Často kladená otázka pre všetkých, ktorí začínajú vo svete marketingu, e-commerce alebo v podnikaní online. SEO je marketingová disciplína, ktorá je zameraná na rast organickej návštevnosti (neplatenej) z výsledkov vyhľadávania vo vyhľadávačoch. V praxi má SEO vplyv aj na iné súčasti marketingového mixu.
Základná optimalizácia pre vyhľadávače môže prebiehať na vašej webstránke alebo mimo webstránky. Na webstránke sa optimalizuje jej štruktúra, obsah, prístupnosť, dizajn alebo technické riešenie a prvky webu. Mimo webstránky sa zameriavame na externé faktory, napríklad odkazy, povedomie o webe, rôzne signály a aj marketingové aktivity. Toto všetko ovplyvňuje umiestnenie vo vyhľadávačoch (pozície) a zvyšuje návštevnosť webu.
SEO nie je len o optimalizácii pre vyhľadávače, ale aj zlepšovaní stránky pre jej návštevníkov. Má zásadný vplyv na konverzný pomer. Ak ide o internetový obchod, ovplyvní napríklad to, koľko z návštevníkov v ňom skutočne nakúpi. V konečnom dôsledku pomáha zvýšiť efektivitu marketingu. Vzhľadom na komplexnosť a dlhodobý prínos optimalizácie pre vyhľadávače je potrebné riešiť ju dlhodobo a pravidelne, minimálne na báze niekoľkých hodín mesačne. Len tak dokážete reagovať na online trendy a SEO faktory, ktoré sa menia často. Neviete ako začať? Prečítajte si o tom ako začať so SEOna našom blogu.
Zdieľať
AUTORKarol Woltemar
Som rekreačný cyklista, športovec a kedysi aj cestovateľ. Okrem cyklistiky sa venujem sa outdoor aktivitám v prírode, behu, plávaniu a iným športom. Prešiel som svet na bicykli v rokoch 2013 - 2016 v rámci projektu World Bike Travel. Cestovanie na bicykli ma facinuje už od roku 2000, keď sme začali jazdiť po Európe a objavovať nielen na bicykli nové krajiny a kúty sveta. Rád poradím pri výbere bicykla, tréningu, výberu oblečenia alebo doplnkov stravy. Pravidelne jazdím a trénujem na cestnom bicykli hlavne okolo Bratislavy a v Rakúsku. Pravidelne chodíme na bicykloch na výlety, jazdy, preteky po Slovensku a iných krajinách Európy. Okrem klasických cyklo maratónov som prešiel aj extrémne preteky ako Istria 300, Alpenbrevet Platinum Tour, zúčastnil som sa 24 hodinovej jazdy z KE do BA, pravidelne chodím cyklomaratón Jasná alebo Trnava Rysy. Ročne najazdím od 6000 do 25000 km. Naše firmy poskytujú služby v oblastiach ako tvorba e-shopov a webstránkok, poskytujeme marketingové a e-commerce služby. Sám som konzultant v oblasti marketingu, e-commerce a pre web, kde okrem poradenstva, školení riešim aktívne aj zlepšovanie procesu, audity, analýzy, budgeting a riadenie projektov. V oblasti mám už viac ako 20 rokov skúseností. Od roku 2002 sa venujem profesionálne IT, školeniam, online, tvorbe webstránok, SEO a marketingu od roku 2007. Založil som marketingovú agentúru Madviso, e-shop platformu Midasto a e-shop a predajňu so zameraním na cyklo a outdoor Trenujeme. Rád spolupracujem na zujímavých projektoch a rozvíjam ich.