Najdôležitejšie SEO trendy pre rok 2018

Madviso Madviso

Aké sú SEO trendy pre rok 2018? Dobrá správa je, že zásadné zmeny nenastali. Dôležité je myslieť nielen na Google, ale aj koncového zákazníka, obsah čo konzumuje a jeho používateľský zážitok. Popritom samozrejme využívať všetky priležitosti ako predbehnúť konkurenciu v rámci SEO a myslieť na nové trendy.

Obsah webstránky a orientácia na zákazníka

Každá webstránka či eshop by mala mať kvalitný, relevantný a hlavne pre vyhľadávače optimalizovaný obsah. Ten bude možné cieliť na rôzne kľúčové slová v rámci tém, ktoré zákazníka zaujímajú. Nemusia to byť len témy, ktoré súvisia s priamym predajom, ale aj tie, ktoré nášho potenciálneho zákazníka zaujímajú, riešia jeho problém, alebo ho potešia. Podľa toho je dobré stanoviť štruktúru obsahu, content marketing plán pre blog, identifikovať príležitosti pre vhodný obsah. Toto všetko na základe analýzy kľúčových slov, definovanej cieľovej skupiny, stanovených cieľov a potrieb zákazníka.

Súčasťou obsahu sú videa a obrázky, ktoré by mali byť optimalizované pre vyhľadávanie a zákazníkovi poskytnúť, to čo hľadá v prehľadnej forme. Súčasťou webstránok sú aj rôzne prvky, ktoré nie sú viditeľné, ale majú vplyv na výsledky vyhľadávania alebo efektivitu SEO. Medzi nimi sú meta popis a titulok, Open Graph dáta pre zdieľanie, popisy obrázkov a interné či externé odkazy. Obsah by mal byť zobrazený v príjemnej a prehľadnej vizuálnej forme, teda aj na dizajne záleží.

Prieskum konkurencie a publikovanie kvalitného obsahu aj mimo vašej stránky vám pomôže. Sledujte konkurenciu a môžete sa inšpirovať ako vytvoriť kvalitnejší obsah, akú pridanú hodnotu viete vášmu potenciálnemu zákazníkovi ponúknuť. Zamyslite sa aj tým, pre akú fázu zákazníckeho cyklu obsah vytvárate. Tvoriť obsah, len preto, že to robí konkurencia, nemá vždy zmysel.

Kvalitný firemný blog
Blog nášho klienta Lulubee – dizajnová predajňa pre mamičky.

Tipy

  • Na eshope natextujte popisy kategorií, meta a og prvky.
  • Pri produkte môžete zákazníkovi poradiť na základe čoho si vybrať a poskytnúť podrobný text, video alebo viac obrázkov, aby presne vedel čo kupuje.
  • Pri tvorbe content marketingového plánu nemyslite len na blog, ale na web ako komplexný priestor, kde môžete tvoriť obsah.
  • Uistite sa či ste využili aj videá a obrázky, nie nadarmo sa hovorí, že tie predávajú.
  • Majte obsah správne a prehľadne štruktúrovany a optimalizovaný.
  • Vytvorte si firemný blog a pripravte témy, tak aby pokrývali rôzne fázy zákazníckeho životného cyklu.
  • Vyhodnocujte vás obsahový marketing.
  • Identifikujte top témy, kľúčové slová a pristávacie stránky a optimalizujte ich.
  • Nezameriavajte sa na všetko, ale len na top kategórie a produkty.
  • Publikujte aj obsah mimo vašej stránky.

Web a obsah prispôsobený pre mobilné zariadenia

Tak ako väčšina návštev na webe pochádza z mobilných zariadení mení sa aj správanie návštevníkov a ich konzumácia obsahu. Tomuto trendu treba prispôsobiť web a obsah. Eshopy alebo webstránky musia byť responzívne a myslieť na užívateľa prichádzajúceho z mobilných zariadení. Neoptimalizované stránky a obsah pre mobily nehodnotí zle len Google, ale výrazne znižujú konverzný pomer pri návštevách z týchto zariadení.

„Najviac konverzií v ecommerce segmente prichádza stále zo stolných počítačov a laptopov. Zo skúseností našich klientov viac ako 80% ľudí príde práve z týchto zariadení.“

Tipy

  • Obsah pre mobilnú a nemobilnú verziu webu by mal byť rovnaký.
  • Implementujte štruktúrované dáta.
  • Web by mal byť responívny.
  • Optimalizujte obsah na webe pre mobilné zariadenia s cieľom dosiahnuť lepší úžívateľský zážitok pri konzumácii obsahu a vyšší konverzný pomer v rámci stanovených cieľov.

