uvidíte, že návštevnosť sa vám prirodzene zvýši.

Boli pre vás tieto tipy pre SEO copywriting užitočné? Stratégia trvalo udržateľného obsahu SEO prináša odmenu v dlhodobých vyhliadkach. A ak si stále nie ste istí, môžete si nechať poradiť od profesionálov.

  1. Zaujimalo by ma, ze v pripade ze sa pohybujem v oblasti, kde je velka konkurencia na moje klucove slova a ja som maly hrac, ci ma vobec zmysel sa nejako specialne venovat SEO strategii. Mam e-shop a klucove slova pouzivam v nadpisoch, popisoch produktov, META popisoch, tagoch …. ale zatial nejaky vyznamny progres som nezaznamenala. Uvidime co este prinesie spojazdnenie blogu na webe. Ale zatial nevidim nejaky vyznam v tom, ci sa zobrazujem v priemere na 12 pozicii alebo na 15 pozicii a historicky sa to nejako velmi nemeni, ani ked som porobila viacere „SEO friendly“ zmeny 🙂

    1. Dobrý deň,
      online marketing nie je len o nastavení kľúčových slov. Je to len jedna z mnohých súčastí marketingového mixu. Aby ste boli pre vyhľadávače atraktívni, je potrebné bojovať na viacerých frontoch. Sem patrí responzívny eshop, optimalizované obrázky, kvalitné a jedinečné meta popisy, pravidelné aktualizácie, blog, linkbuilding a iné. Často sa zabúda na sociálne siete – nejak na svoj web musíte ľudí priviesť. Ak by ste to chceli prejsť s profíkom, odporúčam nejakú konzultáciu s @Karol Voltemár. Ten vám vie urobiť komplet audit a vychytať všetky nedokonalosti. Čo s tým potom je už len na vás. Nech sa darí! 🙂


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *