Slogan, tiež nazývaný motto, je krátka fráza alebo veta určená na upútanie pozornosti a rýchle odovzdanie konkrétnej správy. Využíva sa predovšetkým v reklame a politike a v oboch prípadoch sa vo všeobecnosti snaží s niečím oboznámiť verejnosť. Je bežné, že skupina alebo spoločnosť ho zmení na základe zmeny kultúry alebo cieľov.
Slogan je teda hlavná fráza, predstavujúca produkt a spoločnosť, ktorá komunikuje kľúčové posolstvo, ktoré chce, aby si spotrebitelia a verejnosť spájali práve s danou značkou. Slogan umožňuje spoločnosti byť v popredí a stať sa zapamätateľnou značkou pre celosvetové publikum. Základnou vlastnosťou sloganu je teda zapamätateľnosť. Prirodzene, slogan musí súvisieť s danou značkou a zároveň musí vytvárať obraz toho, čo značka znamená. Je bežné, že slogan predstavuje nielen samotnú značku alebo spoločnosť, ale aj jej poslanie, vízie a ciele.
Každý slogan je iný a špecifický. Popisuje danú značku alebo produkt a snaží sa chytiť pozornosť zákazníkov. Existuje však niekoľko základných zadefinovaných typov sloganov.
- Biznisové slogany
- Popisné slogany
- Presviedčacie slogany
- Kreatívne slogany
- Emotívne slogany
Slogan spolu s logom a ďalšími aspektami tvoria branding značky a identitu značky. Do vytvorenia týchto prvkov sa oplatí investovať čas a peniaze, pretože vytvárajú prvý dojem so zákazníckou základňou. Medzi najznámejšie slogany v súčasnosti patrí “Redbull vám dáva krídla” alebo “I’m lovin’ it” od spoločnosti McDonald’s.
Som rekreačný cyklista, športovec a kedysi aj cestovateľ. Okrem cyklistiky sa venujem sa outdoor aktivitám v prírode, behu, plávaniu a iným športom. Prešiel som svet na bicykli v rokoch 2013 - 2016 v rámci projektu World Bike Travel. Cestovanie na bicykli ma facinuje už od roku 2000, keď sme začali jazdiť po Európe a objavovať nielen na bicykli nové krajiny a kúty sveta. Rád poradím pri výbere bicykla, tréningu, výberu oblečenia alebo doplnkov stravy. Pravidelne jazdím a trénujem na cestnom bicykli hlavne okolo Bratislavy a v Rakúsku. Pravidelne chodíme na bicykloch na výlety, jazdy, preteky po Slovensku a iných krajinách Európy. Okrem klasických cyklo maratónov som prešiel aj extrémne preteky ako Istria 300, Alpenbrevet Platinum Tour, zúčastnil som sa 24 hodinovej jazdy z KE do BA, pravidelne chodím cyklomaratón Jasná alebo Trnava Rysy. Ročne najazdím od 6000 do 25000 km. Naše firmy poskytujú služby v oblastiach ako tvorba e-shopov a webstránkok, poskytujeme marketingové a e-commerce služby. Sám som konzultant v oblasti marketingu, e-commerce a pre web, kde okrem poradenstva, školení riešim aktívne aj zlepšovanie procesu, audity, analýzy, budgeting a riadenie projektov. V oblasti mám už viac ako 20 rokov skúseností. Od roku 2002 sa venujem profesionálne IT, školeniam, online, tvorbe webstránok, SEO a marketingu od roku 2007. Založil som marketingovú agentúru Madviso, e-shop platformu Midasto a e-shop a predajňu so zameraním na cyklo a outdoor Trenujeme. Rád spolupracujem na zujímavých projektoch a rozvíjam ich.