Častá otázka z dopytov z formulárov na webstránke, ale aj klientov našej marketingovej agentúry je koľko stojí SEO. To koľko zaplatíte za SEO služby a činnosti s tým spojené závisí od toho aké služby potrebujete a zároveň koľko sa tým bude zaoberať špecialista, agentúra alebo SEO konzultant. Každá z čínností je inak časovo náročná, ale dá sa povedať, že je ich možno realizovať do nekonečna. Konkurencia online je silná a to platí aj pre vyhľadávače a zobrazenie vo výsledkoch vyhľadávania bez platenej (PPC) reklamy.

Na úvod sa snažíme analyzovať aktuálny stav projektu. SEO analýzy môžu byť vstupné a jednoduché alebo komplexné, kde sa snažíme identifikovať čo najviac slabých stránok na webe, e-shope a v porovnaní s konkurenciou. Výstupom z auditu je návrh odporúčaní ako daný stav zlepšiť aj s prioritou. Na základe toho môže vzniknúť SEO projektový plán alebo stratégia podľa rozpočtu, ktorý má firma na SEO vyhradený. Ideálne je vytvoriť dlhodobú SEO stratégiu, ktorá pozostáva s konkrétnych činností, ktoré vie riešiť obsahové oddelene, technické oddelenie alebo vývojári webstránky. Čím konkurenčnejší segment, tým je dôležitejší detailnejší audit a stratégie.

K tomu je potrebné SEO špecialistu a konzultanta. Stratégia optimalizácie pre vyhľadávače sa v prvej fáze snaží implementovať čo najviac rýchlych zmien na webe a odstrániť zásadné technické, či obsahové chyby. Následne po ich vyriešení sa zameriavame na dlhodobé ciele, ktoré môžu byť dosiahnuté v rokoch alebo mesiacoch podľa rozsahu a toho čo robí konkurencia. Nevyhnutná bude analýza kľúčových slov. Koľko to teda stojí? Hodinová sadzba u nás je 40 € až 50 € podľa toho či ide o konzultant alebo SEO špecialistu. Zastrešujeme aj obsahové zmeny na webdizajn, UX/UI na webe/internetovom obchode a programovanie. Tieto činnosti sú nevyhnutné pre:

  • analýzya a audity,
  • analýzu kľúčových slov,
  • technické zmeny,
  • úprava UX/UI alebo redizajn,
  • obsahové zmeny a pravidelná tvorba o obsahu,
  • tvorba obsahu mimo webstránky
  • získavanie zmienok a spätných odkazov,
  • pravidelný monitoring výsledkov a konkurencie.

Do ceny je potrebné zarátať náklady na externé médiá, nástroje pre analýzy a monitoring. Tie môžu byť v stovkách alebo v tisícoch € podľa cieľov a rozpočtu projektu. SEO audit u nás začína od 300 € a môže sa vyšplhať až na 3000 € ak ide o väčší projekt alebo silno konkurenčných segmente. Najčastejšie sa SEO aktivity realizujú jednorazovo alebo pravidelne. Vtedy je možné pracovať aj na modely mesačného poplatku do konkrétnej výšky, ale skladba služieb bude nastavená podľa potrieb klienta a celkovej stratégie. Ak chcete ako firma uspieť v konkurenčnom boji tak je optimálne mať rozpočet minimálne 1000 € mesačne, ale ak sa naponáhlate, tak vieme realizovať optimalizáciu pre vyhľadávače aj od 400 € mesačne. Ideálne je na marketing, SEO a iné činnosti vyhradiť nejaké % z rozpočtu, aby ste mali stále aktuálny web, e-shop a boli pripravení uspieť na online trhu.

Občas sa dá s dodávateľom, či to je marketingová agentúra alebo SEO konzultant dohodnúť aj na výkonnostnom modeli, ktorý je výhodný ak už máte niečo zabehnuté a nezačína firma na zelenej lúke. Samozrejme je to individuálne. Na našom trhu sa tento model nevyskytuje časti, lebo je ťažšie merateľný. Stále platí, že SEO je aj dnes stále platnou súčasťou marketingovej stratégie a mixu.

Aké sú najčastejšie SEO služby?

Tieto služby naša agentúra poskytuje najčastejšie:

  • SEO konzultácie
  • Analýza kľúčových slov so zameraním na tvorbu obsahového plánu a SEO
  • Jednoduchý audit SEO pre web/internetový obchod
  • Komplexný SEO audit pre web/internetový obchod
  • SEO analýza konkurencie
  • SEO monitoring – priebežne sledovanie výsledkov v porovnaní s konkurenciou na vybrané kľúčové slová
  • Jednoduché nastavenie meta pre web
  • Návrh štruktúry webstránky
  • Programovanie alebo webdizajn s cieľom zlepšenia konverzného pomeru a odstránenia technických, či UX/UI chýb na základe auditu
  • Tvorba blogu s cieľom zlepšenia organickej návštevnosti webstránky
  • Optimalizácia obrázkov
  • Audit rýchlosti webstránky
  • Komplexná SEO stratégia
  • SEO projektový plán

Investícia do organickej viditeľnosti  je dôležitá. Aktuálny stav sa dá merať rôznymi nástrojmi ako Moz, Ahrefs, Mangools a iné. To platí aj premnitorovanie pozícií na kľúčové slová a konkurencii. Musíte vedieť čo sa deje aspoň na týždennej báze a ako nové Google aktualizácie v algoritme ovplyvňujú vaše výsledky. Organickú návštevnosť je potrebné budovať dlhodobo a hlavne kontinuálne Ak sa optimalizácii pre vyhľadávače po istom čase prestanete venovať, organická návštevnosť začne bez čerstvého obsahu postupne klesať, čo umožní konkurencii získať väčší priestor vo viditelnosti vo vyhľadávaní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.