Často kladená otázka pre všetkých, ktorí začínaju vo svete marketingu, ecommerce alebo v podnikaní chcú preraziť online. SEO je marketingová disciplína, ktorá je zameraná na rast organickej návštevnosti (neplatenej) z vyhľadávania vo vyhľadávačoch. V praxi má SEO vplyv aj na iné súčasti marketingového mixu.

V základe optimalizácia pre vyhľadávače môže prebiehať na vašej web stránke alebo mimo wwebstránky. Na webstránke sa optimalizuje jej štruktúra, obsah, prístupnosť, dizajn alebo technické riešenie a prvky webu.  Mimo webstránky sa zameriavame na externé faktory, ktoré sú napríklad odkazy, povedomie o webe, rôzne signály a aj marketingové aktivity. Toto všetko ovplyvňuje umiestnenie vo vyhľadávačoch (pozície), povedomie vo vyhľadávačoch a zvyšujú návštevnosť na web.

SEO nie je len o optimalizácii pre vyhľadávače, ale aj zlepšovaní stránky pre jej návštevníkov. To má následne aj zásadný vplyv na konverzný pomer, ktorý rozhoduje v prípade, ak ide o internetový obchod, koľko z návštevníkov nakúpi. Toto vie v konečnom dôsledku pomôcť zvýšiť efektivitu marketingového mixu. Vzhľadom na komplexnosť a dlhodobý prínos optimalizácie pre vyhľadávače je potrebné ju riešiť dlhodobo a pravidelne na báze aspoň niekoľko hodín mesačne, aby ste vedeli reagovať na online trendy a SEO faktory, ktoré sa menia často. Neviete ako začať? Prečítajte si o tom ako začať so SEO na našom blogu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *