Čo je to slogan, aký má význam a prečo by ho mali firmy využívať

Madviso Madviso

Slogan, tiež nazývaný motto, je krátka fráza alebo veta určená na upútanie pozornosti a rýchle odovzdanie konkrétnej správy. Využíva sa predovšetkým v reklame a politike a v oboch prípadoch sa vo všeobecnosti snaží s niečím oboznámiť verejnosť. Je bežné, že skupina alebo spoločnosť ho zmení na základe zmeny kultúry alebo cieľov.

Slogan je teda hlavná fráza, predstavujúca produkt a spoločnosť, ktorá komunikuje kľúčové posolstvo, ktoré chce, aby si spotrebitelia a verejnosť spájali práve s danou značkou. Slogan umožňuje spoločnosti byť v popredí a stať sa zapamätateľnou značkou pre celosvetové publikum. Základnou vlastnosťou sloganu je teda zapamätateľnosť. Prirodzene, slogan musí súvisieť s danou značkou a zároveň musí vytvárať obraz toho, čo značka znamená. Je bežné, že slogan predstavuje nielen samotnú značku alebo spoločnosť, ale aj jej poslanie, vízie a ciele.

Každý slogan je iný a špecifický. Popisuje danú značku alebo produkt a snaží sa chytiť pozornosť zákazníkov. Existuje však niekoľko základných zadefinovaných typov sloganov.

  • Biznisové slogany
  • Popisné slogany
  • Presviedčacie slogany
  • Kreatívne slogany
  • Emotívne slogany

Slogan spolu s logom a ďalšími aspektami tvoria branding značky a identitu značky. Do vytvorenia týchto prvkov sa oplatí investovať čas a peniaze, pretože vytvárajú prvý dojem so zákazníckou základňou. Medzi najznámejšie slogany v súčasnosti patrí “Redbull vám dáva krídla” alebo “I’m lovin’ it” od spoločnosti McDonald’s.

BLOG

Podobné články

Kontakt

Zaujali vás naše služby?

Máte otázky, záujem o úvodnú konzultáciu či cenovú ponuku? Radi vás privítame u nás v kancelárii na Leškove 8, alebo si dohodneme stretnutie online.

Prvá konzultácia je zadarmo.

Kontaktujte nás