Madviso Madviso

Prehliadač Google je dlhodobo najpopulárnejší vyhľadávací nástroj na svete. V súčasnosti má viac ako 92 % podiel na trhu vyhľadávačov. Miliardy ľudí používajú Google na vyhľadávanie širokej škály informácií, ale aj lokality obchodov a služieb. To je dôvod, prečo je dôležité, aby si firmy vytvorili a optimalizovali svoje stránky na Google My Business. Dobrý a vyhľadateľný profil na Googli navyše môže mať akákoľvek firma bez ohľadu na jej veľkosť a budget. 

Čo je Google My Business a na čo slúži

Každý z nás už určite využil Google na vyhľadanie najbližšej reštaurácie, kaderníctva alebo si týmto spôsobom našiel otváracie hodiny pošty na svojom sídlisku. Práve toto ponúka služba Google My Business. Ak by ju firmy nemali založenú, jednoducho by ste ich pomocou Googlu nenašli. Preto sa dá povedať, že v súčasnosti je vytvorenie profilu pre podnikateľov na Googli nevyhnutné.

Služba Google My Business pomáha propagovať miestne firmy online. Vytvára akýsi obchodný adresár, ktorý pomáha používateľom nájsť v čo najbližšom okolí to, čo hľadajú. Okrem toho firmy spája s ich cieľovým publikom a poskytuje im podrobnú analýzu o tom, kto sú ich zákazníci. Služba je poskytovaná zadarmo, preto je skvelým spôsobom, ako presadiť na trhu aj menšiu firmu s obmedzeným budgetom.

Profil na GMB vám umožňuje kontrolovať a aktualizovať kontaktné informácie, otváracie hodiny a ďalšie dôležité podrobnosti o vašej firme. Môžete tiež uverejňovať aktualizácie a zdieľať, že ste rozšíril služby, dočasne zatvorili alebo znovu otvorili prevádzku. Firemné profily Google majú silné miestne SEO, takže informácie, ktoré zdieľate, sa umiestnia nad webmi, ktoré môžu mať neaktuálne podrobnosti.

Hlavné výhody používania Google My Business

Čím budete viditeľnejší a vaša firma sa častejšie zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania, tým je väčšia šanca, že získate nových zákazníkov. Vytvorenie, overenie a správna optimalizácia účtu Google My Business je preto ideálna príležitosť, ako nakopnúť váš biznis. Poďme si popísať základné výhody, ktoré získate, ak sa rozhodnete založiť si firemný profil na Googli.

GMB umožňuje zobrazovanie firmy v Mapách Google

Google Local Pack je stránka s výsledkami vyhľadávacieho nástroja, ktorá zobrazuje miesta súvisiace s vyhľadávaným výrazom. Nájdete ju na prvej strane vyhľadávania a je to vlastne prvá vec, ktorá sa potenciálnemu zákazníkovi zobrazí. Obsahuje aj ďalšie relevantné informácie, ako napríklad telefónne číslo, adresu, otváracie hodiny alebo počet hviezdičiek a recenzie od zákazníkov.

Google Local Pack je prvá vec, ktorá sa zákazníkovi zobrazí
Firma sa v Mapách Google zobrazuje na prvej strane vo vyhľadávaní.

Zákazníci môžu písať recenzie, čo zvyšuje dôveryhodnosť

Mnohí zákazníci sa pri výbere tovaru alebo služby spoliehajú na recenzie od iných zákazníkov a dôverujú im dokonca rovnako ako osobným odporúčaniam. Práve recenzie zvyšujú dôveryhodnosť firmy a sú taktiež zodpovedné za zvýšenie predaja. Recenzie nielenže zvyšujú hodnotenie vyhľadávača, ale slúžia aj ako bezplatná a spoľahlivá reklama na produkty alebo služby.

Malou nevýhodou sa môže na prvý pohľad zdať to, že s uverejnenými recenziami sa nedá pracovať, a tak tam musia zostať i tie, ktoré pôsobia negatívne. Nezabúdajme však na to, že kritika nás v živote posúva ďalej a nikto nie je dokonalý. To chápu aj zákazníci a väčšinu z nich neodradí jedna zlá recenzia, pokiaľ ju prevyšujú pozitívne. Nevhodné recenzie sa však dajú nahlásiť a ak uvediete relevantný dôvod, prečo je recenzia nepravdivá, môže sa vám ju podariť odstrániť.

Recenzie slúžia ako bezplatná a účinná reklama
Recenzie zvyšujú dôveryhodnosť firmy.

Google My Business poskytuje podrobnú štatistiku

GMB ponúka výkonné funkcie na zobrazovanie štatistiky o oblastiach, ktoré vám pomôžu pri vytváraní stratégií a ďalšom rozhodovaní. Poskytujú dôležité informácie o tom, odkiaľ publikum prichádza, zobrazuje počet vzhliadnutí firemného profilu, fotiek a príspevkov. To pomáha na overenie účinnosti kampaní a prípadné vytváranie stratégií.

