Príklad využitia WEBP a JPEG formátu pri optimalizácii obrázkov pre web

Madviso Madviso

Optimalizácia obrázkov pre e-shopy je proces, ktorý sa zameriava na zlepšenie rýchlosti načítania obrázkov na vašom e-shope. Je to dôležité preto, že rýchlosť načítania stránky má vplyv na SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) a používateľský zážitok. V tomto krátkom blogu si ukážeme ako sa dokáže optimalizovať veľký zdrojový obrázok pre e-shop s využitím zmeny rozmerov a použitia formátov WEBP a JPEG.

Cieľom je optimalizovať nie ideálny zdroj od výrobcu, tak aby mal optimálnu veľkosť na použitie v e-shope. Zdrojový obrázok produktu na stiahnutie vo veľkosti 6,5 MB a rozlíšení 8000×6000 px. Nižšie nájdete príklady obrázkov ako sa postupne z daného zdroja optimalizovali pri zachovaní použiteľnej kvality na lepšiu veľkosť.

Zmenšený obrázok vhodný ako galéria e-shop obrázku v rozlíšení 1600×1600 px a 96 DPI vo formáte JPEG a veľkosťou 199 kB.

 

Produktový obrázok v JPEG formáte
Produktový obrázok v JPEG formáte

Zmenšený obrázok vhodný ako galéria e-shop obrázku v rozlíšení 1600×1600 px a 96 DPI vo formáte WEBP a veľkosťou 88 kB.

Produktový obrázok v WEBP formáte
Produktový obrázok v WEBP formáte

Zmenšený obrázok vhodný ako galéria e-shop obrázku v rozlíšení 400×400 px a 96 DPI vo formáte JPEG a veľkosťou 36 kB.

Produktový náhľad v JPEG formáte
Produktový náhľad v JPEG formáte

Zmenšený obrázok vhodný ako galéria e-shop obrázku v rozlíšení 400×400 px a 96 DPI vo formáte WEBP a veľkosťou 10 kB.

Produktový náhľad v WEBP formáte
Produktový náhľad v WEBP formáte

 

 

BLOG

Podobné články

Kontakt

Zaujali vás naše služby?

Máte otázky, záujem o úvodnú konzultáciu či cenovú ponuku? Radi vás privítame u nás v kancelárii na Leškove 8, alebo si dohodneme stretnutie online.

Prvá konzultácia je zadarmo.

Kontaktujte nás