Rozmýšľate ako zlepšiť vyhľadateľnosť na vyhľadávačoch ako Google a Bing, tak aby ste zlepšili výsledky vašich marketingových aktivít a potenciálni zákazníci vás a vaše produkty alebo služby ľahko našli? Zamerajte sa na SEO onPage faktory, ktoré na stránke ovplyvňujú pozície a obsah vo vyhľadávaní.
Štruktúra webstránky a URL
Základom úspechu každého eshopu alebo webstránky v organickom vyhľadávaní je dobrá štruktúra, v ktorej sa užívateľ nestratí a úre vyhľadávače uspôsobené URL. Vhodnú štruktúru zadefinujete na základe toho, čo potrebuje a hľadá potenciálny zákazník, analýzy kľúčových slov, dizajn, ale aj toho koľko kategórií a podstránok máte. URL by mali byť krátke, jasné a logicky usporiadané. Najčastejšie chyby sú dlhé URL, zlé štruktúrované URL, generované kódy, nepovolené znaky, diakritika alebo veľké písmená.
Aktuálnosť a relevantnosť obsahu
Píšete na témy, ktoré nie sú zaujimavé pre vašu cieľovú skupinu alebo sa venujete len úzkemu segmentu tém? Nemáte aktualizovaný pravidelne obsah na webe? To sú najčastejšie chyby v rámci obsahu na eshope alebo webstránke, ktoré hodnotí nielen potenciálny zákazník, ale majú vplyv aj na SEO. Kvalitné a zaujimavé témy so širokým záberom, aktualizovaný web sú dôležité SEO onPage faktory. Následne sa články dajú publikovať na Google Business, Facebooku, Twitteri , Linkedin, Instagram alebo iných sociálnych sieťach, prípadne externých obsahových sieťach, či médiách. To sú ďalšie signály, ktoré môžu pomôcť webstránke k lepším pozíciam v SERP – výsledkoch vyhľadávania.
Rýchlosť stránky a webhosting
Rýchlosť webu je posledné roky kľúčovým faktorom, ktorý rozhoduje. To platí najmä pre veľké weby a eshopy, ktoré majú veľa produktov a veľké množstvo návštevníkov. Rýchlosť závisí od mnohých faktorov, ale kľúčové je riešenie, na ktorom je web postavený, optimalizácia obsahu na stránke a webhosting.
Aj WordPress web môže byť funkčnou plaformou, ak je dobre spravený a využitý na správny účel. Eshop na tomto riešení však rozhodne nestavajte. Zvoľte radšej služby, ktoré ponúkajú cloud eshop riešenie ako Shopify alebo Midasto. Každé webové či eshop riešenie má svoje pozitíva aj negatíva.
Tipy
- Pozrite si svoj web v Page Speed Insights od Google.
- Optimalizujte obrázky.
- Nechajte si zhodnotiť cez audit webu kvalitu technického riešenia a obsahu na webe.
Obsah na stránke
Využívate video obsah, obrázky, ale nemáte ich optimalizované pre vyhľadávače? Robíte chyby v interných a externých odkach, nemátate popisy, titulky a iné parametre naplnené relevantnými textami. Pre SEO je dôležité, aby všetko čo na webe použijete bolo aj správne vložené. Využívajte všetky možnosti HTML a dodržujte pravidlá. Pri obrázko vypĺňajte „alt“ parameter, pri odkazoch zase „title“.
Meta značky a štruktrúrované dáta
Veľmi častým javom sú chýbajúce štruktúrované dáta na základe, ktorých môže Google a iné vyhľadávače zobrazovať obsah priamo v SERP vo forme „rich snippets“. Prípadne ďalší hriech býva chýbajúce meta značky, či Open Graph, ktorý zase zobrazuje meta titulku a popis vo výsledkoch vyhľadávania alebo zdieľaní obsahu na sociálnej sieti. Ak máte kategórie, produkty alebo statické stránky na web alebo eshope, je dôležité mať unikátne meta prvky, ktoré dokážu zvýšiť CTR.
Štruktúra nadpisov a segmentácia obsahu
Veľmi veľa webstránok nemá vhodnú štruktúru a použitie nadpisov v štruktúre obsahu. Tie sú doležité pre návštevníka stránky, ktorý sa na základe jasne definovaných nadpisov vie na stránke orientovať, ale aj kľúčové slová v nadpisoch použité majú väčšiu váhu a zvyšujú relevanciu pre Google a iné vyhľadávače. Výskyt kľúčových slov v správne definovanej štruktúre nadpisov má vplyv na SEO.