Informácie, ktoré ponúka GMB

  • Aké vyhľadávacie dopyty sa používajú na to, aby zákazníci firmu našli (priamo, nepriamo).
  • Koľkokrát ľudia našli firmu vo Vyhľadávaní Google alebo v Mapách.
  • Ako často hľadajúci žiadajú o trasu do firmy.
  • Aké zariadenie bolo použité na nájdenie firmy.
  • Koľko zobrazení majú pridané fotky.
Recenzie slúžia ako bezplatná a účinná reklama
Recenzie zvyšujú dôveryhodnosť firmy.

Služba GMB je efektívna a poskytovaná zadarmo

Tento efektívny online nástroj je bezplatný a navyše sa ľahko ovláda. Preto je ideálny aj pre malé alebo začínajúce podniky bez predošlých skúseností s online marketingom a nízkym budgetom. Firemný profil Google je pre nich skvelým odrazovým mostíkom a nástrojom na zvýšenie povedomia o ich biznise pre potenciálnych zákazníkov.

Ako vytvoriť profil na Google My Business

Vytvorenie firemného profilu Google predstavuje jednoduchý spôsob, ako prilákať nových zákazníkov do tvojej firmy prostredníctvom Vyhľadávania a Máp Google. Je dôležité povedať, že firemný profil Google je k dispozícii iba pre firmy, ktoré sú v kontakte so zákazníkmi. Patria sem firmy s fyzickou prevádzkou a firmy, ktoré poskytujú služby prostredníctvom stretnutí s klientmi na iných miestach. Ak podnikáte len online, budete musieť zostať pri iných nástrojoch Google, napr. Google Ads alebo Google Analytics.

1. Prihláste sa do Správcu firemného profilu Google

Ak ste sa už prihlásili do účtu Google, automaticky sa prihlásite aj do správcu firemného profilu Google. Pokiaľ nie, zadajte svoje obvyklé prihlasovacie údaje účtu Google alebo si vytvorte nový účet.

2. Pridajte svoju firmu

Zadajte názov svojej firmy. Ak sa nezobrazuje v rozbaľovacej ponuke, kliknite na položku Pridať svoju firmu na Googli. Potom vyberte vhodnú kategóriu pre firmu a kliknite na tlačidlo Ďalej.

3. Zadajte polohu firmy

V prípade, že máte fyzickú adresu, na ktorej môžu zákazníci prevádzku osobne navštíviť, kliknite na možnosť Áno. Potom pridajte adresu svojej firmy. Možno bude tiež potrebné umiestniť značku firmy na mieste na mape.

Ak firma nemá miesto, ktoré môžu zákazníci navštíviť, ale ponúka osobné služby alebo doručenie, môžete uviesť celé oblasti. Ak nezadáte adresu, Google vás požiada o zadanie regiónu. Vyberte si z ponuky a choďte Ďalej. 

4. Vyplňte svoje kontaktné údaje

V tomto kroku zadajte telefónne číslo a adresu webovej stránky firmy, aby mohli v prípade potreby zákazníci jednoduchšie kontaktovať prevádzku. Telefónne číslo nie je povinné, takže ak nechcete byť zastihnutý, tento údaj môžete vynechať.

5. Overte svoju firmu

Zadajte svoju fyzickú adresu, ktorá bude slúžiť na overenie firmy, ale nebude sa zobrazovať vo firemnom profile Google. Ak kliknete na tlačidlo Ďalej, zobrazia sa príslušné možnosti overenia účtu. Firmy s fyzickým sídlom dostanú na overenie kód poštou priamo na adresu a firmy s oblasťou pokrytia ho dostanú e-mailom.

Keď dostanete svoj päťmiestny kód, zadajte ho v ďalšom kroku alebo prejdite na https://business.google.com/ a kliknite na Overiť alebo Overiť firmu. Zobrazí sa vám okno s potvrdením overenia. Po overení môžete prejsť Ďalej na posledný krok k vášmuu firemnému účtu na Google My Business.

6. Prispôsobte si firemný profil podľa vašich predstáv

V tomto kroku môžete vyplniť všetko, čo by sa zákazníkom mohlo hodiť. Či už to budú otváracie hodiny, popis firmy, alebo fotografie. Keď budete pripravený, po kliknutí na Pokračovať sa ocitnete v hlavnom paneli Správcu firemných profilov. Tam môžete spravovať svoj firemný profil, zobrazovať štatistiky, prečítať si recenzie a správy či vytvárať reklamy Google.