Štruktúra webu, formátovanie obsahu a štruktúrované dáta

Štruktúra webu by mala byť prehľadá a prispôsobená zákazníkovi, tak aby našiel čo hľadá a nestratil sa v nej. Tomu je potrebné prispôsobiť aj navigačné prvky a štruktúrovanie obsahu cez nadpisy a podnadpisy H1 – H5, či správne používať HTML značky. Nadpisy sú v rámci štruktúry dôležitejšie ako bežný text. Ak v nich využijte správny text, viete zvýšiť CTR alebo relevanciu v rámci danej témy. Dobre naformátovaný a označený obsah je pozítivnym signálom aj vrámci SEO optimalizácie.

V roku 2018 je aj naďalej dôležité mať implementované štruktúrované dáta na webe. Čo to je? Je to nástroj Google, ktorým sa snaží porozumieť webu a následne vie váš obsah lepšie zhodnotiť. K tomu, aby to fungovalo, je potrebné mať aj dobre nadefinovanú štruktúru URL a obsahu na webe. Následne ju Google vie použiť vo výsledkoch vyhľadávania, vo forme filtrov, odpovedí, recenzií, cien a iných užitočných informácií, ktoré zákazníka zaujímajú. Viac o chybách na webe vám môže povedať SEO audit.

Rich snippets – štruktúrované úryvky

Vyhľadávač môže obsah z vašej stránky, ak sú prvky vrámci obsahu dobre vyznačené, zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania. Najčastejšie ide o príležitosť osloviť zákazníka nielen cez textový odkaz, ale aj o rôzne iné formáty ako sú:

  • video,
  • obrázky,
  • recenzie,
  • hodnotenia produktu,
  • cenu produku,
  • a iné.

Uistite sa či tieto príležitosti naozaj využívate. Vďaka nim môžete ľahko predbehnúť konkurenciu a obsadiť takzvanú „nultú pozíciu“ vo výsledkoch vyhľadávania.

Google lokálne výsledky

Tipy

  • Nechajte si skontrolovať, či máte štruktúrované dáta implementované na webe.
  • Využívajte bohatý obsah.
  • Audit webu pomôže zistiť,či je váš obsah správne štruktúrovaný a formátovaný.

Rýchlosť načítania webstránky

Rýchlosť webu sa za posledné roky stala kľúčovým SEO faktorom, ktorý rozhoduje o umiestnení vo výsledkoch vyhľadávania. To platí najmä pre veľké weby a eshopy, ktoré majú veľké množstvo produktov a vysoký počet návštevníkov. Rýchlosť závisí od mnohých faktorov, ale kľúčové je riešenie, na ktorom je web postavený, jeho optimalizácia, ale aj hosting.

Rýchlosť webstránky ovplyvňuje aj iné dôležité metriky ako je miera konverzie. Viete, že tá sa znižuje už pri spomalení 1s a zásadne pri spomalení 2s. Dôležitý nie je len celkový čas načítania, ale aj rýchlosť animácie, vykreslenie jednotlivých prvkov. Ľudia prichádzajúci z mobilných zariadení môžu problémy na stránke vnímať výraznejšie. Ak sa váš obsah načítava potenciálnym zákazníkov vo viacerých krajinách, môže vám pomôcť CDN, ktorý zabezpečí to, že obsah bude poskytovaný z lokálneho servera.

Tipy

  • Otestujte svoj web na Page Speed Insights od Google, alebo Web Page Test.
  • Optimalizujte obrázky a iné súčasti obsahu.
  • Zvoľte kvalitný server, alebo pre vašu platformu optimalizovaný hosting.
  • Nechajte si vypracovať audit webu a zhodnotiť kvalitu technického riešenia a obsahu na webe.

Linkbuilding a externé signály

Jedna z mála aktivít, ktorá sa na lokálnych trhoch udomácnila, je linkbuilding. Najčastejšie ide o PR s odkazmi, platené promo články alebo partnerstvá v rámci rôznych podujatí, či udalostí. Táto metóda funguje, no ak robíte linkbuilding a nemáte v poriadku webstránku, kvalitný obsah, alebo máte nízky konverzný pomer, môže sa to minúť účinku. Medzi externé signály patrí aj distribúcia a publikovanie obsahu na sociálnych sieťach, ako Facebook, YouTube, Linkedin a iných, ktoré vám síce nepomôžu priamo ovplyvniť pozície vo vyhľadavaní, ale môžu pomôcť. Nikdy neviete, kto bude váš obsah zdieľať, preberie ho alebo ho bude citovať. Moderné a užitočné je pracovať s influencermi. Dajte si ale pozor, akým spôsobom pre vás tvoria obsah pre web, sociálene siete a ako využívajú spätné odkazy.

Inšpirácie pre linkbuilding môžete hľadať u konkurencie, cez rôzne nástroje ako Moz, Marketing Miner alebo iné. Je potrebné si stanoviť rozpočet nielen na platené výstupy, ale aj na tvorbu kvalitného a relevatného obsahu, ktorý chcete publikovať. Ak ide odkaz z nerelevantnej stránky a nevhodne napísaného článku, výrazne vám to nepomôže. Pre linkbuilding môžete využiť aj takzvané mikrostránkové stratégie, ktoré vám pomôžu získať relevantnú návštevnosť, ak na nich budete mať obsah, ktorý je optimlizovaný a vie vašej cieľovej skupine priniesť to, čo hľadá. Podrobnejšie info o mikrostránkach, a ich prípadnom využítí v ecomerce na mojom blogu.

Tipy

  • Tvorte obsah aj externe, tak aby to pomohlo získať relevatné linky.
  • Definujte si budget nielen na linkbuilding, ale aj tvorbu obsahu.
  • Spolupracujte s infuencermi, no skontrolujte si spätné odkazy na váš web.
  • Dbajte na výber relevantných domén a obsahu.
  • Využívajte pre top kategórie a brandy mikrostránky.
  • Nezabúdajte na sociálne siete.

Relevanatnosť a personalizácia

Viete že ak ste prihlásený, Google vie čo hľadáte, a prispôsobuje tomu výsledky vo vyhľadávaní? Navyše sa Google snaží prinášať svojim používateľom tie najrelevantnejšie výsledky. Ak nemáte jasne špecifikovaný a opísaný obsah na vašom webe, nebude ho preferovať ani Google vo svojich výsledkoch.

Tipy

  • Využívajte relevantný obsah, popisy a texty.
  • Používajte kľúčové slová, aby ľudia presne našli, čo hľadajú.

Hlasové vyhľadávanie

Hlasové vyhľadávanie je v zahraničí veľmi polulárne. Do našich končín tento trend ešte nedorazil v plnej sile. Vyhľadávanie hlasom zmení aj spôsob akým budeme zadávať do Google vyhľadávanú frázu, a to čo nám vyhľadávače budú zobrazovať. Ak napríklad dnes hľadám trojkolku pre deti do 3 rokov, do vyhľadávania zadám pravdepodobne kľúčové slovo „detská trojkolka“. Ak sa budem rozprávať s mobilným zariadením, pravedpodobne v rámci hovorovej reči vyslovím slovené spojenie „chcem kúpiť detskú trojkolku.“ To, ako to bude ovplyvňovať výsledky vyhľadávania ešte uvidíme.

Už teraz je ale dôležité myslieť na to, že do roku 2020 sa má počet hlasových vyhľadávaní zvýšiť až na 50%, teda vzrastie aj podiel vyhľadávaní fráz, ktoré sú zadané týmto spôsobom. Napríklad, ak hľadám reštauráciu v mojom okolí, mobilné zariadenie, Google alebo iný vyhľadávač budú schopné poskytnúť relevantné výsledky aj na základe mojej lokality. Myslite na lokálne SEO a všetky príležitosti, ktoré vám ponúka.

Tipy

  • Testujte, ako sa váš web zobrazuje pri hlasovom vyhľadávaní, experimentujte a hľadajte súvislosti.
  • Pridajte svoju prevádzku na Google Business.

Lokáne SEO

Lokálne SEO aj jeho význam rastie práve s trendom v používaní mobilných zariadení, ktoré dokážu využívať GPS súradnice a vašu polohu. Už teraz na základe toho, kde sme sa pripojili do siete či navštívili konkrétnu prevádzku, vieme cieliť reklamu. V budúcnosti nám na základe našej polohy bude Google asistent vedieť poradiť napríklad kde sa najbližšie nachádza reštaurácia v našom okolí. To je teraz možné hlavne cez vyhľadávanie. Kľúčovú úlohu tu zohráva lokálne vyhľadávanie, teda aj SEO pre lokálne výsledky bude ešte dôležitejšie, rovnako ako aj vyššie spomenuté štruktúrované dáta.

