Ak si myslíte, že online marketing je určený len pre veľké spoločnosti s globálnym cielením, ste na omyle. Na popredných priečkach sa nachádzajú práve lokálne kampane, ktoré sú vhodné pre každú firmu s kamennou predajňou. Pozrite sa na marketingové kampane novým spôsobom a zistite, čo stojí za ich efektívnosťou a čo potrebujete na spustenie takejto kampane.
Reklamné riešenia Google Ads sú vhodné pre firmy z každého odvetvia. Vďaka rôznym typom kampaní a rozšírenému zacieleniu môžete osloviť presne tých ľudí, ktorých potrebujete. Google Ads prichádza stále s novými vylepšeniami, pričom s novinkou miestnych kampaní sa stretávame iba krátko. Ide o pomerne nový typ kampane, a hoci funguje približne iba dva roky, svoju obľubu si získala rýchlym tempom.
Čo je to lokálna Google Ads kampaň?
Lokálne (miestne) kampane v Google Ads umožňujú zobrazovať sa zákazníkom, ktorí sa nachádzajú v bezprostrednej blízkosti vašej kamennej predajne, v jej širšom okolí alebo pri ktorých Google jednoducho sám rozpozná, že majú záujem o produkty, ako sú tie vaše. Predstavujú silné kampane, ktoré dosiahnuť želané výsledky aj so skromnejším rozpočtom. Google na základe vlastných algoritmov určí, komu reklamu zobrazí s cieľom získať vopred definovanú konverziu. Pri lokálnych kampaniach ide najmä o návštevu predajne. To má za následok jej vyššiu návštevnosť, pričom vyššia návštevnosť sa napokon odrazí aj na vyššej tržbe.
Za efektívnosťou lokálnych kampaní stojí niekoľko krokov
Lokálne kampane vedia byť mimoriadne efektívne a úspešné. Za ich účinnosťou však stojí rad krokov, ktoré je potrebné dodržať:
- Na začiatok je nevyhnutné, aby bola kampaň prispôsobená presne vašim požiadavkám. Každá, nielen lokálna, kampaň musí mať svoj plán a cieľ. Pomôže vám to pri cielení na publikum a tiež pri stanovovaní správneho budgetu.
- Bez profilu v Google My Business by ste spustiť kampaň skúšali len márne. Takýto účet totiž predstavuje prvý krok pre vytvorenie kampane. Zároveň je dôležité, aby ste svoj profil udržiavali stále aktuálny. Všetky zmeny, napríklad otváracie hodiny vašej predajne, pravidelne aktualizujte. Ukážte zákazníkom, že vám na ich informovanosti záleží. Okrem toho je dôležité, aby ste im poskytli čo najviac informácií a možností interakcie. Uveďte telefónne číslo, e-mail, link na web. Každému zákazníkovi vyhovuje niečo iné.
- Necieľte iba na jedno miesto, otvoríte tak dvere konkurencii. Pri cielení na širšiu oblasť umožníte, aby sa o vás dozvedelo väčšie publikum. Navyše, viete tak porovnať, ktorá oblasť má lepší výkon. Na druhej strane, cieľte len na relevantné publikum a vylúčte oblasti, ktoré tam nespadajú.
- S budgetom rozumne. Pri vyčlenení finančných prostriedkov na vašu lokálnu kampaň sa poriadne zamyslite, koľko chcete do kampane investovať. Zamerajte sa na výkon kampaní. Ak prinášajú dobré výsledky, podporte ich. Naopak, pokiaľ vidíte, že kampaň nemá zmysel, budget rozhodne obmedzte.
- Kampaň „šitá na mieru“. Miestna kampaň je efektívna preto, lebo je prispôsobená konkrétnej oblasti. To isté platí aj pre reklamu. Prispôsobte ju danej lokalite, zahrňte názov oblasti do textu reklamy alebo použite miestny slang.
- Ostaňte v pozore. Vytvorením kampane sa vaše povinnosti nekončia. Je potrebné sledovať zmeny, nové príležitosti a stratégie v lokálnych kampaniach. Tie potom aplikujte vo vašej kampani a prispôsobte ju najnovším trendom.
Okrem vyššie spomenutých krokov, ktoré je nutné dodržať pri tvorbe lokálnych kampaní, za ich efektívnosťou a obľúbenosťou medzi podnikmi stoja aj ďalšie dôvody:
- Relevantnosť – jeden z kľúčových prvkov celého PPC marketingu. Iba pri cielení na relevantné publikum dokážete získať požadované interakcie, ako sú napríklad miera kliknutia alebo v našom prípade návštevnosť predajne. Pri lokálnych kampaniach je to nevyhnutnosťou a zároveň výhodným konkurenčným prvkom. Správne zacielenie máte takmer isté.
