Pravdepodobne ste si všimli, že niektorým vašim článkom sa darí a držia si čítanosť aj napriek staršiemu dátumu, a iné sú naopak čítané úplne minimálne. Aj tu platí Paretovo pravidlo, 20 % všetkých vašich blogových príspevkov má až 80 % celkovej čítanosti a naopak, až 80 % článkov dostahuje len 20 % z celkovej čítanosti za určité obdobie. Ako využiť úspešné články?
Staré a úspešné články môžete upraviť, vynoviť, pridať dodatočné informácie, či odstrániť tie nezaujímavé, a nanovo ich publikovať. Nebojte sa dať článkom druhý život, ocenia to nielen návštevníci vášho webu, ale aj Google.
Kedy sa oplatí znovu publikovať staré články?
Existuje niekoľko prípadov, kedy je výhodné publikovať staré články.
- Starší článok stále prináša návštevnosť z vyhľadávačov, no uverejnené informácie už nie sú aktuálne.
- Článok je kvalitný a zameraný na špecifické kľúčové slová, no nie je na prvej strane vo výsledkoch vyhľadávača.
- Ide o typ článku, ktorý je potrebné neustále aktualizovať.
- Ide o dôležitý článok, ktorý chcete svojmu publiku ukázať alebo pripomenúť.
Článok, ktorý chcete publikovať znovu by mal byť populárny a zaujímavý. Pri “republishingu” je dôležité článok aktualizovať, doplniť a vymazať zastarané informácie.
Na čo si treba dávať pozor pri opätovnom publikovaní článku?
V prvom rade nemeňte adresu URL. Ak ju úplne zmeníte, je to ako by ste článok publikovali poprvýkrát. Bez histórie. Prídete teda o svoje pozície, ktoré ste už vo vyhľadávaní mali, a zároveň môžete zabudnúť na všetky inbound linky. Publikovanie článku nanovo so zachovaním URL môže naopak podporiť výsledky vo vyhľadávaní.
Nebojte sa rozšíriť text, prípadne doplniť ďalšie materiály na stiahnutie. Môžete upraviť meta popis, no nemali by ste ale zmeniť zameranie článku. Je vždy dobré uviesť na konci článku poznámku o tom, že článok bol aktualizovaný.
Pri republikovaní článku použite tento „checklist”:
- odstráňte obsah, ktorý nie je aktuálny a je irelevantný,
- pridajte nové aktuálne informácie a príklady,
- skontrolujte linky v článku, nefunkčné alebo nerelevantné zmeňte,
- upravte prípadnú grafiku podľa vášho aktuálneho brand manuálu,
- pridajte poznámku o aktualizácii článku.
Zo starého článku nový typ obsahu
Starý a úspešný obsah môžete využiť na nový typ obsahu. Identifikujete najúspešnejšie blogy a vytvorte infografiku, video, podcast alebo prezentáciu. Experimentujte a skúšajte, ktoré formy obsahu vám prinesú najviac návštevníkov na web alebo pomôžu k naplneniu konkrétnych cieľov.
Mnohé weby a magazíny napríklad používajú krátke videá, ktoré v skratke predstavia určitú tému. Úspešné sú aj rôzne verzie článkov, ako fotoprezentácie alebo dlhšie príspevky. Mimoriadne dobre sa zdieľajú aj infografiky, ktoré v atraktívnej vizuálnej forme zobrazujú základné fakty.