Formovanie stratégie úspechu v online svete býva často náročnejšie, než sa na prvý pohľad zdá. Či už prevádzkujete internetový obchod, vlastný web alebo informatívny online magazín, Google Analytics vám pomôže porozumieť jeho obchodným aspektom.

Tento nástroj vám umožní spoznať vašich zákazníkov, pochopiť ich správanie a možné príčiny ich nespokojnosti. a základe hodnotných informácií o predaji, vyhľadávaní aj zdrojoch návštev môžete zlepšiť váš e-shop alebo web a dosiahnuť tak vyššie zisky.

Google Analytics je online nástroj, ktorý sa prepojí s vašou stránkou alebo e-shopom prostredníctvom sledovacieho kódu. Analyzuje váš web a jeho návštevníkov, čím získa dôležité dáta o kvalite vášho webu a používateľskej skúsenosti. Čo je na ňom najlepšie? Je úplne zadarmo. Aj napriek tomu ho veľké množstvo ľudí a firiem nepoužíva vôbec, alebo ho nevie využiť v plnej miere. Vybrali sme pre vás tie najdôležitejšie dôvody, prečo zahrnúť Google Analytics do formovania vašej biznis stratégie.

Získate prehľad v štatistikách webstránky alebo e-shopu

Či už predávate fyzický produkt, softvér alebo služby, štatistické údaje sú pre váš biznis dôležité. Google Analytics vám prehľadne zobrazí informácie o celkovom predaji, najobľúbenejších produktoch, priemernej výške objednávky a podobne. Tieto metriky môžete sledovať aj vďaka iným softvérom a často bývajú zahrnuté priamo v administračnom rozhraní webu alebo e-shopu. Ich spojenie s ďalšími informáciami o stránke a jej návštevníkoch ale považujeme za veľkú výhodu.

Zistíte, z akých kanálov k vám prichádzajú návštevníci

Používaním webovej analytiky zistíte, odkiaľ sa k vám dostali návštevníci vašej stránky. Ak sa väčšina z nich preklikne na váš web z príspevku na sociálnej sieti, no len malé percento objaví vašu stránku v organických výsledkoch vyhľadávania v Google, viete, že SEO audit rozhodne nebude na škodu. Ak zistíte, že PR článok zverejnený na inom webe priniesol veľké množstvo nových návštevníkov, bude vám zrejmé, že sa do tejto formy reklamy oplatí investovať. Google Analytics vám sprehľadní zdroje návštevníkov, ktorí zavítali na vašu stránku alebo e-shop.

Analyzujete príležitosti na získanie partnerských webov

Vďaka tomuto softvéru zistíte nielen to, odkiaľ zákazníci prichádzajú, ale aj kam zamieria, keď z vášho webu odídu. Google Analytics vám umožní analyzovať outbound odkazy na vašej stránke, teda odkazy, ktoré smerujú na iný web, než je ten váš. V článku na blogu môžete odkázať na zdroj informácii, v produktovom popise zverejniť link na portfólio fotografa, ktorý zhotovil vaše produktové fotografie a podobne. Návštevník vašej stránky tak môže prejsť priamo na ich web. Po analýze odkazov a počtu ľudí, ktorých na tieto stránky nasmerujete, môžete spomenuté weby osloviť s ponukou obchodného partnerstva.

Vyhodnotíte mieru okamžitých odchodov

Bounce Rate predstavuje mieru okamžitých odchodov ľudí z vašej stránky. Ak zákazníci prichádzajú na vašu stránku a okamžite odchádzajú bez toho, aby preklikli na akúkoľvek ďalšiu stránku, Bounce Rate je vysoký. Príčin môže byť niekoľko:

  • Zle cielená reklama, pri ktorej návštevník otvorí váš web, no nenájde na ňom to, čo hľadal,
  • neprehľadný web, na ktorom sa používateľ nevie orientovať,
  • nedostatok CTA prvkov alebo ich nesprávne umiestnenie,
  • pomalé načítanie stránky.

