Pokiaľ vlastníte internetový obchod alebo propagujete určitý brand a nepoužívate Instagram, robíte obrovskú chybu. Už dávno neplatí, že zo všetkých sociálnych sietí je najúčinnejšou zbraňou Facebook. Instagram má najvyššiu mieru konverzie a zhruba 700 miliónov aktívnych používateľov. Pokiaľ vás nepresvedčili ani tieto čísla, v nasledujúcich riadkoch vám povieme viac.
Instagram netreba podceňovať. Už dávno to nie je len sociálna sieť pre blogerov a tých, ktorí radi zdieľajú fotky samých seba. S Instagramom sa dá dnes už veľmi šikovne pracovať. Dôležité je správne nastavenie účtu a vhodná marketingová stratégia na zvýšenie predaja. Zoznamte sa so zakladnymi funkciami Instagramu na biznis urovni.
Nastavte si správne svoj účet
Hneď po vytvorení účtu sa prepnite na firemný účet. Ako asi viete, Instagram a Facebook sú prepojené, a tak sa vám budú obe sociálne siete jednoduchšie ovládať. Vďaka firemnému profilu budete mať možnosť získať aj analýzy a prehľady svojho účtu.
Nezabúdajte aj na takú základnú vec, akou je profilová fotografia. Atraktívny obrázok priláka oveľa viac používateľov na vašu stránku. Nasleduje krátka biografia, ktorá by mala byť dostatočne presvedčivá na to, aby človek stlačil tlačidlo „sledovať“. Úplnou samozrejmosťou by malo byť prepojenie Instagramu s vašou webovou stránkou. Určite nezabudnite uverejniť link vášho eshopu alebo stránky.
Na Instagram chodia ľudia, ktorí nakupujú online – využite to
V časoch, kedy Facebook v našich končinách zaviedol rozšírenie nazývané Prieskumník, sa bez plateného obsahu k obecenstvu dostanete len veľmi ťažko. Na Instagrame máte však aj naďalej vysoké šance, že váš príspevok bude videný. Táto sociálna sieť má navyše vysokú mieru konverzie a ľudia, ktorí sa dostanú k vášmu reklamnému obsahu, naozaj nakúpia.
Na Instagrame sa totiž vyskytujú najmä ľudia, ktorí vedia, ako nakupovať online. Vaši nasledovníci od vás budú čakať obsah a budú ho očakávať pravidelne. Všimnite si vašu konkurenciu. Áno, na Instagrame je veľa účtov, ktoré sú momentálne úpešnejšie ako vy. Neberte to však ako negatívum, ale skôr ako výzvu. Všetky väčšie značky pridávajú 1 až 2 posty za deň, čo je optimálne číslo. Skúste si aj vy vytvoriť obdobný marketingový plán.
Vyskúšajte reklamu na Instagrame
Majitelia tejto sociálnej siete si už dávno uvedomili, že Instagram je skvelou platformou na používanie reklamy pre obchodníkov a influencerov. Reklama na Instagrame je skvelý spôsob, ako zvyšovať návštevnosť vašej stránky.
Na Instagrame môžete použiť reklamu, ak chcete:
- viac videní vášho videa,
- presmerovať ľudí na svoju vlastnú stránku,
- zvýšiť dosah svojich príspevkov,
- promovať produkt, ktorý ponúkate,
- zvýšiť povedomie o vašom podnikaní.
Na Instagrame viete použiť tri hlavné typy príspevkov:
- fotografia,
- video,
- carousel.
Pokiaľ má váš príspevok linkovať priamo do vášho eshopu, zamerajte sa na to, aby bol tento úkon čo najjednoduchší. Prejdite si krok po kroku to, čo vidí váš zákazník a odstráňte všetky postupy, ktoré by mohli brzdiť v nákupnom procese vašich potenciálnych zákazníkov.
Buďte kreatívni a využívajte rôzne druhy contentu
Pri práci so sociálnymi médiami treba vždy zapojiť dávku kreativity. Svojský a osobitný obsah si vždy nájde svoje miesto a ľudia i Google ho vedia ešte vždy dobre oceniť.
Okrem obyčajných fotografií či videa môžete na Instagrame využívať nasledovné techniky:
- Použite obsah vašich fanúšikov. Vaši nasledovníci budú veľmi radi, ak si vypočujete ich príbehy a takisto sa potešia, ak sa o ne podelíte aj s ostatnými. Ľudia sú radi, keď ich príspevky dostanú extra pozornosť a vy tak získate tiež obsah navyše.
Skvelo koncipovaný Instagram má aj jeden z našich klientov. Predajňa a internetový obchod s detskými kočíkmi a inou detskou výbavou Lulubee často ukazuje v praxi, ako sú s ich výrobkami spokojní samotní zákazníci.
- Využite Instagram Stories. Povedzte vašim fanúšikom príbeh pomocou Instagram Stories. Ukážte im, čo máte nové, s čím zápasíte počas dňa alebo naopak, čo vás dnes potešilo. Ľudia vždy mali radi príbehy, predostrite im každý deň nejaký nový podnet.
- Zorganizujte súťaž. Súťaže sú skvelý spôsob, ako získať pozornosť i nových fanúšikov. Zorganizovaním súťaže spustíte väčšiu interakciu ľudí s vami i medzi sebou. Niekedy sa oplatí niečoho vzdať, pretože v konečnom dôsledku môžete veľa získať.
- Vysielajte naživo. Hlavným poslaním live streamu je priama interakciu s ľuďmi, ktorí vás followujú. Je to skvelá marketingová technika, pretože ľudia majú radi pocit, že sa spoznávajú s človekom či značkou, ktorú poznajú len z online prostredia. V živom vysielaní môžete hovoriť o značke, pracovnej ponuke alebo špeciálnej akcii, ktorá u vás momentálne prebieha.
- Oslovte influencerov. Pokiaľ vám žiadna zo spomínaných rád nevyšla alebo sa necítite na to, aby ste vysielali naživo svoj obsah, oslovte niekoho, kto je na tomto poli sociálnych médií ako doma. Spolupráca s influencermi je skvelý krok pre brand alebo produkt marketing. Tento druh komunikácie sa vždy skôr či neskôr vyplatí.
Thomas Puskailer so svojou manželkou sa rád podelil so svojím nákupom v Lulubee na Instagrame.
Merajte svoj úspech
Po všetkej ťažkej práci, promovania a marketingu, potrebujete zistiť, aký dosah malo vaše úsilie. Zanalyzujte náklady na získanie zákazníkov. Potrebujete zistiť, koľko ste minuli na inzerciu na Instagrame a marketingu a akú mieru záujmu ste získali. Existuje veľa nástrojov na sledovanie, ale jedným z najlepších je jednoznačne Google Analytics. Poskytuje vám podrobné informácie o návštevnosti a pomôže vám nájsť vaše medzery.
Nezabúdajte meniť vašu marketingovú stratégiu, až kým nebudete s jej výsledkami úplne spokojní. Na konci zístíte, ktorá z nich je najlepšia pre vaše podnikanie. Teraz máte všetky základné informácie o Instagrame, stačí si založiť účet a začať plánovať svoj obsah.