Písaním blogu ste strávili obrovské množstvo času, teraz je čas zverejniť ho. Váš blog však musí vyzerať atraktívne nielen pre čitateľa, ale aj pre vyhľadávače, ako je Google. Prinášame vám niekoľko povinných krokov pre optimalizáciu blogových príspevkov.
Definujte svoje „kľúčové frázy“ a uistite sa, že sú v texte
Existuje niekoľko dôvodov, prečo by ste sa mali venovať blogu. Možno sa chcete objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na určité kľúčové slová, a tým prilákať publikum na svoj web. Skôr, než začnete písať sa uistite, že viete, na aké kľúčové slová sa chcete zamerať. Ideálne si vyberajte dlhšie kľúčové frázy, tzv. longtail keywords. Namiesto „pizza“ radšej zvoľte „donáška pizza Bratislava“ alebo „donáška pizze do domu“ a podobne. Táto hlavná kľúčová fráza by sa mala objavovať v texte a podľa možnosti aj v nadpise alebo v meta titulke. Robte to však prirodzene a neprepchávajte texty frázami nasilu. Inými slovami, píšte blog tak, aby bol zaujímavý a uistite sa, že kľúčové slová tam niekde sú. Pri ich identifikovaní vám pomôže analýza kľúčových slov.
Nekopírujte text s formátovaním
Ak ste písali text v inom textovom editore a potom ste ho skopírovali do svojho blogu, mohlo sa stať, že ste skopírovali aj pôvodné formátovanie. Tým nemyslím tučné písmo, kurzívu, odseky alebo titulky. Mám na mysli rôzne CSS štýly, scripty, farbu či font písma. Aby sa váš text vždy zobrazoval správne, uistite sa, že po vložení do editora odstránite formátovanie. Ideálne je vložiť text priamo do HTML editora, napríklad vo WordPress, a následne ho formátovať. Použiť však môžete aj aplikáciu ako poznámkový blok ktorá zbaví písmo formátovania.
Štrukturujte text s využitím nadpisov
Používajte nadpisy rovnako, ako to robíme v tomto článku. Nadpisy pomáhajú čitateľom ľahšie sa zorientovať v texte a rýchlejšie nájsť konkrétnu časť, o ktorú sa zaujímajú. Touto štruktúrou naznačíte aj vyhľadávačom, čo považujete v texte za najdôležitejšie. Na segmentáciu obsahu v blogu používajte nadpisy H2, H3, H4 atď. Nadpis H1 používajte len pre hlavný nadpis blogu. Častou nováčikovskou chybou je používanie H1 v texte pri viacerých nadpisoch alebo nahrádzanie nadpisov tučným písmom.
Optimalizujte adresu URL
V ideálnom prípade používajte kratšie adresy URL obsahujúce kľúčové slová. Používanie krátkych adries URL má niekoľko výhod. Sú čitateľné a vyzerajú dôveryhodnejšie. Porovnajte tieto dva odkazy: „midasto.sk/seo-optimalizacia-obrazky“ a „midasto.com/p-343353.html“. Na ktorý by ste klikli radšej? Pri zdieľaní na sociálnych sieťach sa už z URL môže potenciálny čitateľ dozvedieť o obsahu článku. Pri čistejšej a jednoduchšej URL je väčšia šanca, že sa potom preklikne aj na webstránku.
Pozor na obrázky
Najprv musíte vybrať správny obrázok, ktorý sa hodí k vášmu obsahu. Môžete ho buď kúpiť vo fotobanke, použiť svoje vlastné obrázky alebo nájsť bezplatný obrázok s licenciou „public domain“ (inak známa ako CC0). Keď máte obrázok, musíte ho optimalizovať. Tu je niekoľko tipov:
- Upravte veľkosť obrázka ešte pred tým, než ho nahráte na web. Nájdu sa aj ľudia, ktorí použijú obrázok s rozmermi 3100×3100 pixelov vo veľkosti 6 MB, a potom ho nastavia na zobrazenie ako 300×300 px na webovej stránke. Ak to urobíte, extrémne spomalíte váš web, pretože používatelia budú musieť načítať celých 6 MB. Obrázky by mali mať čo najmenšiu možnú veľkosť, ale s udržaním kvality.
- Používajte optimálne veľkosti obrázkov Vyhľadávače uprednostňujú blogy alebo webstránky s rýchlejším načítaním obsahu.
- Pomenujete obrázky správne. Google to číta. Názov „IMG_3493.jpg“ nehovorí nič o obsahu obrázka. Na druhú stranu „jablkovy-kolac.jpg“ vysvetľuje celkom presne, čo obrázok obsahuje.
- Používajte alternatívne texty, popisy k obrázkom a nadpisy k linkom.
SEO pluginy sú vždy dobrý nápad
Najpopulárnejšie pluginy sú pravdepodobne Yoast a All in one SEO. Každá marketingová agentúra alebo konzultant vám odporučí ich obľúbený plugin. My používame najčastejšie All in one SEO. Vďaka týmto pluginom môžete ovplyvniť, ako sa váš článok zobrazí vo vyhľadávaní Google. Môžete zmeniť meta názov a popis. Ideálne je, keď sa bude kľúčová fráza nachádzať v titulke aj v popise.
Kategórie a značky pre ľahšiu navigáciu
Je váš blogový príspevok pripravený? Super. Nezabudnite ho pridať do správnej kategórie a pridajte príslušné značky. Váš čitateľ tak nájde všetko čo potrebuje oveľa rýchlejšie.Nezabudnite na to, že štruktúra a navigácia na webstránke je z pohľadu SEO veľmi dôležitá a patrí k top faktorom pre vyhľadávače. Preto správne segmentujte aj svoj blog.
Zhrnutie
Skôr ako zverejníte článok, prejdite si tento krátky zoznam:
- HTML kód je čistý a neobsahuje formátovanie,
- adresa URL je optimalizovaná,
- obrázky sú pomenované správne v plnej veľkosti 200 kb alebo menej,
- váš blogový príspevok je štruktúrovaný s titulkami (H2, H3),
- meta názov a meta popis je nastavený,
- kľúčové slová sú použité v texte, meta názve a popise.
Ak vás článok zaujal, podeľte sa o neho aj s vašimi priateľmi. Ak máte blog na e-shope, tak pre vás bude zaujímavý aj článok na tému prečo sú produktové texty dôležité. Ak by ste chceli pomôcť s optimalizáciou pre vyhľadávače, tak si pozrite naše SEO služby.