Svet marketingu a SEO je komplikovaný, ale nie je to žiadna jadrová fyzika. Aj malý rozdiel v skúsenostiach a vedomostiach vie spraviť veľa. Pre ľudí, ktorí robia marketing pre seba alebo vo firmách je vhodné aspoň základné povedomie o optimalizácii pre vyhľadávače jej úskaliach.

Na internete nájdete množstvo dostupných zdrojov, z ktorých sa dajú všetky dostupné informácie nájsť. Ak sa niekto chce stať špecialistom je vhodné, aby rozumel marketingu, technickým aspektom webu a okrem teoretických skúseností sú potrebné aj tie praktické.

Teoretické porozumenie

Na úvod si treba prečítať články týkajúce sa základnej problematiky okolo SEO a rozumieť zbežne marketingu a poznať základy webstránok. Ideálne mať vlastný web, na ktorom si môžete aplikovať, čo ste sa naučili.

  • Základná teória SEO
  • Porozumieť základným pojmom v rámci webu – URL, meta, OG, obsah, odkazy a iné
  • Testovanie a aplikovanie poznatkov v rámci marketingu alebo svojho projektu

SEO špecialista

Čo všetko by mal vedieť človek, ktorý sa chce stať SEO odborníkom na úrovni a čo ho na jeho ceste čaká.

  • Základná teória SEO a praktické skúsenosti (to je len otázkou toho, aký máte cieľ a ochotu sa venovať segmentu)
  • Webové minimum zvládnuté nielen teoreticky a aj prakticky (ideálne vedieť programovať aspoň na úrovni junior)
  • Skúsenosť s obsahovým marketing, marketingovm na sociálnych sieťach a aj marketingovou stratégiou (byť čisto SEO špecialistom zameraným len na túto oblať môže klientovi poškodiť, ak konzultant nevie zhodnotiť prínos vs riziká, lebo žiadna marketingová aktivita nie je vždy efektívna)
  • HTML a čítanie kódu vám nerobí problém
  • Ovládate v praxi princípy použiteľnosti a webového UX
  • Viete pracovať s obsahom na webe naprieč rôznymi platformami
  • Reálne výsledky (papier znesie veľa, ale v silných konkurenčých segmentoch rozhodujú drobnosti, ale aj rozpočet)

Na záver už len drobná rada, ak sa rozhodnete začať s cieľom dozvedieť sa viac o téme optimalizácia pre vyhľadávače alebo sa vydáte na tŕnistú cestu s cieľom byť špecialista, tak si vyberte čokoľvek. Najdôležitejšie je začať a pokúsiť sa.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *