Prečo sú produktové texty dôležité pre váš e-shop?

Madviso Madviso

Produktové texty, ktoré iba sucho opisujú vlastnosti produktov, prípadne úplne chýbajúce produktové texty, sú najčastejšou chybou e-shopov. Produktový text nemá tovar iba priblížiť, ale má za úlohu presvedčiť potenciálneho zákazníka, prečo si vybrať práve tento produkt. Ako na to?

Aká je úloha produktových textov?

Z pohľadu kupujúceho je produktový text jedna z najdôležitejších častí eshopu. Potenciálnemu zákazníkovi približuje vlastnosti a benefity produktu. A to najlepšie tak, aby sa vďaka nemu rozhodol nakúpiť. Produktové texty v skratke obsahujú informáciu, ktorá by mala zákazníka priviesť k nákupnému rozhodnutiu. Líšia sa od predajných textov, ktoré sú menej obsažné a majú spotrebiteľa presvedčiť o kúpe ASAP.

Nepreberajte popisy produktov priamo od dodávateľa

Patríte medzi e-shopy, ktoré nevyrábajú svoje vlastné autentické produkty, ale odoberajú ich od jedného alebo viacerých dodávateľov a následne ďalej predávajú? Určite ste si všimli, že aj váš dodávateľ má na svojom webe produktové texty. Ak sa napojíte na XML feed dodávateľa, ušetríte veľa času a nebudete musieť vymýšľať a vypisovať nové produktové texty. Má to však jeden háčik. Vzniknutá duplicita vám môže spôsobiť penalizáciu od Google. Duplicita nemusí vzniknúť iba medzi vami a dodávateľom ale pokojne aj medzi iným konkurenčným e-shopom, ktorý si týmto spôsobom tiež chcel uľahčiť prácu. Ideálne je sa týmito textami inšpirovať a vytvoriť si vlastné.

Pri písaní sa riaďte týmito pravidlami

Píšte zrozumiteľne

Myslite na to, že zákazník sa nevyzná v problematike tak ako vy. Nepíšete text pre odborníka, ale pre obyčajného smrteľníka. To ale neznamená, že vetu začnete slovom oné. Texty sa snažte písať v univerzálnom jazyku, ktorý pochopí aj amatér a odborník si nebude chcieť pri jeho čítaní vyškriabať oči. Ak však ponúkate tovar, ktorý je určený len pre profesionálov, nemusíte jazyk poľudšťovať a pokojne môžete písať formálnou odbornou rečou.

Píšte tak ako ostatní, ale trochu inak

To, že produktové texty by sa nemali kopírovať sme už spomenuli. Pred písaním produktových textov si prečítajte texty overenej konkurencie, ktorá to robí dobre. Inšpirujte sa, nekopírujte. Do textov pridajte niečo vlastné, niečo jedinečné, kreatívne. Zákazníka skôr osloví inakosť ako fráza, ktorú používa každý. Predtým, ako začnete písať, si o produkte zistite čo najviac informácii, aby ste potom mohli selektovať to dôležité a najmä to správne podať.

Produktový text Zoot
Zoot to robí veľmi stručne, milo a výstižne. A hlavne s ohľadom na záujmy cieľovej skupiny.

Na začiatok dajte to najdôležitejšie

Nepíšete kriminálku, ktorej dej je napínavý a celý smeruje k prekvapivému rozuzleniu na záver. Úprimne, ľudia sú leniví. Väčšinou chcú iba v rýchlosti zistiť, o aký produkt ide a celý text si prečítajú až keď sa k nemu vrátia a vyhradia si na to svoj čas. Preto sa snažte zvýrazniť tie najdôležitejšie informácie a  na začiatok textu umiestniť USP (Unique Selling Proposition). Správne štrukturovaný text sa najlepšie číta a aj najlepšie vyzerá. Text rozdeľte do odsekov, ktoré by nemali byť ani príliš krátke ani príliš dlhé.

Rozšírený produktový text
V nižšej časti webu (alebo po rozkliknutí možnosti prečítajte si viac) uveďte obsiahlejší text, ktorý hovorí o všetkých benefitoch produktu. V texte zvýraznite dôležité údaje a nezabudnite uviesť aj parametre produktu v prehľadných bodoch.

Text musí mať výpovednú hodnotu

Produktový text musí dávať potencionálnemu zákazníkovi zmysel. Časy písania slohov a súvetí na 5 riadkov nachajte školskej minulosti. O produkte napíšte iba to, čo je potrebné a bude plniť obchodné ciele. Udržte svoju kreativitu na uzde a snažte sa písať relevantné a najmä zrozumiteľné informácie. V textoch si nikdy nevymýšľajte ani neprikrášľujte pravdu, pretože sa vám to vráti v podobe nespokojných zákazníkov a zlých recenzií.

Vyhnite sa týmto častým chybám

  • Príliš dlhý názov produktu.
  • Neprehľadný a nezaujímavý text, ktorý nikto nedočíta do konca.
  • Nadbytok podrobných informácii, ktorým recipient nerozumie.
  • Nekvalitný obrázok (veľmi dôležitá vec, hoci nie je súčasťou produktového textu, ale môže zapríčiniť zlý image celého produktu).
  • Nedostatočné parametre produktu.
Nesprávny produktový text
Tento produktový text je napísaný nezrozumiteľne bez akéhokoľvek vyznačenia UPS a ostatných jeho benefitov.

Rýchle tipy na záver

  • Sústreďujte sa na cieľovú skupinu (ideálneho zákazníka).
  • Zvýraznite benefity každej časti produktu.
  • Vyhnite sa slovnej vate a otrepaným marketingovým frázam (najlepší produkt svojho typu na trhu atď.).
  • Oslovujte zákazníka – vy, ty. Hovorte k nemu priamo.
  • Používajte slová, ktoré sa intuitívne spájajú s produktom a zároveň sú aj lahodné pre oko.
  • Text píšte tak, aby bol zrozumiteľný a prehľadný. Potenciálny zákazník by mal nájsť to, čo hľadá, za pár sekúnd.
  • Hodnota produktu sa dá vyjadriť viacerými spôsobmi – číslom, emóciou alebo priblížením situácie, ktorá je pre vašu CS známa a bežná.
  • Ak máte produktové video, neváhajte ho použiť. Audiovizuálna ukážka produktu je pre mnohých ľudí presvedčivejšia ako slovný opis.
Produktové video
Obsah vo forme videa neustále zvyšuje svoju dôležitosť v internetovom prostredí.

via GIPHY

BLOG

Podobné články

Kontakt

Zaujali vás naše služby?

Máte otázky, záujem o úvodnú konzultáciu či cenovú ponuku? Radi vás privítame u nás v kancelárii na Leškove 8, alebo si dohodneme stretnutie online.

Prvá konzultácia je zadarmo.

Kontaktujte nás