Popíšeme si niektoré najčastejšie SEO aktivity, ktoré sú súčasťou procesu optimalizácie webstránky pre vyhľadávače. Ak chcete len zapnúť alebo jednorázovo nastaviť SEO, tak vám to veľmi nepomôže. Optimalizácia pre vyhľadávače je dlhodobá a pravidelná aktivita, ktorej sa nie je potrebné venovať ani na plný úväzok, ak to rozsah projektu nevyžaduje.
Audit webstránky z pohľadu SEO
Všetky aktivity v rámci SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) by mali vychádzať z auditu, ktorý identifikuje SEO príležitosti v rámci optimalizácie kódu, obsahu a funkcií webu. Bez úvodnej analýzy, ktorá nemusí byť rozsiahla ťažko zistíte, kde robíte najčastejšie chyby a čo môžete zlepšiť. Ak sa váš web priebežne vyvíja, je potrebné dopady nových úprav priebežne vždy sledovať a vyhodnocovať. Audit je potrebné robiť pravidelne, ale pre firmy, ktoré sa webstránke až tak často nevenujú aspoň 1x za rok.
Analýza konkurencie a SEO aktivít
To aké aktivity konkurencia robí, ako realizuje linkbuilding, kde sa o nej píše, aký obsah tvorí, čo robí pre lepšie SEO a iné kľúčové informácie získate práve z auditu konkurencie. Analýza konkurencie sa môže zameriavať iba na linkbuilding, PR a iné externé aktivity, ale aj na ich webstránku, kde sa hodnotí, čo robia, akým spôsobom a identifkujú sa jej slabé stránky. Analýza konkurencie sa robí zvyčajne na začiatku alebo 1x ročne podľa konkurencie v danom segmente alebo trhu.
Analýza kľúčových slov
Analýza kľúčových slov je súčasťou každej optimalizácie pre vyhľadávače. A nielen nej. Výstup z analýzy sa dá využiť aj na rôzne iné účely, napríklad pri tvorbe obsahu, navrhovaní štruktúry webu alebo pri zisťovaní ako uspieť na trhu. Robíme ju s cieľom nájsť kľúčové slová, ktoré sú:
- konkurencieschopné – nie sú príliš konkurenčné,
- relevantné – privedú tých správnych potenciálnych zákazníkov,
- hľadané – aby sme pochopili čo zákazník najviac hľadá.
Optimalizácia kódu webstránky a interných odkazov
S cieľom dosiahnuť lepší užívateľský zážitok a jednoduchšiu indexáciu botmi vyhľadávačov dokážeme optimalizovať webstránku. Interné odkazy, formátovanie, prvky na stránke a značky v kóde majú tiež zásadný vplyv na SEO. Súčasťou sú aj odporúčania programátorom, aby bol web rýchlejší.
Vytváranie a optimalizácia obsahu
V dobe konzumácie obsahu je obsah kľúčom úspechu v SEO. Optimalizujeme textový obsah, obrázky aj video s tým, že sa zameriavame hlavne na správne použitie na webe, dostatočne a kvalitne vyplnenie všetkých parametrov a správne štruktúrovanie obsahu. Obsah by mal byť relevatný, kvalitný, ale zároveň by sa mal rýchlo načítavať. Mal by využívať čo najväčší potenciál v rámci kľúčových slov a mal by byť ľahko dostupný. Pre eshopy je kľúčové mať správne texty pre kategórie, popppisy produktov, obrázky a videá. Kvalitný blog a optimalizovanie dôležitých pristávacích stránok je súčasťou stratégie každej lepšej značky.
Linkbuilding a externý obsah
Na SEO ma znčný vplyv promovanie webu a spätné odkazy z externých webstránok a umiestňovanie obsahu an externých sociálnych sieťach. Práca s influencermi, PR, linkbuilding, obsah na sociálnych sieťach vám pomôžu podporiť povedomie o vašej značke, zvýšiť viralitu, ale aj spätné odkazy. Preto je tieto techniky potrebné využívať, ale je to potrebné z ohľadom na SEO robiť správne.
Nastavenie komplexného online prostredia
Robíte komplexný online marketing, ale nemáte nastavené jednotlivé kanály, tak aby to popomohlo SEO? Je potrebné prejsť každý kanál, kde niečo robíte a robiť to správne. Ak optimalizujete jednotlivé účty, obsah a kampane, tak to realizujte z ohľadom na SEO.
Monitoring pozícií, stavu webstránky a priebežné analýzy
SEO a online marketing celkovo nemôžete robiť na základe pocitov alebo vo vákuu. Len web, obsah alebo fotky nepredávajú a rozhodnutia musíte robiť na základe konkrétnych dát a vyhodnotenia toho, čo aktuálne aktivity priniesli. Sledovanie by nemalo len zahŕňať sledovanie pozícií, ale aj čo top konkurenti robia. Využiť môžete rôzne nástroje ako Moz, Marketing Miner a iné.