SEO je špecifická služba, ktorej efektivitu nedokážete zmerať zo dňa na deň. Výsledky sa dostavia od štyroch mesiacov až za rok. Pokiaľ chcete vložiť vašu stránku do rúk profesionálneho SEO optimalizátora, je dôležité zvoliť si toho správneho. Ako ho rozoznať a na čo si dať pozor, sa dočítate v našom článku.

Čo optimalizácia SEO zahŕňa?

Zjednodušene, sú to všetky činnosti, ktoré smerujú k zlepšeniu pozícií vašej stránky/e-shopu v organickom vyhľadávaní. Mnoho optimalizačných agentúr a konzultantov poskytuje vlastníkom webových stránok užitočné služby, medzi ktoré patria:

  • kontrola štruktúry a obsahu webu,
  • technické poradenstvo ohľadom vývoja webu: napríklad hosťovanie, presmerovania,
  • chybové stránky, použitie JavaScriptu,
  • vývoj obsahu,
  • správa online kampaní pre rozvoj podnikania,
  • prieskum kľúčových slov,
  • školenia ohľadom optimalizácie pre vyhľadávače,
  • znalosti z konkrétnych trhov a oblastí.

Ak uvažujete o službách SEO špecialistu, rozhodnite sa čo najskôr. Najvhodnejší čas je vtedy, keď zvažujete zmenu dizajnu alebo plánujete spustenie nového webu. Váš web tak už od začiatku bude navrhnutý s ohľadom na SEO. Dobrý optimalizátor však môže pomôcť vylepšiť už aj existujúci web. SEO optimalizácia si vyžaduje realizáciu odporúčaných zmien. Ak na to nemáte čas, najímať si odborníka nemá pre vás zmysel. Ak máte záujem si SEO spravovať samostatne, prečítajte si sériu našich blogov Ako začať so SEO.

Prvé miesto na Googli vám nikto nezaručí

Ak chcete rozoznať dobrého SEO špecialistu, overte si jeho referencie, spýtajte sa bývalých klientov, či majú dojem, že im poskytol užitočné služby, či sa s ním dobre spolupracovalo, a či im priniesol pozitívne výsledky. Požiadajte o technický audit a audit vyhľadávania na svojom webe, aby ste zistili, čo je podľa špecialistu nutné podniknúť, prečo, a aké výsledky očakáva. Za túto službu najskôr budete musieť zaplatiť.

Ak vám však sľúbi, že vďaka jeho zmenám dosiahnete prvé miesto vo vyhľadávaní Google, nájdite si niekoho iného. Pokutní špecialisti sa často chvália špeciálnymi vzťahmi so spoločnosťou Google a zaručia vám tak prednostné odosielanie dát do Google. Ten ale, pojem prednostné odoslanie nepozná.

Aké otázky sa pýtať?

  • Môžete mi ukázať príklady vašej predchádzajúcej práce a povedať mi o niektorých svojich úspechoch?
  • Ako dlho sa v tomto odbore pohybujete?
  • Riadite sa pokynmi Google pre webmasterov?
  • Ponúkate ako doplnok svojich služieb pre základné vyhľadávanie tiež online marketingové služby alebo poradenstvo?
  • Aké výsledky očakávate a v akom časovom rámci? Ako meriate svoj úspech?
  • Aké sú vaše hlavné techniky SEO?
  • Ako s vami budem komunikovať? Poviete mi o všetkých zmenách, ktoré na mojich stránkach vykonáte, a podrobne ma budete informovať o svojich odporúčaniach a dôvodoch na ich uskutočnenie?

Ak dostanete na stretnutí od vášho potencionálneho SEO špecialistu relevantné odpovede na tieto otázky, pravdepodobne naozaj ide o niekoho, kto sa v obore vyzná.

Buďte opatrní, ak je spoločnosť tajnostkárska, alebo nechce jasne vysvetliť, čo zamýšľa vykonať

Ak je vám niečo nejasné, požiadajte o vysvetlenie. Ak SEO špecialista pod vašim menom vytvorí podvodný alebo zavádzajúci obsah, môže byť váš web úplne odstránený z indexu Google. Zodpovednosť za činnosť najatých firiem nesiete v konečnom dôsledku vy. Je preto dobré vedieť, ako presne vám tieto firmy chcú pomôcť.“ Pokiaľ má optimalizátor prístup na váš server prostredníctvom protokolu FTP, mal by vám vysvetliť všetky zmeny, ktoré na webe vykoná.

Majte prehľad o tom, kam mieria vaše peniaze

Zatiaľ čo Google nikdy nepredáva lepšie hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania, niektoré ďalšie vyhľadávače kombinujú výsledky, pri ktorých sa platí za kliknutie alebo za zaradenie, s bežnými výsledkami webového vyhľadávania. Niektorí optimalizátori vám sľúbia vysoké hodnotenie vo vyhľadávačoch, ale namiesto výsledkov organického vyhľadávania vás umiestnia do reklamnej sekcie.

Niektorí optimalizátori dokonca menia ponukovú cenu v reálnom čase, aby vytvárali dojem, že „ovládajú“ ostatné vyhľadávače a môžu vás umiestniť na vybranú pozíciu. Tieto podvody vo vyhľadávači Google nefungujú, pretože inzercia je jasne označená a oddelená od výsledkov vyhľadávania. Nezabudnite sa však optimalizátora, o ktorom uvažujete, opýtať, ktoré poplatky sú určené na trvalé zaradenie, a ktoré na dočasnú reklamu.

Na aké ďalšie veci je potrebné dávať si pozor?

Existuje niekoľko varovných signálov, ktoré vás upozornia na to, že možno jednáte s nepoctivým SEO špecialistom. Keďže tento zoznam nie je zďaleka úplný, v prípade akýchkoľvek pochybností dôverujte svojmu inštinktu. V každom prípade, neváhajte ukončiť spoluprácu, ak optimalizátor:

  • vlastní tieňové domény,
  • umiestňuje na doorway stránkach odkazy na svojich ďalších zákazníkov,
  • ponúka predaj kľúčových slov v adresnom riadku,
  • nerozlišuje medzi vlastnými výsledkami vyhľadávania a reklamami, ktoré sa zobrazujú na stránkach s výsledkami vyhľadávania,
  • zaručuje dobré hodnotenie, avšak len pre dlhé a nezrozumiteľné kľúčové frázy (pre ktoré by ste ho dosiahli v každom prípade),
  • pracuje so sfalšovanými údajmi WHOIS,
  • zaznamenáva prevádzku z „falošných“ vyhľadávačov alebo softvéru typu spyware alebo scumware,
  • mal domény, ktoré boli odstránené z indexu Google alebo sám na Googli nie je uvedený.

Ak máte záujem o profesionálnu SEO optimalizáciu prečítajte si viac v sekcii SEO služby. Radi vám poradíme a navrhneme optimálne riešenie na úvodnej bezplatnej konzultácii. Chcete sa zdokonaliť v oblasti SEO a získať cenné poznatky? Pravidelne organizujeme workshopy ako SEO základy, SEO pre copywriterov  alebo SEO pre WordPress pre verejnosť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.