V profile je dôležité vyplniť všetky dôležité informácie
V profile vyplň všetky informácie, ktoré budú tvoji zákazníci potrebovať.

Ako optimalizovať profil na Google My Business

Ak chcete zo svojho firemného profilu Google vyťažiť maximum, musíte ho neustále aktualizovať a optimalizovať. Google hodnotí profily v miestnom vyhľadávaní podľa toho, akú má firma relevanciu a do akej miery je známa. To všetko vyhodnocuje na základe aktivít, či už je to SEO, recenzie, alebo množstvo a frekvencia zdieľaných príspevkov a odkazov. Existuje niekoľko overených krokov a aktivít, ktoré môžu dopomôcť k zlepšeniu tvojho Google firemného profilu.

Kompletne vyplnený Google profil

Ak budete mať kompletne vyplnený profil na Googli, zvyšujete tak svojej firme dôveryhodnosť u zákazníkov. Úplný profil tiež zvyšuje pravdepodobnosť, že zákazníci skutočne navštívia kamennú prevádzku. Samotný Google tvrdí, že firmy s úplnými a presnými informáciami sa ľahšie priraďujú k správnym vyhľadávaniam, čo zvyšuje ich relevantnosť. Tu sa kruh uzatvára – jednoduché, však?

Pridajte reálne fotky a videá

Firemný profil Google obsahuje logo a titulnú fotku, to ale nestačí. Pre vyšší záujem o vaše podnikanie je nevyhnutné pridávať reálne fotky a videá priestorov, produktov alebo služieb. V tomto prípade platí, čím viac, tým lepšie. Podľa spoločnosti Google dostávajú firmy s fotografiami oveľa viac žiadostí o trasu a tiež na ich webové stránky zákazníci častejšie klikajú.

Ako pridať fotky a videá na firemný profil Google

Fotky alebo videá pridáte do svojho profilu Google tak, že v ľavom paneli kliknete na záložku Fotky. V pravom hornom rohu kliknete na + a pridávate fotografie, ktoré chcete. Môžete nahrať obrázok, vybrať si ho z albumov firemného profilu alebo vybrať fotku, na ktorej je firma označená. Ak chceš pridať videá, v hornej časti nájdeš kartu Video. Postup je rovnaký.

Fotky a videá sa pridávajú cez záložku fotky
Reálne fotky a videá pomáhajú zvýšiť záujem zákazníkov o produkty.

Zahrňte do profilu kľúčové slová

Používanie správnych kľúčových slov zlepší relevanciu profilu. Zakomponujte ich prirodzeným spôsobom do popisu firmy a uvidíte, aké zázraky to prináša. Neviete, ako vybrať vhodné kľúčové slová? Existuje niekoľko pomocníkov, ako napríklad Google Trends, Plánovač kľúčových slov alebo sa len zamyslite nad tým, ako by ste hľadali na Googli svoju firmu vy a skúšajte. Pozor na zlé zvolené kľúčové slová, ktoré sa nezhodujú so zámerom vášho podnikania, to môže vyhľadávaniu vašej firmy uškodiť.

Odpovedajte na recenzie a vytvárajte si priaznivé PR

Zákazníci veria iným zákazníkom viac ako firme, preto môže byť pozitívna recenzia rozhodujúcim faktorom pri kúpe. O recenziu na váš firemný Google profil môžete aj požiadať, ideálne po kúpe produktu alebo návšteve prevádzky. Google poskytuje priamy odkaz, pomocou ktorého môžete zákazníkov požiadať, aby napísali recenziu na vašu firmu.

Na recenzie môžete taktiež odpovedať. Či už ide o poďakovanie za milú recenziu, alebo opodstatnené ospravedlnenie na možnú negatívnu. V oboch prípadoch to prispieva k zvyšovaniu dôveryhodnosti. Ak chcete zobraziť a odpovedať na recenzie, nájdete ich v paneli Recenzie na ľavej strane.

Ako poslať žiadosť o recenziu

Ak chcete zdieľať odkaz na žiadosť o recenziu, na domovskej stránke nájdete okienko s názvom Získajte ďalšie recenzie. Po kliknutí na tlačidlo Zdieľať recenziu sa vám zobrazí odkaz, ktorý môžete skopírovať a komukoľvek poslať. Zvoliť si môžete aj druhú možnosť, a to priamo odoslať odkaz cez Facebook, WhatsApp, Twitter alebo ju zdieľať e-mailom.

Zákazníci veria recenziám viac ako firmám
Google poskytuje priamy odkaz, pomocou ktorého môžeš zákazníka požiadať o recenziu.

