Písaním blogu ste strávili obrovské množstvo času, teraz je čas zverejniť ho. Váš blog však musí vyzerať atraktívne nielen pre čitatela, ale aj pre vyhľadávače, ako je Google. Prinášame vám niekoľko povinných krokov pre optimalizáciu blogových príspevkov.

Definujte svoju „kľúčovú frázu“ a uistite sa, že je v texte

Existuje niekoľko dôvodov, prečo by ste sa mali venovať blogu. Možno sa chcete objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na určité kľúčové slová a tým prilákať publikum na svoj web. Skôr než začnete písať, uistite sa, že viete, na aké kľúčové slová sa chcete zamerať. Ideálne si vyberaje dlhšie kľúčové frázy, tzv. longtail keywords. Namiesto „pizza“ radšej zvoľte „donáška pizza Bratislava“ alebo „donáška pizze do domu“ a podobne. Táto hľavná kľúčová fráza by sa mala objavovať v texte a podľa možnosti aj v nadpise alebo v meta titulke. Robte to však prirodzene, neprepchávajte texty frázami, na ktoré sa chcete umiestniť v Google. Inými slovami, píšte blog tak, aby bol zaujímavý a uistite sa, že kľúčové slová tam niekde sú.

Nekopírujte text s formátovaním

Ak ste písali text v inom textovom editore a potom ste ho skopírovali do svojho blogu, mohlo sa stať, že ste skopírovalí aj pôvodné formátovanie. Tým nemyslím tučné písmo, kurzívu, odseky alebo titulky. Mám na mysli farbu či font písma. Aby sa váš text vždy zobrazoval správne, uistite sa, že po vložení do editora odstránite formátovanie.

Štrukturujte text s nadpismi

Používajte nadpisy rovnako, ako to robíme v tomto článku. Nadpisy pomáhajú čitateľom ľahšie sa zorientovať v texte a rýchlejšie nájsť konkrétnu časť, o ktorú sa zaujímajú. Touto štruktúrou naznačíte aj vyhľadávačom, čo považujete v texte za najdôležitejšie. Používajte nadpisy H2, H3, H4 atď. Nadpis H1 používajte len pre hlavný nadpis blogu. Častou nováčikovskou chybou je používanie H1 v texte pri viacerých nadpisoch.

Optimalizujte adresu URL

V ideálnom prípade používajte kratšie adresy URL obsahujúce kľúčové slová. Používanie krátkych adries URL má niekoľko výhod. Sú čitateľné a vyzerajú dôveryhodnejšie. Porovnajte tieto dva odkazy: „https://midasto.sk/seo-optimalizacia-obrazky/“ a „https://midasto.com/p-343353.html“. Na ktorý by ste radšej klikli?

Pozor na obrázky

Najprv musíte vybrať správny obrázok, ktorý sa hodí k vášmu obsahu. Môžete ho buď kúpiť vo fotobanke, použiť svoje vlastné obrázky alebo nájsť bezplatný obrázok s licenciou „public domain“ (inak známa ako CC0). Keď máte obrázok, musíte ho optimalizovať. Tu je niekoľko rýchlych tipov:

  • Upravte veľkosť obrázka ešte pred tým, než ho nahráte na web. Nájdu sa aj ľudia, ktorí použijú obrázok s rozmermi 3100 x 3100 pixelov vo veľkosti 6 MB a potom ho nastavia na zobrazenie ako 300 x 300 px na webovej stránke. Ak to urobíte, extrémne spomalíte váš web, pretože vaši používatelia budú musieť načítať celých 6 MB. Obrázky by mali mať čo najmenšiu možnú veľkosť, samozrejme s udržaním kvality.
  • Správne pomenujte svoje obrázky, Google to číta.  Názov „IMG_3493.jpg“ nehovorí nič o obsahu obrázka. Na druhú stranu „jablkovy-kolac.jpg“ vysvetľuje celkom presne, čo obsahuje obrázok
  • Používajte alternatívne texty, popisy k obrázkom a nadpisy k linkom.

SEO pluginy sú vždy dobrý nápad

Najpopulárnejšie pluginy sú pravdepodobne Yoast a All in one SEO. My v agentúre používame najmä All in one SEO. Vďaka týmto pluginom môžete ovplyvniť, ako sa váš článok zobrazí vo vyhľadávaní Google. Môžete zmeniť meta názov a popis. Ideálne by sa kľúčová fráza nachádzať aj v titulke aj v popise.

Kategórie a značky pre ľahšiu navigáciu

Je váš blogový príspevok pripravený? Super. Nezabudnite ho pridať do správnej kategórie a pridajte príslušné značky. Váš čitateľ nájde všetko, čo potrebuje oveľa rýchlejšie, ak používate značky a kategórie.

Zhrnutie

Skôr ako zverejníte článok, prejdite si tento krátky zoznam:

  • HTML kód je čistý a neobsahuje formátovanie,
  • adresa URL je optimalizovaná,
  • obrázky sú pomenované správne v plnej veľkosti 200 kb alebo menej,
  • váš blogový príspevok je štruktúrovaný s titulkami (H2, H3),
  • meta názov a meta popis je nastavený,
  • kľúčové slová sú použité v texte, meta názve a popise.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *