So značkou Lulubee pracujeme od roku 2017. V priebehu jedného roka sa nám vďaka SEO aktivitám, obsahovému marketingu, práci s influencermi a interakciám na sociálnych sieťach podarilo zvýšiť organickú návštevnosť až o 1430 %. Dnes viac ako polovica všetkých nákupov v e-shope pochádza z organického vyhľadávania. V našej prípadovej štúdii sa dozviete, ako sa nám to podarilo.
Značka Lulubee pôsobí na Slovensku od júla 2016 a vznikla ako iniciatíva dvoch mám, ktoré sa rozhodli popri materstve venovať aj kariére a ponúkať svoje obľúbené produkty aj iným rodičom. V roku 2017 sme klientovi pripravili responzívny web a eshop na základe dodaného dizajnu, postupne optimalizovali obsah pre vyhľadávače a pravidelne začali tvoriť blogy na rôzne témy, vznikol tak magazín – blog Lulubee ako súčasť content marketingu. Neskôr, koncom augusta sme začali spravovať sociálne siete (Facebook, Instagram), zamerali sa ešte viac na SEO a rozbehli tiež online kampane.
Naša cieľová skupina
Lulubee funguje ako kamenná predajňa a zároveň eshop zameraný na dizajnové produkty pre mamičky a ich deti. Ponúka tovar prémiovej kvality z Dánska, Švédska, Holandska, USA či Francúzska. Cieľovou skupinou zákazníkov sú teda rodičia a hlavne ženy – matky a tehotné ženy. Podľa dát z eshopu sú ženy a muži zastúpení v pomere približne 90:10. Veľmi podobné údaje vykazuje aj magazín – blog Lulubee, kde je pri čitateľoch pomer žien k mužom 91:9. Ide o ľudí vo veku 25 – 34 rokov s vyššími príjmami, keďže predávané produkty sú špičkou na trhu, a to sa odzrkadlilo aj na ich vyššej cene.
Cieľovú skupinu sme sa však rozhodli rozšíriť aj o tých, ktorí sami deti ešte nemajú, ale svojich rodinných príslušníkov, prípadne kamarátov a známych by radi potešili darčekom, napríklad v podobne dizajnovej hračky alebo užitočnej pomôcky pre novopečenú mamičku. Preto vznikol nápad s darčekovými poukážkami – či už v konkrétnej hodnote alebo na konkrétny produkt, ktorý si obdarovaný môže prísť vybrať vo farbe podľa vlastných predstáv. Túto novú aktivitu sme prezentovali v blogu na tému darček pre bábätko do jedného roka.
Samotný blog je rozdelený do kategórií Lulubee, Lifestyle, Dizajn a Kočíky. Aj to napovedá, že flagshipom eshopu a predajne sú hlavne kočíky, ku ktorým je poskytovaný aj servis, a preto im bola vytvorená samostatná kategória. Samotné deti a detské produkty sú výbornou témou na tvorbu obsahu. Cieľovou skupinou sa stali aktuálni zákazníci, ale aj noví potenciálni zákazníci, ktorým sme chceli dať do pozornosti produkty predávané v Lulubee aj takýmto natívnym spôsobom.
Ako sme sa postavili k obsahu?
Zaujímavé informácie o deťoch aj informácie o novinkách a produktoch sú podporené krásnymi ilustračnými fotografiami, či už z databánk ponúkaných značiek alebo z platenej databanky. Pri niektorých značkách sme sa nevyhli potrebe nafotiť si produkty sami, pretože originálne fotografie od výrobcov neboli dostupné v dostatočnom rozsahu a kvalite. Archív fotiek pre klienta sme zároveň rozšírili o fotografie z akcií, na ktorých sa zúčastnil (Kid, Detský shop up) a fotografiami z predajne, ktoré slúžia ako ilustračné doplnenie k produktovým blogom. Niektoré sme aj nafotili v rámci tvorby obsahu interne alebo v spolupráci s externými fotografmi.
Dôležitou súčasťou blogu sú príspevky z kategórie Lifestyle, kde čitatelia nájdu články v štýle tipov a inšpirácií, prevažne bez umiestnených produktov a linkov na ne. V letnom období sme im napríklad radili, ako sa zbaliť na dovolenku, ktoré rodinné rezorty odporúčajú rôzne cestovateľské ankety alebo ako si spraviť poriadok v šatníku aj v živote a zostať fit aj na materskej. Ideou blogu je totiž predstavovať nielen ponúkané produkty, ale priniesť čitateľom aj oddych a zábavu, čo sa pri tomto konkrétnom klientovi darí aj vďaka nastavenému štýlu komunikácie (tone of voice).
Blogy sú publikované priemerne štyrikrát mesačne. Pri výbere tém sa riadime sezónnosťou, vyhľadávanými kľúčovými slovami, novinkami pri rozširovaní portfólia a pokiaľ sa to dá, tak aj aktuálnym dianím a témami, ktoré rezonujú v spoločnosti. Súčasťou aktivít v rámci obsahového marketingu je aj komunikácia cez sociálne siete a umiestňovanie obsahu cez dnes také populárne kanály, ako Facebook, Instagram, Google Business. Týmto spôsobom dokážeme zvýšiť zásah a čítanosť blogov. Kvalitný obsah je prínosom aj pre SEO a relevanciu webstránky v rámci daných tém.
Rozprávame jazykom mladých mamičiek
V rámci značky Lulubee je v blogoch aj na sociálnych sieťach nastavený jedinečný „tone of voice“, ktorý by mal byť súčasťou každej obsahovej stratégie. So zákazníkmi komunikujeme neformálne a vtipne, pričom sa snažíme vytvoriť akúsi komunitu cool „Lulubee mamičiek“, ktoré chcú pre svoje dieťa to najlepšie, ale neberú sa až tak vážne a zároveň ako všetky ženy prahnú po dokonalosti, hoci na ceste za ňou zažijú nejednu vtipnú príhodu.
V prípade štýlu komunikácie na Facebooku to dokonale ilustrujú ironické a cynické výroky o rodičovstve. V blogoch sme sa čitateľom rozhodli ešte viac priblížiť prostredníctvom blogerov – skutočných rodičov Zuzky a Zdena. Postava Zdena je zaujímavá tým, že búra stereotypy o rodičovstve (o dieťa sa má starať hlavne žena, dovolenka je materská, a nie otcovská…) a tiež môže prilákať nových zákazníkov – mužov.
Spolupracujeme s mamičkami influencerkami
Spolupráca s influencermi, teda skôr influencerkami v podobe známych mamičiek, nás priviedla k myšlienke venovať im vlastnú rubriku – 5 otázok pre… V nej kladieme mamičkám päť rovnakých otázok, štyri ohľadom výchovy dieťaťa a v piatej sa pýtame na produkty Lulubee, ktoré im zjednodušili starostlivosť o bábätko.
Zároveň ich radíme ku komunite „Lulubee mamičiek“, ktorú sa snažíme virtuálne vytvoriť a začleniť do nej aj spokojné zákazníčky. K jednotlivým blogom sme postupne začali pridávať aj videobsah na blog a externé kanály od výrobcov. Patria k obľúbenému typu obsahu a patria k jedným z marketingových trendov na nasledujúce obdobie. Zároveň ide o lacný spôsob, ako prepojiť potenciálneho zákazníka s produktmi. Rozhodne v ňom plánujeme pokračovať.
Aký vplyv mali naše marketingové aktivity na predaj?
Viac než polovica všetkych objednávok pochádza z organickej návštevnosti. Pomohol tomu výrazne obsah na webe a blog, ktorý propagujeme rôznymi kanálmi, od sociálnych sietí (primárne Facebook), až po newsletter. Najviac návštevnosti evidujeme zo sociálnych sietí, silnú skupinu tvorí aj návštevnosť z organického vyhľadávania v Google, rovnako sa zväčšuje aj priama návštevnosť. Pre začínajúce eshopy je obsahový marketing, optimalizácia pre vyhľadávače a správa sociálnych sietí s reklamnými kampaňami základom úspechu v boji s konkurenciou. V rámci tvorby obsahu pri konkrétnych článkoch vyhodnocujeme:
- zobrazenie stránky a interakciu článku,
- priemerný čas strávený na stránke,
- mieru preklikov do eshopu,
- hotnotu článku vzhľadom na konverzie.
V priebehu jedného roka od spustenia aktivít sme v rámci obsahového marketingu a pomocou optimalizácie pre vyhľadávače zaznamenali nárast organickej návštevnosti za jeden deň z nuly až na 200. SEO, obsah a publikovanie článkov na sociálnych sieťach pomohli blogy výrazne „nakopnúť“.
PR aktivity a linkbuilding
V rámci PR aktivít sme sme mali k dispozícii obmedzený rozpočet, na začiatku sme sa teda v rámci online výstupov zamerali na články s hodnotným obsahom, ktoré by do eshopu mohli priviesť nových klientov, a zároveň na linkbuilding, napríklad:
- detská izba v severskom štýle,
- rozhovor s topmpodelkou Martinou Krnáč Valkovou,
- lietanie s bábätkom,
- ako sa dostať do formy po pôrode.
V rámci celkovej stratégie obsahového marketingu sme sa zamerali na tvorbu originálneho obsahu, ktorý je zaujímavý pre našu cieľovú skupinu. Vytvorili sme unikátne a optimalizované texty pre statické stránky, kategórie a jednotlivé produkty. No a v neposlednom rade sme využili silu médií a infulencerov. Podarilo sa nám namiešať ideálny mix, ktorý klientovi prináša hmatateľné výsledky.
Chcete nastaviť SEO vášho e-shopu a budovať komunitu vďaka kvalitnému obsahovému marketingu? Kontaktujte nás a radi vám pomôžeme.