Ako vytvoriť a nastaviť firemný profil na LinkedIn, ktorý zviditeľní firmu

Madviso Madviso

LinkedIn je najväčšia profesionálna sociálna sieť na svete s viac ako 750 miliónmi registrovaných používateľov. Funguje ako miesto, kde profesionáli hľadajú svoju ďalšiu príležitosť, firmy propagujú svoj biznis a obchodní manažéri kontrolujú úroveň firiem, s ktorými spolupracujú. V tomto článku sa dozviete výhody firemného profilu LinkedIn a aj to, ako si ho vytvoriť a čo spraviť preto, aby ste svoj podnik zviditeľnili.

Prečo je firemný profil na LinkedIn pre podnikateľov dôležitý

Osobný profil na LinkedIn predstavuje skvelú príležitosť na zdieľanie svojho životopisu a hľadanie nových pracovných príležitostí. Na čo je ale takýto profil podnikateľom? Firmy si môžu na tejto platforme vytvoriť profil na propagáciu svojich produktov, služieb alebo na zverejnenie pracovných príležitostí. Pomocou LinkedIn môžu nájsť nových zákazníkov aj zamestnancov a tiež si vybudovať stabilné miesto na trhu.

Propagujte svoje produkty alebo služby

Firemný profil poskytuje vašej spoločnosti ďalší spôsob propagácie produktov alebo služieb. Môžete zverejniť fotky produktov, opísať ich výhody a pridať odkaz, ktorý vedie na webovú stránku vašej firmy. Propagovať svoje podnikanie na sociálnych sieťach Facebook a Instagram je v súčasnosti úplne bežné. Prečo si teda nenájsť zákazníkov aj na platforme LinkedIn?

Skvelé miesto na oslovenie potenciálnych zákazníkov

Platforma LinkedIn je vnímaná ako najdôveryhodnejšia sociálna sieť a v súčasnosti na nej pôsobí 58 miliónov spoločností a viac ako 750 miliónov používateľov, ktorí stále pribúdajú. Až 79 % marketérov hovorí, že LinkedIn je veľmi efektívnym zdrojom potenciálnych zákazníkov, ale aj zamestnancov. Ak budete prinášať zaujímavý obsah, ktorý bude prínosný pre vašu cieľovú skupinu, rozšírite svoje publikum a tiež prilákate nových zákazníkov.

Nájdete tu talentovaných uchádzačov o zamestnanie

Tak, ako hľadajú bežní používatelia prácu na LinkedIn, firmy využívajú túto platformu na hľadanie talentovaných uchádzačov o zamestnanie. Môžete uverejniť ponuku práce alebo si pozrieť profily potenciálnych zamestnancov a osloviť ich. Ak vytvoríte zaujímavý a, samozrejme, pravdivý obsah, kandidáti sa o tvojej firme dozvedia viac a možno to bude faktor, pre ktorý sa rozhodnú uchádzať sa o ponúkanú pozíciu.

Ako vytvoriť firemný profil na LinkedIn

Predtým, ako sa rozhodnete vytvoriť si firemný profil na LinkedIn, musíte splniť niekoľko požiadaviek. Nezľaknite sa, ak nemáte splnené podmienky alebo nevlastníte osobný profil na LinkedIn. V predchádzajúcom článku sme podrobne rozobrali a vysvetlili, ako si založiť osobný profil a vyťažiť z neho čo najviac.

Pre vytvorenie firemného profilu na LI musíte splniť tieto podmienky:

  • Vlastniť osobný profil so skutočným menom a priezviskom starší ako 7 dní.
  • Sila osobného profilu musí byť na úrovni Intermediate alebo All-Star (Takýto odznak získate za komplene a správne vyplnený profil a za spojenie s aspoň 50 ďalšími používateľmi).
  • Musíte vytvoriť niekoľko spojení s inými kontaktmi.
  • Webová stránka a e-mail spoločnosti (nemôže to byť všeobecný e-mail, ako napr. gmail.com) musia byť verejné.
  • V sekcii Skúsenosti musíte byť uvedený ako aktuálny zamestnanec.

Ak spĺňate všetky požiadavky, môžeme prejsť na registráciu krok po kroku.

1. Vytvorte profil spoločnosti

Prihláste sa do svojho osobného účtu LinkedIn a kliknite na ikonu Práca v pravom hornom rohu hlavného panela. Zobrazí sa okno, v ktorom kliknite na poslednú možnosť Vytvoriť stránku spoločnosti +.

