Sú pre vás meta prvky stále veľkou neznámou? V našom článku sa dočítate, prečo sú meta titulky stále dôležité a ako ich písať správne. Plus niekoľko vzorových príkladov.

Meta popis je stručný opis stránky alebo článku v približne 160 znakoch. V nich by ste mali čo najvýstižnejšie popísať jej obsah s použitím kľúčových slov. Aj napriek tomu, že Google už viac nezohľadňuje meta description vrámci algoritmu pre vyhľadávanie, vyhľadávače zobrazujú meta popis vo výsledkoch vyhľadávania väčšinou vtedy, ak je v ňom zahrnutá hľadaná fráza. Jeho optimalizácia je preto kľúčovým on-page SEO faktorom. Sú dôležité hlavne v týchto dvoch hľadiskách:

  • Pomáhajú presvedčiť ľudí, aby klikali na váš obsah v organickom vyhľadávaní.
  • Google meria mieru prekliknutí (CTR) a tým môže nepriamo zvýšiť vaše hodnotenie.

Aký dlhý by mal byť meta popis?

V súčasnosti všeobecne platí, že optimálna dĺžka je niekde medzi 50-300 znakmi. Zo štúdie, Moz vyplýva, že je lepšie experimentovať s dlhšími meta popismi. To znamená 250-300 znakov. Niektoré popisy síce môžu byť vo vyhľadávaní skrátené, ale používatelia z nich získavajú viac informácií. Tento fakt stojí za malé riziko.

Je dôležité vedieť, že Google nebude vždy zobrazovať vaše popisy ako ich optimalizujete vy.. V skutočnosti podľa analýzy Moz sa vo vyhľadaní Google zobrazuje iba 35,9% pôvodných meta popisov. Štúdia Moz, ktorá skúmala 70 059 originálnych meta popisov, tiež zistila, že:

  • V 15,4 % prípadoch spoločnosť Google použila pôvodný meta popis, ale pridala doňho nejaký text.
  • V 51,3 % prípadoch sa úryvok zobrazenia dokonale zhodoval s popisom meta popisu alebo ho úplne obsahoval.
  • Google celkovo alebo čiastočne použila pôvodný meta popis v 55% prípadoch.

Google sa de facto môže rozhodnúť, že zruší meta popisy v HTML vašich webových stránok, ak adekvátne neodpovedajú na požiadavku používateľa. Namiesto toho použije úryvok z vašej stránky, ktorý lepšie zodpovedá jeho dopytu. Alebo by Google mohol jednoducho použiť váš meta popis bez akejkoľvek zmeny. Skutočne záleží na tom, čo používateľ zadal do vyhľadávania.

Ako napísať dobrý meta popis

Ak nebudú vaše meta popisy správne formulované, pripravujete so o dobrú marketingovú príležitosť. S dodržaním nasledujúcich bodov vám to pôjde určite jednoduchšie:

  • Ak to ide prirodzenou cestou, použite v ňom kľúčové slová.
  • Ubezpečte sa, že váš text má pre čitateľa výpovednú hodnotu.
  • Zahrňte výzvu na akciu, t.j. „viac informácií tu.“, “čítajte ďalej” a podobne.
  • Dbajte na to aby, sa váš popis zhodoval s vaším obsahom.
  • Majte na pamäti, že meta popisy môžu byť pri zobrazovaní vo vyhľadávaní skrátené, preto v prvých 120 znakoch vyjadrite tie najdôležitejšie informácie.
  • Uistite sa, že každá stránka na vašom webe má jedinečný meta popis – nepoužívajte ten istý popis na viacerých stránkach.
  • Používajte aktívnu komunikáciu.

Vzhľadom na to, že máte na výstižne zhrnutie obsahu vašej stránky 300 znakov môže byť pre vás predstava ako to urobiť pomerne zložitá. Tu je niekoľko dobrých príkladov pre inšpiráciu.

Meta description Lulubee.sk.
Internetový obchod a predajňa kočíkov.

Aj takto môže vyzerať príklad správneho meta popisu. Meta popis, ktorý jasne vystihuje podstatu stránky. Využitím kľúčových slov ako sú v tomto prípade kočíky, hračky a nábytok do detskej izby sa snaží zachytiť možné vyhľadávania používateľmi. Takto vašu stránku nájdu oveľa jednoduchšie.

Stevula meta description
Pri písaní meta popisov sa radšej držte kratších, no o to výstižnejších viet.
Priklad meta popisu.
Vďaka správnemu meta popisu vás užívatelia ľahšie nájdu.

Krátko a výstižne, tento meta popis jasne vysvetľuje zameranie stránky Madviso a čo môžu návštevníci očakávať, keď kliknú na odkaz.

Nezabúdajte na kvalitu obsahu

Popisy meta nemusia priamo prispievať k tomu, ako Google zaraďuje vaše webové stránky do vyhľadávania, ale určite pomáhajú prilákať ľudí, na váš web. Pri optimalizácii SEO pre vaše stránky by ste mali byť dôsledný s pridávaním meta popisov. A nezabúdajte sa držať limitu od 50 do 300 znakov.

To však neznamená, že by ste mali tráviť všetok čas optimalizáciou meta popisu. To, čo skutočne Google chce, je, aby ste strávili viac času tvorením kvalitného a relevantného obsahu. Takže ak je váš obsah užitočný pre používateľov a obsahuje informácie, ktoré sa zhodujú s vyhľadávacími dopytmi, vaše stránky budú vo vyhľadávaní na lepšom mieste. Potrebujete pomôcť so SEO optimalizáciou pre vašu stránku či eshop? Navštívte naše školenia alebo si dohodnite konzultáciu s našim SEO špecialistom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *