Umelá inteligencia zažíva v poslednej dobe veľký boom a v tejto súvislosti sa často skloňuje ChatGPT. Tento nástroj získal za krátky čas veľké množstvo používateľov, pre ktorých je veľkým prínosom. V článku sa dozviete, ako viete ChatGPT využiť v online marketingu či už ako majiteľ malej firmy, alebo profesionálny marketér.
ChatGPTje bezplatný informačný zdroj (s encyklopedickými znalosťami, ako je Google alebo Wikipédia) vo forme chatbota s umelou inteligenciou< (AI). Informácie z Chatu GPT teda získavate prostredníctvom dialógu, zadaním otázky alebo výroku. Treba však brať na vedomie, že ChatGPT poskytuje informácie získané len do septembra 2021 a v prípade nejakých exaktných údajov, prípadne oblastí, ktoré sa rýchlo menia, nemusia byť údaje vôbec aktuálne.
Chat GPT< viete veľmi šikovne využiť predovšetkým pri generovaní textov<, ako napríklad nadpisy pre blogové články< alebo rovno celé odseky, popisy k príspevkom či reklamám na sociálnych sieťach< alebo nadpisy a opisy v Google Ads<. Ak niečomu nerozumiete, viete sa ho spýtať a veľmi jednoducho vám dokáže vysvetliť prakticky čokoľvek. Je dôležité podotknúť, že ChatGPT< by vám mal slúžiť ako pomocník pre inšpiráciu a nasmerovanie, nemal by za vás robiť celú robotu, pretože práve vy by ste mali prinášať pridanú hodnotu do svojej práce.
<Návrh textov v blogových článkoch
ChatGPT< zvládol napísať úvod k článku< s konkrétnou témou. Je vidieť, že úvod<, ktorý ChatGPT< napísal, má hlavu aj pätu a dáva zmysel. Len veľmi ťažko by sme vedeli rozoznať, že to nepísal skutočný človek.
reklám na Facebooku a Instagrame< vie ChatGPT< taktiež zefektívniť našu prácu. Reklamný texzákladom pri tvorbe reklám< a nemusíme tak vymýšlať texty úplne od nuly.
nadpisov pre reklamu vo vyhľadávaní v Google Ads< platí to isté ako pri reklmaných textoch na Facebooku a Instagrame. ChatGPT< nám dokáže navrhnúť základ textov pre tento typ reklamy, ale určite ich nebudeme chcieť použiť v pôvodnej forme a upravíme si ich podľa svojej vlastnej predstavy.
ChatGPT< nám pomohol navrhnúť aj popis produktu v e-shope<. Text je veľmi komplexný, má niekoľko odstavcov a dáva zmysel. S pár drobnými úpravami by sme ho pokojne mohli použiť. Je však dôležité opraviť technické špecifikácie. Napríklad, ak nemáme dostupné niektoré farby produktu, je potrebné tento detail v texte upraviť.
<Šablóny e-mailov v e-mail marketingu
<Ďalšou oblasťou, kde vieme využiť ChatGPT< je e-mail marketing<. Máme takmer neobmedzené možnosti, ako si vieme pomôcť pri navrhovaní rôznych typov e-mailových šablón<. Takto ChatGPT< reagoval po zadaní nasledujúcej požiadavky: ,,Napíš email, ktorý príde zákazníkom po uskutočnení nákupu na stránke.”
<Odpoveď:
<Dobrý deň,
<Rád by som Vám potvrdil, že Vaša objednávka číslo [číslo objednávky] bola prijatá a spracovanie sa začalo. Momentálne pracujeme na balení a pripravení Vašej zásielky s najväčšou starostlivosťou, aby sme Vám mohli čo najskôr doručiť objednané produkty.
- <Položka 1: [názov produktu 1]
- <Položka 2: [názov produktu 2]
- <atď.
<Celková suma objednávky: [celková suma objednávky]
<Ďalšie kroky:
- <Doručenie: Vaša zásielka bude odoslaná v čo najkratšom čase. Očakávajte ďalšie upozornenia a informácie o jej stave a sledovaní.
- <Zákaznícka podpora: Ak budete mať akékoľvek otázky alebo požiadavky, neváhajte nás kontaktovať. Naša zákaznícka podpora je pripravená Vám pomôcť s akýmkoľvek problémom alebo nejasnosťou.
<[Vaše meno]
<[Vaša spoločnosť]
<[Kontaktné údaje]
<Vidíme, že e-mail je veľmi komplexný a obsahuje všetky potrebné informácie<. Určite by sme takúto šablónu vedeli využiť aj v našom e-shope prípadne si vygenerovať celú sekvenciu mailov, keď niekto napríklad opustí košík alebo stránku pri platení.
ChatGPT< môžete taktiež efektívne využiť pri tvorbe textov< na vašu webovú stránku< a zamerať sa pritom na SEO optimalizáciu,< ktorá je dôležitá pre vašu webovú stránku v organickom vyhľadávaní. Takto napríklad dokázal ChatGPT navrhnúť sekciu ,,O nás” pre domácu pekáreň. Vidíme, že ChatGPT používal veľa kľúčových slov, ktoré sa týkajú pekárne. Napríklad pekár, pečenie a pečivo.
veľmi štruktúrovane písať a text má hlavu aj pätu<. Určite nie je perfektný, ale môže poslúžiť minimálne na inšpiráciu, prípadne ako základ takéhoto druhu textu, ktorý si viete dodatočne upraviť sami.
< pečivo, jednotlivé kľúčové slová<. Určite je aj v tomto prípade opäť priestor na zlepšenie, ale ako základ nám tento text od ChatGPT môže poslúžiť veľmi dobre.
ChatGPT< nie je človek, nerozmýšľa, má len prístup k veľkému množstvu informácií. Napriek tomu, že ide o pokročilú technológiu, je v počiatočnom štádiu a ako každý počítač, nástroj s umelou inteligenciou alebo technológia strojového učenia, neprichádza so 100 % zárukou správnosti informácií<.
nemá úplný kontext <vášho života, podnikania alebo zdravia, ktorý by potreboval na to, aby dokázal poskytnúť 100 %-ne spoľahlivé a plne relevantné odpovede. Na obrázku môžete vidieť niektoré obmedzenia<, ktoré o sebe tvrdí sám ChatGPT.
<Využitie Chatu GPT v online marketingu predstavuje revolučný krok v komunikácii so zákazníkmi a zlepšení používateľského zážitku<. Predstavuje taktiež veľký prínos pre majiteľov firiem, ktorí nemajú znalosti v oblasti content marketingu a copywritingu a chcú si tieto veci riešiť sami. ChatGPT im v tomto prípade vie efektívne zastúpiť marketingového poradcu, ktorý pre potreby malej spoločnosti určite postačí.
prináša zvýšenú dostupnosť, personalizáciu a efektivitu komunikácie< so zákazníkmi, čím zlepšuje celkový zákaznícky zážitok a prispieva k úspechu firiem v online prostredí.
hlavne pre inšpiráciu alebo vás nasmerovať< pri vašej práci. S rýchlym rozvojom a neustálym zdokonaľovaním technológií je fascinujúce sledovať, ako sa bude oblasť online marketingu ďalej rozvíjať a transformovať.