Logo je symbol zložený z textu a obrázkov, ktorý pomáha identifikovať značku. Dobré logo predstavuje základ dobrej značky. Pomáha zákazníkom pochopiť kým značka je, čo robí a čo ponúka. Logo teda predstavuje malý obrázok, ktorý ale nesie obrovskú zodpovednosť. Záleží od typu loga, no zvyčajne sa logo skladá zo symbolu a logotypu spolu so sloganom.
Logo teda predstavuje kľúčovú časť vizuálnej a grafickej identity spoločnosti. Logo by sa malo snažiť komunikovať podstatu a posolstvo značky. Vďaka tomu je navrhovanie loga náročný a zdĺhavý proces, ktorý vyžaduje množstvo komunikácie medzi dizajnérom a spoločnosťou. Okrem toho, že logo značku prezentuje a sceľuje, má viacero funkcií.
- Odlíši vás od konkurencie. Ide o najzákladnejšiu funkciu loga. Predtým, ako si chce spoločnosť vytvoriť logo, musí najskôr preskúmať logá svojej konkurencie a zistiť tak, čo je ideálne pre danú spoločnosť.
- Prezrádza kľúčové informácie o vašej firme. Dobré logo poskytuje zákazníkovi užitočné informácie, z ktorých si môže vytvoriť predstavu o vašom podnikaní a hodnotách vašej značky.
- Logo buduje rozpoznateľnosť značky tým, že vytvára silné asociácie s podnikom. Toto spojenie pomáha zákazníkom mať značku na pamäti.
Existujú tri druhy loga a často sa používajú v kombinácií. Ide o ideografy, ktoré predstavujú obrázky voľného tvaru, môžu byť až abstraktné. Piktogramy znázorňujú symbolické, reprezentačné obrázky a logotypy znamenajú textové reprezentácie, napríklad iniciály spoločnosti.
Základné prvky loga
Navrhovanie loga je zámerný a vedomý proces výberu dizajnových prvkov, ktoré súhrnne znamenajú niečo veľmi špecifické. V prípade nadnárodnej spoločnosti je potrebné brať do úvahy rozdiely v kultúre a symbolike pre dané krajiny. Aj keď neexistuje žiadna definícia, existuje niekoľko bežných prvkov dizajnu loga.
- typografia (jedno písmeno, skratka, slogan alebo úplný názov),
- grafika (symboly, obrázky, ikony),
- farba (čierno-biele, monochromatické alebo viacfarebné),
- kontext,
- statické alebo dynamické elementy.