Na úvod je potrebné povedať si, čo efektívna správa PPC kampane v Google Ads alebo v iných nástrojoch znamená a čo od nej očakávať. Ako si nastaviť reálne očakávania a kedy platené kampane cez Google Ads nerobiť. To sú odpovede, ktoré sa dozviete v tomto blogu.

Ako vyhodnocovať kampane

Profesionálna správa a optimalizácia PPC kampane by mala viesť k lepším výsledkom. Tie jednoducho zhodnotíte cez rôzne metriky ako ROAS (návratnosť investície do reklamy) alebo PNO (pomer nákladov na obrat). Obe sú bezcenné ak PPC špecialista nevie aspoň hrubú alebo čistú maržu produktov alebo služieb, ktoré propaguje platenú reklamu.

Následne je vhodné zhodnotiť stav, kde sa aktuálne nachádza na mesačnej / kvartálnej báze mať reálne nastavené ciele. Napríklad ak investujete 1000 € do PPC reklamy a získate za túto sumu 4000 unikátnych návštevníkov, tak nevieme posúdiť výsledok. Dôležitý je predaj a ten závisí od toho, aký má váš e-shop konverzný pomer. Ak napríklad 0,47%, tak viete získať len 19 zákazníkov, teda si musíte spočítať koľko má pre vás hodnotu jeden zákazník. Ak je priemerná cena objednávky 100 € a čistý zisk 40 €, tak vám to nezarobí ani na kredit a teda je to strata. Ak by bola výška objednávky 200 €, tak už to je iný príbeh.

Tu platí, že nie všetko je ihneď a dostať sa zo zlých čísel chvíľku trvá, aj keď je správa PPC kampane efektívna. Častokrát aj 3 až 6 mesiacov, ak je rozpočet na prácu nízky a kampane sú rozsiahle. Niekedy prvý mesiac až dva špecialista analyzuje stav, nastaví zmeny, optimalizuje a po čase uvidí či Google Ads kampane budú pre klienta prínosom. Následne buď v optimalizácii pokračuje, alebo mu po dvoch až troch mesiacoch vie odporučiť iný kanál a propagáciu, redizajn, úpravy pristávacích stránok, zlepšenie webstránky, či predajného kanála. Od toho závisí miera konverzie, teda nie je to len o nastavení kampane.

Ak sa nerobí marketing dobre vo fáze oslovenia zákazníka a budovania povedomia, nie je nastavený systém propagácií a webstránka nefunguje, tak aj platené kampane Google Ads budú neefektívne. Ideálne je nielen kontinuálne pracovať na nastavení kampaní, ale aj na SEO, či iných kanáloch, ktoré zahŕňa online marketing. Vhodný na začiatok je aj audit webstránky alebo e-shopu, či vobec platené kampane cez Google Ads majú význam.

Najčastejšie chyby pri realizácii PPC kampane

Kedy PPC radšej zveriť agentúre a prečo?

Ak chcete správne nastaviť platené kampane, tak potrebujete okrem základných vedomostí z Google Garáž a agentúrnych blogov aj reálne skúsenosti z projektov. Dôležité je poznať aj trh a konkurenciu, k čomu je od začiatku dobré mať nejaké dáta. Od tých sa dá odraziť a pri správe kampane urobiť menej chýb, respektíve skôr sa dopracovať k reálnym výsledkom a stanoveným cieľom.

Kedy Google Ads kampane zveriť do rúk odborníkom

  • Chcete predávať online a myslíte to vážne.
  • Nie ste online marketér a ani PPC špecialista.
  • Chcete sa sústrediť na to, čomu najlepšie rozumiete.
  • Berie vám to viac času a bez výsledku.

Na záver je potrebné dodať, že správa platených kampaní Google Ads a Facebook nie je žiadny zázračný liek, ale potrebujete to riešiť komplexne s webstránkou, obsahom a ostatnými marketingovými aktivitami, tak aby to bolo efektívne. Dosiahnuť pre efektívnej kampani viete aj 12 násobok investovanej sumy do reklamu v obrate, ale dosiahnuť tento stav môže trvať veľmi dlho a nie je to možné docieliť len na strane optimalizácie kampaní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.