Vytvoriť firemný profil na LinkedIn je jednoduché
Pre vytvorenie firemného profilu musíš vlastniť osobný profil na LI.

LinkedIn vás požiada, aby ste si vybrali, aký typ firemného profilu chcete vytvoriť. Na výber máte z viacerých možností:

  • malý podnik (menej ako 200 zamestnancov), stredný a veľký podnik (viac ako 200 zamestnancov),
  • stránka produktu (podstránka pre existujúci profil),
  • vzdelávacia inštitúcia (školy a vysoké školy).
Malý podnik má menej ako 200 zamestnancov
Pri registrácii na LI si môžeš vybrať z troch možností.

Ak ste si vybrali, môžete pokračovať v ďalšom kroku.

2. Vyplňte svoj firemný profil

Teraz je čas vyplniť všetky informácie o firme. Musíte pridať názov spoločnosti, webovú stránku, odvetvie, veľkosť spoločnosti a typ spoločnosti. Môžete tiež nahrať logo firmy a napísať jej slogan, ak nejaký máte.

Po vyplnení všetkých informácií začiarknutím políčka overte, že ste oprávneným zástupcom organizácie a kliknite na Vytvoriť stránku. Firemný profil na LI je na svete, ale ak chcete, aby bol efektívny, musíte preň spraviť rovnako veľa, ako pre svoj osobný profil.

Pri registrácii musíš zadať niekoľko povinných údajov
V tomto kroku pridaj názov spoločnosti, webovú stránku, odvetvie, veľkosť spoločnosti a typ spoločnosti.

3. Pridajte titulnú fotku, polohu a napíšte zhrnutie

Ak chcete, aby váš firemný profil na LI vynikol a zapôsobil na publikum, musíte splniť niekoľko bodov, ktoré váš profil vylepšia.

Titulná fotka

Titulná fotografia je veľký obrázok, ktorý sa zobrazí v hornej časti profilu. Môže to byť obrázok produktov, služieb, tímu alebo väčšia verzia loga. Fantázii sa medze nekladú, takže to môže byť naozaj čokoľvek, čo vystihuje váš podnik. Jediné, čo musíte dodržať je veľkosť fotografie, a to 1584 x 396 pixelov.

Zaujímavé zhrnutie

V tejto časti popíšte vašu firmu alebo podnikanie úprimne a zaujímavo. Tento priestor môžete využiť na propagáciu produktov či služieb, ktoré ponúkate, alebo na presvedčenie kandidátov o tom, prečo by mali pracovať práve pre vás. Sekcia je obmedzená na 2000 znakov, takže musíte byť stručný a presvedčivý. Nezabudnite na relevantné kľúčové slová, aby váš podnik používatelia jednoduchšie našli vo vyhľadávačoch.

Pri písaní popisu vašej firmy si položte tieto kľúčové otázky:

  • Čo chcete v biznise dosiahnuť?
  • Čo ste ochotný urobiť pre naplnenie vízie?
  • Aké hodnoty sprevádzajú vašu firmu?
  • Čím sa vaša firma líši od ostatných?
  • Čo ponúka vaša firma zákazníkom?
Používaj relevantné kľúčové slová
Sekcia zhrnutie je obmedzená na 2000 znakov, takže musíš byť stručný a presvedčivý.

Poloha firmy

Pridaním polohy na firemný profil uľahčíte potenciálnym zákazníkom alebo uchádzačom o zamestnanie nájsť či objaviť vašu spoločnosť na LinkedIn. Ak má vaša firma viac ako jednu adresu, pre LI to nie je žiadny problém, pretože umožňuje pridať všetky adresy. Zdieľanie odkazov na lokalitu tvojho webu alebo adresy môže pomôcť zlepšiť hodnotenie profilu vo výsledkoch vyhľadávania.

4. Publikujte bežný obsah

Pravidelné zdieľanie obsahu na firemnom profile LI vám pomôže získať viac sledovateľov a s tým spojený vyšší dosah. Na profile môžete vytvárať obsah špeciálne navrhnutý pre LinkedIn, ale začať môžete aj tým, že budete postupne pridávať existujúce príspevky, blogy či fotografie.

