Aké sú aktuálne trendy v marketingu hotelov?

Madviso Madviso

Marketing hotelov má mnoho špecifík. Hotelom dnes konkuruje prakticky každý, kto sa rozhodne krátkodobo byt, dom alebo izbu na Airbnb a iných platformách. Klasické formy marketingu vytláča internet a ľudia sa rozhodujú stále viac na základe hodnotení iných návštevníkov než pekne nadizajnovaných reklám. Čomu by mali hotely venovať pozornosť sa dozviete v tomto článku.

Nebojte sa hodnotení, sústreďte sa na výnimočný servis

Ľudia sa vždy radi vracajú na miesto, kde sa cítili dobre, a o svoje zážitky sa podelila s rodinou a známymi. Vďaka internetu sa však okruh známych rozširuje na celý svet. O špinavej izbe alebo tom najmilšom personále na svete sa dnes dozvie takmer každý vďaka referenciám, ktoré cestovatelia pridávajú na TripAdvisor, Facebook, Booking.com, Google, Trustpilot a iné platformy. Hodnotení sa nebojte, naopak, motivujte návštevníkov, aby sa o svoj zážitok podelili s ostatnými. Ak máte výnimočné hodnotenia na TripAdvisor, nezabudnite sa pochváliť nálepkou alebo zarámovaným osvedčením.

Web je samozrejmosť, myslite aj na mobilné zobrazenie

Ak ešte nemáte web, treba to okamžite napraviť. Profil v online katalógoch hotelov nie je postačujúci. Najmä, ak beriete do úvahy fakt, že všetkým týmto platformám platíte províziu z nákupu. Z dlhodobého hľadiska je určite prospešné mať vlastný web optimalizovaný pre mobilné zariadenia. Pre akýkoľvek marketing je web je absolútna nevyhnutnosť. Podľa možností aj s integrovaným rezervačným systémom.

Google Ads pre hotely

Google Ads ponúka reklamný formát priamo pre hotely. Vo vyhľadávaní Google sú tieto reklamy oddelené a zaberajú prominentné miesto na stránke. Potenciálny návštevník vášho hotela tam získa informácie o pozícii hotela, základné info, hviezdičkové hodnotenie, priemernú cenu za noc a obrázok hotela.

Retargeting môže byť veľký pomocník

Oslovte ľudí, ktorý zareagovali na vaše reklamy a navštívili váš web. Je pravdepodobné, že ubytovanie u vás už zvažujú. Retargetingové reklamy umiestnite na Google aj Facebook. Stačí mať na webe nainštalované príslušné kódy a spustené reklamy pre túto cieľovú skupinu. Vaša Ads reklama sa následne zobrazí na ďalších weboch, ktoré si vaša cieľovka prezerá a ktoré používajú funkciu AdSense, vo forme banerov. Na Facebooku môžete nastaviť všetky typy reklám pre túto cieľovú skupinu.

Nezabúdajte na sociálne médiá

Sociálne médiá sú práve tým miestom, kam si nespokojný zákazník chodí vyliať zlosť, no aj napriek tomu by ste ich nemali ignorovať. V rámci svojich služieb sa v prvom rade usilujte o to, aby mali vaši návštevníci top skúsenosť. Sociálne médiá využívajte na spropagovanie svojich udalostí, noviniek hotela, samotnej lokality, zaujímavých súťaží a podobne. Udržujte s vašimi fanúšikmi konverzáciu. Nebojte sa využívať reklamu na Facebook a Instagrame, vaši zákazníci sú totiž na Facebooku aktívni. V reklamách sa však vyvarujte priamemu a násilnému predaju.

Kedy sa zľavové portály oplatia a kedy nie?

Mnoho hotelierov zahŕňa v rámci svojho marketingového mixu aj zľavové portály. Tie by však mali byť len doplnkovým marketingovým nástrojom. Jednotlivé zľavové portály majú svoje podmienky o minimálnej zľave aj z poplatku za sprostredkovanie predaja. Cena vašej izby sa teda výrazne zníži. Inzerovať na zľavových portáloch sa však v niektorých prípadoch určite oplatí. Každý hotelier vie, že najdrahšia izba je prázdna izba. Slabú sezónu alebo dni v týždni môžete vyvážiť lacnejšou ponukou vášho ubytovania na spomenutých stránkach.

Zľavové portály sú výhodnejšie pre menšie hotely, ktoré ešte nie sú dostatočne známe. Takto sa predstavíte potenciálnym návštevníkom, získate väčší počet hostí a s tým súvisiacích recenzií. Títo hostia síce platia oveľa menej, než je vaša bežná cena, no skúsenosť by mali mať rovnakú ako hostia, ktorí platia plnú cenu. Po návšteve ich poproste o recenziu na Tripadvisor, vašej facebookovej stránke alebo na Google Business stránke.

Na druhej strane, šanca, že sa k vám práve títo „zľavnení“ hostia vrátia, je minimálna. Keď už raz zaplatili nízku cenu, len ťažko ich presvedčíte, že vaša ponuka má vyššiu peňažnú hodnotu. No ak im vyrazíte dych vynikajúcou skúsenosťou, dokážete ich presvedčiť k opätovnej návšteve.

Zhrnutie

Vaši budúci zákazníci vás budú celkom určite hľadať online, preto nezanedbajte nasledujúce:

  • Váš web by mal byť prehľadný, optimalizovaný pre mobilné zariadenia a mal by obsahovať všetky podstatné informácie, ideálne aj s vlastným rezervačným systémom.
  • Hotel zaregistrujte na porovnávačoch cien ako booking.com, hotels.com, agoda.com a podobne.
  • Vytvorte hotelu stránku v rámci Google Business.
  • Dbajte na to, aby bola skúsenosť vašich zákazníkov výnimočná.
  • Motivujte ich k tomu, aby zanechali referencie na sociálnych sieťach, Google Business či na Tripadvisor.
  • Komunikujte so svojimi zákazníkmi cez sociálne siete, reagujte aj na negatívne recenzie a budujte s vašimi zákazníkmi vzťah.
  • Reklama na internete je ľahko merateľná, a teda presne viete, čo funguje a čo nie. Facebook aj Google ponúkajú širokú škálu typov reklám, ktoré môžete pre svoj biznis použiť.
  • Zľavové portály využívajte rozumne. V niektorých prípadoch sú totiž výhodné, inokedy nie.

BLOG

Podobné články

Kontakt

Zaujali vás naše služby?

Máte otázky, záujem o úvodnú konzultáciu či cenovú ponuku? Radi vás privítame u nás v kancelárii na Leškove 8, alebo si dohodneme stretnutie online.

Prvá konzultácia je zadarmo.

Kontaktujte nás