Kedy ste naposledy čítali noviny, pozreli si trojhodinový dokument alebo prečítali vzdelávaciu knihu? Žijeme v rýchlej dobe. V dobe, v ktorej televíziu vystriedal Netflix a informácie čerpáme z krátkych článkov prispôsobených smartfónom namiesto čítania papierových novín. Youtube videá nahradili dokumenty, rádio vystriedali podcasty. Marketing neustále podlieha aktuálnym trendom a dynamicky sa mení a vylepšuje. My sme si pre vás pripravili zoznam marketingových podcastov, počúvaním ktorých sa udržíte up-to-date v pulzujúcom marketingovom svete.
Marketing Over Coffee
Samotný názov podcastu je indíciou, počas akej časti dňa si ho môžete aj vypočuť. Coffee Break má počas dňa takmer každý. A keby len jednu. V týždenných epizódach podcastu si vypočujete čo to o klasických marketingových taktikách, ale aj tých aktuálnych trendoch. Samotná show sa nahráva v bostonskej kaviarni, vďaka čomu získavate ten pravý kaviarenský vibe. Obsah podcastu je viac informačný a vy sa pri počúvaní môžete veľa naučiť. Jedna epizóda trvá priemerne 20 až 30 minút.
Kde ho môžete odoberať
- Spotify,
- Apple Podcasts,
- priamo cez webstránku Marketing Over Coffee.
Copyblogger.fm – podcast pre copywriterov
Aj tento názov mnoho prezrádza, keďže podcast sa fokusuje na témy, ktoré zaujímajú hlavne „kopíkov“. Je však atraktívny pre každého, kto tvorí akúkoľvek formu obsahu. Autorka Sonia Simone si do show každý týždeň pozýva jedného hosťa a celý podcast sa nesie v podobe interview. Okrem copywritingu, na ktorý je kladený najväčší dôraz, sa venujú novinkám zo sveta SEO, e-mail marketingu a digitálnemu marketingu.
Kde ho môžete odoberať
- Apple Podcasts,
- Spotify
- priamo na webstránke.
Veda skrývajúca sa za sociálnymi sieťami – The Science of Social Media
Tento podcast majú pod palcom ľudia pracujúci pre social media nástroj Buffer. Okrem vyvíjania nástroja na manažovania profilov, píšu aj veľmi kvalitný blog. Niet divu, že ich podcast je rovnako prepracovaný. Pozostáva z aktuálnych noviniek, príbehov, experimentov a insightov zo sociálnych sietí. Tón reči nie je ani nudný, ani monotónny. Práve naopak. Je zábavný tak ako sú zábavné aj sociálne siete samotné.
Kde ho môžete odoberať
Marketing School – 5 minút marketingu každý deň
Nemáte na počúvanie podcastov dostatok času? 5 minút denne si dokáže nájsť každý. Podcast, ktorý má na svedomí marketingový guru Neil Patel spolu s Ericom Siu, vám prostredníctvom tohto krátkeho formátu poskytne hodnotnú lekciu na každý deň. Obsah podcastu je všeobecnejší ako u predošlých podcastov a každý deň sa priučíte niečo z inej oblasti sveta marketingu.
Kde ho môžete odoberať
The Deeply Graphic DesignCast – podcast pre grafikov
Každému grafikovi občas dôjde inšpirácia. Zasekne sa na jednom mieste a nevie, kam sa posunúť. V tomto podcaste nájdete výborné tipy a triky pre grafických dizajnérov. Epizódy rozoberajú grafické „faily“, trendy a príbehy o klientoch, ktorí sa tešia, ak vám váš vizuál päťkrát vrátia prerobiť, aby si nakoniec predsa len vybrali ten prvý. Podcast jednoducho rozoberá témy, s ktorými sa stotožní každý grafik.
Kde ho môžete odoberať
The GaryVee Audio Experience /w Gary Vaynerchuk
Gary Vaynerchuk je marketingový odborník, ktorý produkuje veľké množstvo marketingových vlogov. Ak nemáte čas sledovať všetky jeho vlogy, venujte sa iba podcastom. Tie pozostávajú zo zostrihaných pasáží jeho videí, rozhovorov so zaujímavými osobnosťami alebo Q&A epizód. Odoberaním Garyho dostanete každý deň dávku motivácie a nových informácii.
Kde ho môžete odoberať
Niečo pre programátorov
- The Changelog – pozostáva z rozhovorov so softwarovými inžiniermi. Vychádza na týždennej báze a odoberať ho môžete na Spotify.
- CodeNewbie – je „must” pre začínajúcich programátorov, ktorí v ňom okrem informácií nájdu aj poriadnu dávku motivácie, tak vhodnej pre programátorov. Za podcastom nemusíte chodiť ďaleko. Stačí iba otvoriť obľúbenú streamovaciu službu Spotify.
- JavaScript Jabber – je týždenný podcast o kódovacom jazyku JavaScript. Informácie o hackoch a taktikách nájdete na Spotify.
Slovenské a české podcasty
- Insight – podcast agentúry Hype, v ktorom hostia rozprávajú o svojich skúsenostiach a marketingových insightoch.
- Marketing Backstage – show Kamila Aujeskeho o aktuálnych novinkách v marketingu, reklame a biznise.
- Marketing bez obalu – podcast agentúry Triad.
- Modrá krev – podcast Davida Loricza, ktorý sa venuje Facebooku.
- Demarketing – český podcast, ktorý detailne rozoberá marketingové otázky vo viac ako hodinových epizódach.
- PeckaPodcast – je ďalší z agentúrnych podcastov, ktorý neslúži ako agentúrne promo. Pod palcom ho majú PeckaDesign špecializujúci sa na e-commerce.
- Včeliště – podcast z Čiech, ktorý sa sústreďuje na obsahový marketing.
- Mladý podnikatel – český podcast, ktorého každá epizóda pozostáva z rozhovoru s podnikateľom, zväčša zo sféry e-commerce.
- Forbes rádio – podcast magazínu Forbes sa venuje širšej problematike.
Máte aj vy svoj obľúbený marketingovo orientovaný podcast alebo zostávate verní čítaniu blogov? Napíšte nám jeho názov v komentári.