Ďalej môžete propagovať udalosti, pridávať fotky produktov a služieb alebo čohokoľvek, čo súvisí s vaším podnikaním. Vďaka pravidelnosti a kontinuite budete mať aktívny LinkedIn profil, ktorému sa bude postupne zvyšovať počet sledovateľov a rásť bude i návštevnosť webovej stránky vášho biznisu.

Aktivita na LI zvyšuje návštevnosť webovej stránky
Pravidelné zdieľanie obsahu na firemnom profile LI ti pomôže získať viac sledovateľov.

5. Propagujte firemný profil

Propagovať nemusí hneď znamenať zaplatiť, a preto sa nemusíte obávať ani vtedy, keď vlastníte firmu s nízkym budgetom. Prvým krokom bezplatnej propagácie je požiadať svojich zamestnancov, ak nejakých máte, o to, aby si do profilu na LI pridali vašuu firmu ako miesto zamestnania. Ďalšími metódami, ako propagovať firemný LinkedIn profil sú:

  • Zdieľanie profilu na iných sociálnych sieťach (Facebook, Instagram).
  • Pridanie LI profilu na webovú stránku spoločnosti.
  • Pravidelné zdieľanie obsahu a pridávanie relevantných hashtagov, aby ste rozšíril dosah profilu.
  • Vytvorenie e-mailovej kampane s cieľom požiadať zákazníkov o sledovanie na platforme LinkedIn.
  • Používanie reklám a sponzorovaného obsahu na vytváranie cielených kampaní.

Čím viac budete propagovať svoj profil na LI, tým viac sledovateľov môžete získať. Väčší počet sledovateľov znamená väčšie dosahy, čiže viac potenciálnych zákazníkov a uchádzačov o zamestnanie.

Tipy, ako vyťažiť z firemného profilu na LinkedIn maximum

Profesionálna sociálna sieť LinkedIn ponúka niekoľko možností, vďaka ktorým môžete svoje podnikanie posunúť na vyššiu úroveň, zviditeľniť ho pred väčším publikom a tiež zefektívniť svoj firemný profil. Body sú podobné, ako pri optimalizovaní vášho osobného profilu, no s tým rozdielom, že sa orientujete viac na potenciálnych zákazníkov a uchádzačov o zamestnanie.

Získajte relevantných sledovateľov a sieť kontaktov neustále rozširujte

Publikovanie a zdieľanie obsahu nemá zmysel, ak ho nikto nevidí. Preto je dôležité neustále rozširovať sieť kontaktov. Pri osobnom profile má byť zloženie zamerané na ľudí, ktorí súvisia s vašou profesiou. Pri firemnom profile by malo byť zloženie sledovateľov rozdelené na potenciálnych partnerov a odborníkov, ale aj potenciálnych zákazníkov a uchádzačov o zamestnanie.

Získavanie sledovateľov súvisí s propagáciou firemného profilu na LI pomocou zdieľania profilu, pridania profilu na iné sociálne siete, pridávaním hashtagov a podobne. Je to akýsi začarovaný kruh, ktorý ale našťastie stále rastie v pozitívnom zmysle.

Ako rozšíriť sieť kontaktov na LinkedIn

  • Pridajte na svoju webovú stránku tlačidlo Sledovať na LinkedIn.
  • Pozvite svoje osobné kontakty, aby sledovali váš firemný profil na LI pomocou funkcie Pozvať na sledovanie.
  • Pridajte odkaz na LinkedIn do všetkých marketingových šablón (e-mailový podpis, vizitka, blog…).
  • Denne zverejňujte 1 až 2 posty a zvýšte tak svoju dôveryhodnosť.
  • Raz za týždeň propagujte svoj LinkedIn profil na iných sociálnych sieťach, aby ste oslovili rôzne publikum.
  • Pomocou hashtagov sa v paneli Komunita pripojte k aktuálnej konverzácii.
  • Raz za mesiac prepnite hashtagy v paneli Komunity na základe vašich aktuálnych cieľov.
  • Pravidelne kontrolujte analýzu firemného profilu a zistite, ktoré príspevky fungujú na používateľov viac a ktoré, naopak, menej.
  • Požiadajte spokojných zákazníkov o uverejnenie príspevku s označením vašej firmy.
  • V príspevkoch spomínajte influencerov alebo iné stránky, ktoré vás inšpirujú.
  • Preskúmajte obsah konkurencie a nechajte sa inšpirovať tým, čo funguje.