  • Optimalizujte obsah a informácie pre lokálne výsledky.
  • Vytvorte stránky optimalizované pre lokálne výsledky.

Prechod na HTTPS

Pre rok 2018 bude zabezpečenie webu tiež dôležitým signálom pre Google, a preto je ideálny čas prechodu na HTTPS protokol. Je to kľúčové pre každú službu, ktorá zbiera dáta alebo eshop. Samozrejme treba rátať s tým, že migráciu na HTTPS treba robiť správne, a pri veľkých stránkach s množstvom obsahu a podstránok to nie je lacné ani jednoduché. Tlačí na to najnovšie aj GDPR nariadenie EÚ. So zabezpečením stránky predídete odchodu návštevníkov z webu, ktorých vystraší hlásenie prehliadača o nezabezpečenom pripojení. Vyhnete sa aj prípadným pokutám v rámci zavádzania GDPR. HTTPS si môžete zaviesť aj zadarmo cez certifikát Let’s Encrypt.

Tip

  • Migrujte web na HTTPS.
  • Nezabudnite si presmerovať každú starú URL na novú cez 301.
  • Pri migrácii nezabudnite aj na zdroje ako sú knižnice, obrázky, ktoré by tiež mali byť na HTTPS.

Video obsah a optimalizované obrázky

Obsahu na internete bude dominovať video a tomu treba prispôsobiť aj online marketigovú či digitálnu stratégiu. S tým súvisí aj jeho využitie v rámci optimalizácie pre vyhľadávače a teda získanie nových návštevníkov. Nie je to len o kvalitnom videu, ale aj správnej distribúcii a vyťaženiu maxima v rámci SEO. Napríklad využívanie videí na eshope pri návodoch, či produktoch. Na stránkach, ktoré promujú službu je potrebné mať promo video, ktoré ju adekvátne odprezentuje. Video je potrebné následne využívať aj na sociálnych sieťach ako Instragram, Facebook a YouTube, lebo cieľová skupina ho dokáže jednoduchšie konzumovať.

Obrázky vo výsledkoch vyhľadávania

Obrázky sú dôležité. Okrem správnej veľkosti by mali mať aj správne popisy ako „alt“ a „title“, či lokalizovaný názov. Ak nemáte optimalizované obrázky, môžete prichádzať o veľkú časť potenciálnych zákazníkov. Ak to konkurencia zanedbáva, tak optimalizáciou obrázkov môžete oproti nej získať veľkú výhodu. Obrázky by mali byť dostatočne kvalitné nato, aby z nich vedel návštevník zistiť to,čo potrebuje.

SEO trendy na rok 2018 sa veľmi nelíšia od tých z predchádzajúceho roka, ale dávajú každej firme možnosť dobehnúť stratené príležitosti. Možno vám tieto tipy nezabezpečia hneď prvú pozíciu vo vyhľadávaní, ale ak sa ich budete držať, viete vyťažiť zvášho marketingu viac a získať tak viac návštev z organického vyhľadávania.

Aké sú SEO trendy pre rok 2018? Dobrá správa je, že to čo je dôležité sa v zásade nezmenilo, len treba myslieť nielen na Google, ale aj na koncového zákazníka, obsah čo konzumuje a jeho používateľský zážitok. Popritom samozrejme využívať všetky priležitosti ako predbehnúť konkurenciu v rámci SEO a myslieť na nové trendy. Radi vám poradíme a pomôžeme vášmu biznisu rásť. Neviete, čo SEO zahŕňa? Vyberte si SEO  služby, ktoré zahŕňajú všetko potrebné pre lepšie SEO.

[cta_contact_more title=“Mám záujem“ item_title=“Získajte konzultáciu zadarmo“ item_description=“Spolu sa pozrieme na váš obsahový marketing. Kontaktujte nás.“]

BLOG

Podobné články

Kontakt

Zaujali vás naše služby?

Máte otázky, záujem o úvodnú konzultáciu či cenovú ponuku? Radi vás privítame u nás v kancelárii na Leškove 8, alebo si dohodneme stretnutie online.

Prvá konzultácia je zadarmo.

Kontaktujte nás