- Menšia konkurencia a nižšia cena za kliknutie – keďže sa snažíte prilákať len zákazníkov v konkrétnej oblasti, konkurencia z hľadiska kľúčových slov je oveľa menšia ako pri oslovovaní globálneho publika. Klesne vám tak cena za preklik a vy viete s rovnakým rozpočtom osloviť viac zákazníkov.
- Vykonanie akcie zákazníkom – potenciálni zákazníci vyhľadávajú kľúčové slová spojené s danou lokalitou. Pri lokálnych kampaniach to takmer vždy predstavuje ich okamžitú potrebu po vašom produkte. Šanca, že si vyberú práve váš podnik je veľmi vysoká.
Ako sa zobrazí lokálna kampaň?
Reklamy v lokálnych kampaniach sa môžu zobraziť na rôznych miestach. Medzi najčastejšie patria reklamy vo vyhľadávaní Google, Google Maps, YouTube či reklamy v obsahovej sieti.
Reklama vo vyhľadávaní Google
S reklamou vo vyhľadávaní Google ste sa už určite vo svojom živote stretli. Tento druh reklamy sa zobrazí po zadaní kľúčového slova používateľom, pričom ako prvé sa zobrazia reklamy na kamenné prevádzky, ktoré sa k používateľovi nachádzajú najbližšie. Vo výsledkoch vyhľadávania sú tieto reklamy označené slovom „Reklama“ a nachádzajú sa pred organickými výsledkami vyhľadávania.
Reklama v Google Maps
Reklama v Google Maps sa zobrazí podobným spôsobom ako reklama vo vyhľadávaní Google, a to na popredných priečkach. V mapách je prevádzka podporovaná reklamou zobrazená buď v červenom štvorčeku, alebo jej pin point bude obsahovať aj logo. Ich cieľom je privádzať návštevníkov do kamenných prevádzok.
Reklama na YouTube
YouTube je skvelým spôsobom ako prilákať nových zákazníkov. Reklama na YouTube sa zobrazí ako video spolu s informáciou, že sa v používateľovom okolí nachádza prevádzka. S najväčšou pravdepodobnosťou upútajú potenciálnych zákazníkov do predajne a vám zaručia požadované konverzie.
Reklama v obsahovej sieti Google
Obsahové kampane sú kampaniami s bannerovou (grafickou) reklamou. Reklamy v obsahovej sieti Google sa zobrazia tam, kde sú najrelevantnejšie. Za ich úspešnosťou však stojí správne cielenie kampane. Google Ads optimalizuje, kde sa reklamy zobrazia, aby dané obchody získali najväčšiu pozornosť.
Čo potrebujete pre spustenie lokálnej kampane?
Základnou podmienkou je, samozrejme, prevádzkovať aspoň jednu kamennú prevádzku. Okrem toho je pre vytvorenie a používanie lokálnej kampane nevyhnutné:
- vytvoriť si účet a používať službu Google My Business,
- prepojiť účet Google My Business so službou Google Ads,
- nastaviť si potrebný budget a ciele, ktoré sledujete,
- využiť kreatívnu časť, čo znamená, že pre spustenie kampane sú potrebné nasledujúce podklady: názvy, popisy (čo ponúkate), výzva na akciu (aby vaše reklamy vynikli) a minimálne jeden pútavý obrázok a jedno video,
- zabezpečiť, aby ste vo svojom účte používali aktívne rozšírenia a lokalitu,
- uviesť dostatok údajov a informácií o vašej prevádzke, dôležité je spomenúť históriu vašej kamennej predajne,
- podstatným krokom je používať kampaň minimálne 30 dní, aby umelá inteligencia mala dostatok času na prispôsobenie.
Internet otvára firmám viacero dverí a ponúka hneď niekoľko príležitostí. So zákazníkmi po celom svete sa tak môžu spoločnosti spojiť prostredníctvom vyhľadávačov, sociálnych médií a iných efektívnych marketingových stratégií. Miestne kampane Google Ads sú len jedným z mnohých spôsobov, ako osloviť potenciálnych zákazníkov. Práve miestne publikum, hoci nie je také rozsiahle, je nepredstaviteľne silné. Záleží už iba na vás, akú stratégiu zvolíte.