Zdieľajte užitočný obsah

Prvým krokom, ako zaujať svoje cieľové publikum, je zdieľať obsah, ktorý ich bude zaujímať a prinesie im nejakú pridanú hodnotu. Môžete zverejňovať užitočné príspevky o svojich produktoch alebo službách s informáciami, ktoré budú pre používateľov prínosné, písať blogové články, pridávať videá, ktoré vysvetľujú používanie a podobne.

Zdieľaním užitočného a pútavého obsahu na LinkedIn môžete zvýšiť návštevnosť svojej stránky a premeniť potenciálnych zákazníkov na zákazníkov. Pridávanie obsahu si môžete uľahčiť tým, že si ich dopredu naplánujete pomocou nástrojov ako je Buffer alebo Hootsuite.

Správne zacieľte na svoje publikum

Jedným z najlepších spôsobov, ako dosiahnuť, aby sa vášmu obsahu na LinkedIn darilo, je prispôsobiť príspevky publiku. LinkedIn vám umožňuje organické zacielenie príspevkov na základe údajov profilov sledovateľov podľa informácií ako sú jazyk, miesto, región, odvetvie alebo veľkosť spoločnosti. Na možnosť organického zacielenia príspevkov však potrebujete mať aspoň 300 sledovateľov na svojom firemnom profile.

Zistite, ktorý čas je na pridávanie príspevkov najefektívnejší

Pri každej sociálnej platforme môže mať čas, kedy zverejníte príspevok, veľký vplyv na to, akú mieru zapojenia, resp. dosah získate. Dôležité je uverejňovať príspevky pravidelne, ideálne každý deň, pričom môže trvať dlho, kým zistíte, ktorý čas je pre vašu firmu najideálnejší. Podľa výskumu od Hootsuite sú najlepšie časy na pridávanie obsahu na LinkedIn 7:45, 10:45, 12:45 a 17:45. Nebojte sa však experimentovať, skúšať a zisťovať, ktorý čas najviac funguje u vašich sledovateľov.

Komunikujte so svojou cieľovou skupinou

Najmä pre B2B spoločnosti (čiže obchodných partnerov) je profesionálna sociálna sieť LinkedIn jednoduchým spôsobom, ako sa spojiť s množstvom majiteľov firiem a profesionálov z daného odboru prostredníctvom príspevkov, komentárov, správ alebo sponzorovaných príspevkov. V zdieľaných príspevkoch môžete položiť otázku na zamyslenie sa či spustiť súťaž, čo vyvolá diskusiu v komentároch. Rovnako aj vy komentujte, lajkujte a zdieľajte príspevky iných používateľov a vyvolávajte diskusiu.

Ešte jednoduchšie je spojiť sa s potenciálnymi zákazníkmi a zamestnancami – postup je rovnaký. LinkedIn produkuje 3x viac konverzií ako Twitter a Facebook. Preto je jednoduchšie postrčiť cieľového používateľa k pozitívnemu nákupnému správaniu cez platformu LinkedIn ako cez inú sociálnu sieť.

Vytvoriť si firemný profil na LinkedIn je veľmi jednoduché. Ťažšie je ho udržať aktívny a prínosný pre používateľov. Ani to však nie je nemožné a ocení to najmä váš podnik. Pomocou firemného profilu na LinkedIn dokážete zviditeľniť svoj biznis, získať nové publikum, zákazníkov či dokonca zamestnancov. Vďaka aktívnemu profilu môžete zvýšiť návštevnosť webovej stránky firmy a v neposlednom rade, to najdôležitejšie – zvýšiť predaj produktov alebo služieb, ktoré ponúkate.

Zdroje:

https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages/best-practices#0

https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages/for-small-business

https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/linkedin-ads/why-you-should-be-marketing-on-linkedin-right-now

https://www.businessnewsdaily.com/10376-linkedin-for-business.html

https://optinmonster.com/create-a-linkedin-business-page/

https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages

BLOG

Podobné články

Kontakt

Zaujali vás naše služby?

Máte otázky, záujem o úvodnú konzultáciu či cenovú ponuku? Radi vás privítame u nás v kancelárii na Leškove 8, alebo si dohodneme stretnutie online.

Prvá konzultácia je zadarmo.

Kontaktujte nás