Guest blogging, u nás známejší viac ako hosťovské blogovanie, môže vášmu podnikaniu priniesť viaceré výhody. Získate ním užitočné spätné linky, ktoré vám následne pomôžu umiestniť sa vyššie vo vyhľadávaní. Musí byť však vykonávané správne, inak zbytočne strácate čas a peniaze. Zdá sa vám to komplikované? Nebojte sa, povieme vám, ako sa vyhnúť chybám a strategicky využiť hosťovské blogovanie v prospech vašich marketingových aktivít.

O čom je hosťovské blogovanie?

Hosťovské blogovanie nie je pre každého, a preto nemusí byť najlepším rozhodnutím ani pre vás.

Ponúkame vám tri hlavné výhody:

  • budovanie vašej značky,
  • zvýšenie návštevnosti,
  • spätné odkazy.

Hosťovské blogovanie sa vám nevyplatí, ak:

  • nemáte dostatok času a ľudských zdrojov,
  • nemáte naplánovanú stratégiu,
  • nemáte pripravenú všeobecnú marketingovú stratégiu.

Hosťovské blogovanie musí byť vždy súčasťou väčšej marketingovej stratégie. Musíte presne vedieť, prečo doň chcete investovať a čo vám má priniesť. Ak napríklad chcete začať s budovaním vašej značky a chcete sa na trhu predstaviť ako autorita, musíte hľadať blogy, ktoré sú relevantné v oblasti vášho podnikania. Ak chcete získať väčšiu prirodzenú návštevnosť, musíte nájsť publikum, pre ktoré sú vaše produkty alebo služby zaujímavé. Ak sa chcete umiestniť vyššie vo vyhľadávaní konkrétnych kľúčových slov, musíte blogovať ako hosť na stránkach s vyššou autoritou domény a písať články, ktoré budú zahŕňať kľúčové slová. Keď niekde uverejníte článok ako hosť, nezabudnite merať návštevnosť, ktorú vám to prinesie.

Ako hľadať príležitosti?

Začať s hosťovským blogovaním nie je jednoduché. Ak však chcete písať pre kvalitné a vysoko hodnotené blogy, potrebujete tiež poskytnúť kvalitné články. Väčšina takýchto blogov dostáva denne desiatky až stovky žiadostí od ľudí, ktorí by na ich blogu chceli uverejniť svoj článok. Ak túto šancu chcete dostať práve vy, musíte byť naozaj dobrí.

Ako nájsť dobré príležitosti?

  • Používajte Google. Hľadajte „(vaše kľúčové slovo) blog“ alebo podobné frázy.
  • Pozorujte, čo robí vaša konkurencia. Ak majú oni spätný link na nejakej stránke, prečo by ste ho tam nemohli mať aj vy?
  • Informujte sa o blogoch a stránkach, ktoré majú vplyv na oblasť, v ktorej podnikáte. Ľahko tak zistíte, pre koho títo ľudia píšu a tiež budete mať stále pod palcom najnovšie relevantné trendy a témy.

Než sa rozhodnete kontaktovať správcov jednotlivých blogov, zhromaždite si správne informácie. Skôr, než im napíšete email, odpovedajte si na pár otázok:

  • Aké publikum priťahuje tento blog?
  • Je pre mňa toto publikum zaujímavé?
  • Budem zaujímavý pre publikum ja?
  • Aký štýl písania má tento blog?
  • Je tento blog vhodný pre moje podnikanie?
  • Komu konkrétnemu budem ponúkať svoj článok?

Najčastejšie chyby hosťovských blogerov

  • Neposielajte každému ten istý skopírovaný email. Vždy ho prispôsobte. Zistite si aspoň meno toho, kto váš email dostane. Upravte text tak, aby sedel na stránku, pre ktorú máte záujem písať.
  • Nepíšte tomu istému človeku stále dookola. Ak im budete každý deň posielať ten istý skopírovaný email, buďte si istí, že nebudú s vami chcieť spolupracovať. Vytvorte si dokument, do ktorého si budete zapisovať všetky blogy a mená ľudí, s ktorými ste komunikovali.
  • Pozor na gramatické chyby. Ak chcete niekoho presvedčiť, že pre nich napíšete kvalitný článok, musíte pôsobiť skvelým dojmom už od začiatku.
  • Nemýľte si hosťovské blogovanie s reklamou. Naozaj to nie je to isté. Žiadna blog stránka nemá záujem o vaše PR články. Váš článok by mal byť predovšetkým kvalitný a ponúknuť návštevníkom zaujímavé čítanie.

Rozhodli ste sa hosťovské blogovanie predsa len vyskúšať? Dúfame, že vám naše rady a tipy pomôžu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.