Zlepšíte používateľskú skúsenosť

Ak zistíte, že za vysokou mierou okamžitých odchodov z vašej stránky stojí práve neprehľadnosť webu alebo iné user experience (UX) nedostatky, je na čase upraviť stránku podľa informácií, ktoré o návštevníkoch získate vďaka Google Analytics. Možno zistíte, že väčšina ľudí navštevuje váš web prostredníctvom mobilného zariadenia, čomu vaša stránka nie je vhodne prispôsobená. Obsah stránky môžete prispôsobiť aj podľa lokality, veku a pohlavia vašich zákazníkov, čím sa pre nich web stane atraktívnejším. Kľúčová pri používaní webstránky alebo e-shopu je rýchlosť načítavania a to, ktoré podstránky sú pomalšie, zistíte jednoducho práve v tomto nástroji.

rýchlosť načítania stránky
Rýchlosť načítania vašich stránok môžete skontrolovať priamo v Google Analytics.

Lepšie segmentujete potenciálnych zákazníkov

Každý z vašich zákazníkov je iný a inak reaguje na vašu webovú stránku. Prichádzajú z rôznych zdrojov a vykonávajú na nej odlišné akcie. Kým niekto hľadá inšpiráciu na vašom blogu, iný nakupuje výhradne v zľave. Ďalší si vaše stránky obľúbil vďaka špeciálnej rade produktov pre deti. Funkciu pokročilých segmentov Google Analytics môžete použiť na rozdelenie svojich zákazníkov na základe rôznych faktorov a lepšie tak zacieliť retargeting či iné marketingové aktivity.

Vyberiete svoj najlepší obsah

Google Analytics vám ukáže, aký obsah na vašej stránke navštívi najväčší počet ľudí. Informujte sa o najnavštevovanejších podstránkach, infografikách alebo článkoch aj o čase, ktorý návštevníci strávia ich prezeraním. Zistíte tak, ktorý obsah je vhodné upraviť, ktorý sa oplatí propagovať alebo rozšíriť. Svoje najúspešnejšie stránky a články pravidelne optimalizujte, aby ste zvýšili kvalitu najvyhľadávanejšieho obsahu a počet konverzií, ku ktorým má obsah návštevníka stránky naviesť.

Zlepšíte optimalizáciu webu pre vyhľadávačeh

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je kľúčovým faktorom, ktorý zásadne ovplyvní rast vášho biznisu. Čím viac organickej návštevnosti váš web má, tým viac potenciálnych zákazníkov získate. Optimalizáciu obsahu umožňuje Google Analytics na základe predloženia informácií o návštevníkoch stránky (pohlavie, vek, vzdelanie, záujmy…) a návštevnosti jednotlivých stránok.

Zistíte, ktoré sociálne siete sa oplatí podporiť

Instagram, LinkedIn, Facebook aj iné sociálne siete sú výborné na podporu komunikácie medzi značkou a zákazníkmi. Google Analytics sleduje angažovanosť fanúšikov na sociálnych médiách a pomôže vám zistiť, ktorá platforma generuje najväčšiu mieru konverzie, odkiaľ prichádza na vašu stránku najviac návštevníkov, aký druh obsahu je najobľúbenejší a koľko používateľov o vás hovorí vo svojich príspevkoch.

Získate prehľad v cieľoch, ktoré ste si určili

Ciele v službe Google Analytics pomôžu sledovať, ako vaša firma napreduje. Môžete si určiť ciele zamerané na sledovanie cesty zákazníka, predajov, výšky hodnoty objednávky, stiahnutie informačných materiálov alebo prihlásenie na odber newslettera. Povedzme, že návštevník, ktorý práve prišiel na váš web, vyplnil kontaktný formulár s uvedením svojej e-mailovej adresy. To je jeden z možných cieľov, ktorý chcete dosiahnuť. Môžete si nastaviť množstvo cieľov na štúdium každej uskutočnenej konverzie. To vám pomôže pri tvorbe kampaní alebo stratégií, ktorá sa na túto fázu cesty zákazníka zameriava.

Naučte sa využívať Google Analytics naplno

Využívate celé spektrum funkcií Google Analytics? Bez ohľadu na to, či ste v e-commerce úplný začiatočník, alebo máte základné skúsenosti s nástrojmi Google, svoje praktické znalosti môžete rozšíriť o cenné insighty, návody a rady šité na mieru pre vás. Kurz Google Analytics vás prevedie celým nástrojom tak, aby ste ho dokázali spravovať a vyhodnocovať získané informácie úplne sami.

Zistite viac o školeniach pre firmy, získajte odpovede na vaše otázky a naučte sa všetko, čo o online marketingu potrebujete vedieť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *