Čo je lovebrand

Madviso Madviso

Pojem „lovebrand“ sa prvýkrát objavil okolo roku 2000. Posledné roky však tento pojem získal obľubu u ľudí aj značiek. Ak zákazník spoločnosť alebo značku označí za svoj lovebrand, spoločnosť získava obrovskú konkurenčnú výhodu. Lovebrand sa dá označiť ako značka, ktorá priťahuje spotrebiteľov natoľko, že ju nielen uprednostňujú pred inými značkami, ale ide o značku, ktorá je skutočne „milovaná“ svojimi zákazníkmi.

Spotrebitelia často ostávajú tejto značke verní roky alebo aj celý život. Značka, ktorá sa stane v očiach spotrebiteľov lovebrandom, je nielen značkou, ktorú spotrebiteľ preferuje, ale táto značka reprezentuje hodnoty a názory, s ktorými sa spotrebiteľ identifikuje.

Existujú štyri základné charakteristiky, ktoré determinujú, či ide o lovebrand značku:

  • Záhadnosť – hovorí značka nejaký príbeh? Navádza zákazníka rozmýšľať a snívať?
  • Zmyselnosť – je značka zmyselná? Má typický zvuk, chuť alebo typický vzhľad? Dá sa zachytiť zmyslami?
  • Intimita – dokáže si zákazník vybudovať emocionálny vzťah k značke prostredníctvom empatie, vášne alebo oddanosti?
  • Životný štýl – reprezentuje značka hodnoty a presvedčenia, s ktorými sa spotrebitelia stotožňujú?

To, že byť lovebrandom je pozitívna charakteristika, je samozrejmé. Verní a lojálni zákazníci sú snom asi každej spoločnosti. Tu je však niekoľko dôvodov, prečo to pre značku predstavuje taký obrovský benefit.

  • zákazníci sú ochotní minúť viac a priplatiť si, len aby nakúpili od svojej obľúbenej značky,
  • značka má nadpriemernú lojálnosť zákazníkov a môže si tak byť istejšia pred konkurenciou,
  • zákazníci sú lovebrandom ochotní odpúšťať a bojovať za ich povesť,
  • značka má zákazníkov, ktorí ju hrdo reprezentujú, a tak sa starajú o propagáciu značky.

Nie je presne definované, kedy sa značka stane lovebrandom a naopak, kedy ním prestane byť. Existuje množstvo známych lovebrand značiek ako Nutella, Starbucks, RedBull či Apple. Medzi slovenské lovebrandy patrí Martinus, Lidl alebo Kofola.

BLOG

Podobné články

Kontakt

Zaujali vás naše služby?

Máte otázky, záujem o úvodnú konzultáciu či cenovú ponuku? Radi vás privítame u nás v kancelárii na Leškove 8, alebo si dohodneme stretnutie online.

Prvá konzultácia je zadarmo.

Kontaktujte nás