Aktualizujte informácie a pridávajte príspevky

Nezabudnite upraviť svoj firemný profil vždy, keď sa zmení akákoľvek z uvedených informácií. Najčastejšou chybou, ktorú robia prevádzky, je to, že nezmenia časy otváracích hodín a následne čelia kritike od nahnevaných zákazníkov. Ak chcete upraviť informácie o svojej firme, môžete tak urobiť kedykoľvek a tak často, ako je to potrebné.

V službe Google My Business môžete vytvárať príspevky podobne, ako to poznáte zo sociálnych sieti. Môžete pridávať fotky produktov, zdieľať aktualizácie a udalosti. Tvorba príspevkov je veľmi intuitívna a jednoduchá a novým zákazníkom pomôže priblížiť váš biznis.

Ako vytvoriť príspevok na Google My Business

V ľavej ponuke kliknite na položku Príspevky a následne na modrý kruh Nový príspevok v pravom dolnom rohu. Vyberte si, aký druh príspevku chcete vytvoriť: aktualizácia COVID-19, ponuka, výrobok, čo je nové alebo podujatie. Každý typ príspevku obsahuje špecifické informácie, ktoré je potrebné vyplniť. Ak máte všetko vyplnené, kliknite na Zverejniť. Pokiaľ ste sa v niečom pomýlil, nevadí, príspevok sa dá kedykoľvek upraviť.

Každý typ príspevku obsahuje špecifické informácie
Príspevky v GMB sa dajú kedykoľvek upraviť alebo vymazať.

Pridajte špeciálne funkcie a atribúty

Pre firemné účty Google sú k dispozícii špeciálne funkcie, ktoré sa líšia v závislosti od predmetu podnikania. Hotely môžu zobrazovať hodnotenia triedy, časy registrácie a vybavenie. Reštaurácie a bary zas jedálny a nápojový lístok alebo obľúbené jedlá. Firmy, ktoré ponúkajú služby, môžu zobraziť zoznam služieb.

Firmy majú prístup k rôznym typom tlačidiel na základe zvolenej kategórie, no najčastejšie sa používajú Rezervácia, Objednať alebo Zavolať. Každá firma si môže vybrať až 10 kategórií, preto je výber naozaj široký. Ďalšou možnosťou je pridať faktické atribúty, ktoré by mohli zákazníkov zaujímať. V minulosti to bolo obľúbené bezplatné Wi-Fi, v súčasnosti napríklad bezbariérový prístup.

Ako pridať alebo upraviť atribúty

V informačnom paneli kliknite na položku Informácie. V časti Od firmy kliknite na Pridať atribúty. Ak už nejaké atribúty pridané máte a chcete ich len doplniť, kliknite na ceruzku vedľa položky Od firmy. Pridajte všetko, čo potrebujete a kliknite na tlačidlo Použiť.

Firmy majú prístup k rôznym druhom tlačidiel
Každá firma si môže vybrať až 10 kategórií, ktoré im neskôr prinášajú rôzne typy tlačidiel.

Pridajte ponúkané produkty

Ak vlastníte alebo spravujete firmu, ktorá ponúka produkty na predaj, jednoducho ich môžete pridať do svojho firemného profilu Google. Tie sa po pridaní môžu zobrazovať okrem vášho profilu aj v Nákupoch Google, čo vám pomôže zvýšiť predaj.

Ako pridať produkty do firemného profilu

V informačnom paneli vľavo kliknite na Výrobky, a potom stlačte Pridať výrobok. Vložte fotografiu produktu, jeho názov, kategóriu, cenu, popis a ak chcete, tak napríklad aj tlačidlo Objednať online alebo Ďalšie informácie. Produkt nezabudnite uložiť. Takto môžete pokračovať s každým produktom, ktorý predávate.

Produkty sa zobrazujú aj v Nákupoch Google
Do firemného profilu Google môžeš pridať výrobky, ktoré sa budú zobrazovať v Nákupoch Google.

Vytvorenie bezplatného profilu Google je skvelým spôsobom, ako zvýšiť svoju viditeľnosť v službách Google. Informácie z firemného profilu sa zobrazia vo Vyhľadávaní, Mapách Google a Nákupoch Google, čo predstavuje veľkú príležitosť pre každého miestneho podnikateľa. Nevadí, že nevlastníte firmu s veľkým podielom na trhu. Práve Google My Business umožňuje umiestniť sa na miestnom trhu, zaujať zákazníkov a zvýšiť váš predaj.

Zdroje:

https://www.google.com/business/

https://eclincher.com/benefits-of-google-my-business/

https://www.innovationvisual.com/knowledge/why-is-google-my-business-important-for-your-business

BLOG

Podobné články

Kontakt

Zaujali vás naše služby?

Máte otázky, záujem o úvodnú konzultáciu či cenovú ponuku? Radi vás privítame u nás v kancelárii na Leškove 8, alebo si dohodneme stretnutie online.

Prvá konzultácia je zadarmo.

Kontaktujte nás